Parkovací zóna C – Za Poštou

obrázek generovala AI Midjourney


Parkovací zóna C – Za Poštou – je v současné době hodnocena veřejností velice negativně z důvodu změn počtu parkovacích míst po rekonstrukci náměstí Komenského.

Rekonstrukce náměstí Komenského má velký vliv na Dobříšáky, kteří bydlí, pracují nebo občas jen potřebují zaparkovat v této parkovací zóně. V průběhu a obzvláště na konci pracovního dne se všichni setkávají s opakující se jízdou ulicí a hledáním místa, kde své auto po návratu z práce či z nákupu zaparkují, poté co jako každý rok zaplatili parkovací kartu pro zónu C, a čekají za to od města, že jim poskytne náležité služby.

Parkovací místa jsou ale nyní obsazena firemními auty České pošty z důvodu změny prostoru náměstí Komenského, kde dříve parkovací místa pošta měla. V současné době je nově „zablokováno“ 6 parkovacích míst, která byla vybudována u vchodu učiliště Hluboš, a dle sdělení vedení města město uzavřelo až do roku 2028 nájemní smlouvu se společností IMMOTEL, a. s., se sídlem Švédská 635/8, Praha 5-Smíchov. Tato firma je majitelem budovy, kde se pošta nachází a kde v současné době probíhá rekonstrukce, podoba nového vzhledu rekonstruované budovy pošty je na webových stránkách firmy IMMOTEL https://www.pronajemprostor.cz/nemovitost/111/.

Parkovací zóny mají určité náležitosti vyplývající z nařízení města vydaného Radou města Dobříš dne 22. 11. 2022. Nařízením je stanoveno, že parkovat zde mohou vlastníci parkovací karty C, ostatní po dobu 2 hodin po nastavení parkovacích hodin. Většina vlastníků parkovací karty C se ale stala svědky situace, kdy parkovací místa byla obsazena auty bez karty a nastavených parkovacích hodin, a neměli tedy možnost svoji zakoupenou parkovací kartu „využít“. Často se pak obraceli a obracejí na městskou policii, aby situaci řešila. Chápu ale, že opakující se přestupky nikoho nebaví pořád dokola řešit…

Pak se nabízí otázka: Kdy se občané Dobříše – majitelé parkovacích karet – před svým bydlištěm dočkají situace, že oni jsou na základě smlouvy – předplacené služby – ti důležitější pro vedení města? I dodržování závazků ze smluvních vztahů, v tomto případě zajištění možnosti využití předplacených služeb svým občanům, je vizitkou vedení města. Spokojení občané jsou vždy obrazem společnosti.

Mgr. Eva Burešová, Za Poštou,
zastupitelka za ANO 2011



Předchozí článekJak zastupitelé naplnili a nenaplnili výsledky referenda
Další článekInformační technologie, moderní technika, on-line prostředí, servery a zajištění bezpečnosti z pohledu IT Městského úřadu Dobříš