1.5 C
Dobříš
Pondělí, 25 listopadu, 2024
Domů Blog Strana 457

Svatý Leonard se vrátil na Dobříš

Ve středu 7. 12. 2016 byla slavnostně odhalena kopie sochy sv. Leonarda, která je i s originálem umístěna ve vestibulu Kopáčkova domu. Symbolického přestřižení pásky se zúčastnil autor kopie a restaurátor Mgr. Jaroslav Fuka, zástupkyně Národního památkového ústavu paní Mgr. Marie Kuldová a zástupci města Dobříše, pan starosta Mgr. Stanislav Vacek a radní pan Radek Vystyd.

O zhotovení kopie sochy se začalo uvažovat poté, co z laboratorních testů kamene originálu bylo zřejmé, že ani po restaurování jej nebude možné umístit na původní místo do exteriéru, pevnost kamene totiž dosahovala pouze zlomku hodnoty požadované ČSN pro pískovec. Kopii sochy zhotovil podle originálu Mgr. Jaroslav Fuka ve svém ateliéru v Sudoměři u Čejetic. Po dokončení byla dočasně umístěna ve vestibulu Muzea Dobříš, aby vlivem povětrnosti nedošlo ke změně barvy kamene sochy. V příštím roce bude zhotovena kopie pískovcového podstavce sochy a socha bude umístěna na původní místo – na žulový podstavec v areálu kostela Povýšení sv. Kříže.
Originál sochy zůstane již trvale umístěn v Kopáčkově domě.


Kopie sochy byla pořízena za podpory Středočeského kraje. Celkové náklady na kopii sochy dosáhly výše 369 994 Kč, ze středočeského Fondu kultury a obnovy památek byla poskytnuta dotace ve výši 180 000 Kč. Děkujeme všem, kteří se na realizaci projektu podíleli.

Za odbor místního rozvoje Jitka Šafářová

 

DOBŘÍŠ BEZ HAZARDU A S KULATÝMI STOLY, rovnou dvě dobré zprávy z posledního zastupitelstva

Pro mne jedna z opravdu nejlepších zpráv poslední doby – po více než dvouletém, poměrně urputném maratonu projednávání postoje zastupitelstva k provozování hazardních her v hernách v našem městě jsme v zastupitelstvu našli společnou vůli k plnému zákazu provozování heren na Dobříši.

Dobříš se tak rozhodla pro zlepšení zdravého prostředí našeho města a dala STOP blikajícím válcům hracích automatů, často způsobujícím rozvrat rodin a osobností hrajících na těchto barevných bednách. Dobříš se tak zařadila mezi již téměř 350 obcí, ve kterých byl hazard zakázán, které nebudou lákat naše děti a blízké a do kterých se nebudou gambleři sjíždět z okolí. Ještě to bude chvíli trvat, než herny skutečně zmizí z města, jelikož musí doběhnout platnosti stávajících smluv města s hernami, ale tím to končí. Rád bych poděkoval všem, kteří podporovali zákaz hazardu na Dobříši a rád bych zároveň vyjádřil své díky zastupitelům města, kteří o věci poctivě přemýšleli a u kterých zákaz hazardu nakonec získal širokou podporu.

Druhou dobrou zprávou ze zastupitelstva je pro mne rozhodnutí vedení města pořádat tematické otevřené kulaté stoly nad aktuálními projekty města. Poté, co jsem se opakovaně poměrně kriticky vyjadřoval k dosavadní špatné komunikaci vedení města se zastupiteli a občany města, je to, myslím, krok tím správným směrem. Věřím, že témata kulatých stolů budou zajímavá, dobře připravená, zlepší informovanost občanů města a přinesou otevřenou a plodnou diskusi. Těším se na ni.
Rád bych popřál občanům našeho města dobrý nový rok 2017.

Ing. Ivo Salcman, zastupitel za KDU-ČSL

Finanční správa i nadále počítá se zajištěním stávající funkčnosti územního pracoviště Dobříš

Jak asi víte, v průběhu roku 2015 finanční správa v rámci optimalizace počtu svých územních pracovišť jednala o zrušení celkem 23 pracovišť, včetně pracoviště finančního úřadu v Dobříši. V důsledku nesouhlasu ze strany našeho města s tímto krokem a následných jednání rozhodla finanční správa o zajištění svých služeb i nadále v dostatečném rozsahu, při současné realizaci metodických a organizačně technických opatření a změny organizace práce a fungování dotčených územních pracovišť.
Dne 28. 11. 2016 město Dobříš obdrželo žádost Generálního finančního ředitelství o zpětnou vazbu k účinnosti a přínosu stávajícího modelu fungování pracoviště finančního úřadu v našem městě.
Město Dobříš proto požádalo prostřednictvím svých webových stránek (s ohledem na krátkou lhůtu stanovenou MF nebylo možné požádat též prostřednictvím Dobříšských listů) občany Dobříšska, daňové poplatníky a podnikatele, kterých se tato změna přímo dotkla, o stručné hodnocení této změny a jejího přínosu ze svého pohledu a názor na fungování stávajícího modelu pracoviště finančního úřadu v Dobříši.
Dne 15. 12. 2016 jsem se jménem města Dobříš zúčastnila jednání s Ministerstvem financí, kde jsem prezentovala připomínky k stávajícímu modelu (např. problém operativního zajištění bezdlužnosti). Představitelé Finanční správy přislíbili nápravu některých kritizovaných nedostatků a zároveň osobně pan ministr Andrej Babiš zúčastněné zástupce měst ubezpečil, že nehodlá tato pracoviště zrušit a stávající model zajištění jejich služeb v dostatečném rozsahu bude pro daňové poplatníky i nadále zachován.

Ing. Markéta Čermáková, MBA, členka Rady města Dobříše

Hlášení závad po více než roce provozu

Webová aplikace Hlášení závad na stránkách města Dobříš www.mestodobris.cz již více než rok umožňuje občanům rychle a jednoduše upozornit na určitý problém ve městě. Občané se tak mohou aktivně podílet na zlepšení životního prostředí ve svém okolí. Na základě vložených informací může město včas reagovat a nahlášený problém vyřešit.

Jaká je bilance po ročním působení?
Nejprve statistické údaje (stav k 1. 12. 2016):
Celkem přijato 256 hlášení, vyřešeno 242, v řešení 14

Žádné hlášení nebylo odmítnuto, i hlášení pro externí subjekty (např. SÚS Benešov, VHS, Dokas apod.) jsme subjektům alespoň předali anebo řešení zprostředkovali.
Některá hlášení jsou vyřízena obratem ten den (otočená cedule, nevysypaný koš apod.), naopak dotazy na investiční projekty apod. mají délku vyřízení spíše v měsících než dnech.
Je samozřejmě ještě nutné „vyladit“ některé nedokonalosti systému a zoptimalizovat i jeho administrativu. Děkujeme za veškeré vaše připomínky k aplikaci samotné i systému zpracování podnětů, kterých si velice vážíme a které zohledňujeme (např. k podnětu se stanoveným termínem řešení za 3 měsíce již nenapíšeme do kolonky vyřešeno dnešní datum, ale kolonku vyplníme až po skutečném vyřešení podnětu…). Vězte, že bez vaší zpětné vazby, podnětů a připomínek by systém nemohl fungovat. A to by byla veliká škoda, protože byl zřízen s cílem zajištění spokojenosti občanů města.
Závěrem nám všem přeji, abychom v letošním roce potřebovali využití této aplikace co nejméně.

Ing. Markéta Čermáková MBA, radní pro bezpečnost a správu majetku města

Dobříšské listy a slovo na závěr

Zdroj foto: Pixabay

Vážení čtenáři DL,
z předcházejícího článku pana starosty Mgr. S. Vacka již víte o aktuálních změnách, které se týkají měsíčníku Dobříšské listy, jehož redigování jsem měla dosud na starost.
DL by měly od února projít rozsahovou i redakční změnou. Stávající desetistránkový obsah dlouhodobě nestačí potřebám a poptávce města, příspěvkových organizací, škol a dalších subjektů, které zde pravidelně či občasně publikují. Proto se vedení města rozhodlo dvojnásobně rozšířit rozsah DL tím, že v průběhu roku zvýší frekvenci vydání na čtrnáctideník. Radnice si od tohoto kroku slibuje především větší aktuálnost a rozšíření prostoru pro příspěvky. S touto organizační změnou souvisí i změna na pozici (šéf)redaktora DL, neboť redigování čtrnáctideníku již opravdu nelze, především časově, skloubit s mou hlavní pracovní náplní ředitelky Kulturního střediska Dobříš.
S Dobříšskými listy, které spolu s Vámi připravuji celých 25 let, jsem spojila velký kus svého života, cítím proto potřebu a povinnost se s Vámi, čtenáři a spolupracovníky, rozloučit, poděkovat a podělit se o své pocity a zkušenosti.
Redigováním Dobříšských listů jsem byla pověřena na začátku r. 1992. První číslo DL byla malá brožurka ve formátu A5, jejíž sazbu a kopírování v nákladu 500 ks zajišťoval asi tři roky pan Ing. Jiří Zderadíček ve výpočetním středisku RZ. Ve srovnání s dnešními možnostmi to byla opravdu dřevní doba. Redakce neměla k dispozici počítač, mail, mobilní telefon a jiné vymoženosti, které jsou dnes samozřejmostí… Vše se začalo významně měnit po uzavření smlouvy na vydávání DL s firmou Computer Design manželů Stanislava a Petry Frankových. Listy postupně měnily svou tvář z popelky na důstojné periodikum města především díky jejich nadšení, znalostem a technickým možnostem. Formát se zvětšil na A4, grafika textové části a titulní strany DL začala odpovídat moderním trendům a z černobílé přešly Listy plynule do plnobarevné verze. Zásadně se měnila i práce redaktora, a to v možnosti lepší a rychlejší komunikace a technického zpracování DL. S odstupem času je velmi zajímavé sledovat tento překotný technický vývoj právě na měnícím se vzhledu DL.
A jaké byly ty roky s Dobříšskými listy pro mě osobně? Určitě zajímavé, občas i náročné po stránce pracovní a lidské.
Vážím si toho, že jsem měla možnost poznat mnoho zajímavých lidí nejrůznějších zájmů a názorů, jejichž aktivity jsou pro naše město velmi obohacující. Redakce se proto vždy snažila, v rámci svých možností, tuto, zpravidla dobrovolnou, činnost zviditelnit a propagovat.
Zajímavá léta to byla i z pohledu vlastní novinářské práce. Naučila mě pokoře k našemu jazyku a psanému textu, a bezesporu i respektu k názoru jiných a s tím související snaze udržet Listy nejen jako informační zdroj místní samosprávy a státní správy, škol a organizací, ale i jako otevřený prostor pro vyjádření názorů občanů města.
Práce s lidmi je obecně náročná. Pokud se pohybujete v prostoru komunální politiky, pak o to více. V čtyřletých intervalech se politická reprezentace města většinou změní. Mění se lidé, mění se názory, koncepce, ale síla a vliv sedmé velmoci zůstává. Není proto nikterak výjimečné, že některá obecní periodika stále neplní funkci veřejnoprávního média, ale spíše roli propagačních tiskovin vládnoucích uskupení.
To se na Dobříši naštěstí nedělo a Dobříšské listy tak díky tomu mohly kontinuálně plnit funkci a zadání obecního periodika – informace nejen poskytovat, reflektovat, ale i zvenčí přijímat a zveřejňovat.
Komunikaci s vedením města jsem vždy považovala za velmi důležitou a logickou součást mé redakční práce. Ano, čelíte určitému tlaku zevnitř i zvenčí, to je přirozený a běžný jev, s kterým je třeba u této práce počítat, musím ale zdůraznit, že spolupráce s každou z radnic, s níž jsem byla pracovně v kontaktu, byla seriózní a otevřená. To je z mého pohledu velmi pozitivní a v komunálním prostředí ne tak častý úkaz. Věřím, že tato praxe zůstane zachována i nadále…

Člověk není neomylný, a tak musím přiznat, že chybička se do mé práce také občas vloudila, či jak mají redaktoři v oblibě alibisticky říkat, redakční šotek zazlobil. Na co ale snad mohu být hrdá je fakt, že za celých 25 let se nestalo, aby Listy nevyšly, ať už hrozila či probíhala nemoc nebo pohyb omezovala zlomená ruka či klíční kost. Moje rodina si zvykla a respektovala, že kalendář je každý měsíc neměnný, tedy že plánování dovolené či jiných aktivit úzce souvisí s přípravou DL.
V této souvislosti chci poděkovat také mým nejbližším spolupracovníkům a vydavatelům DL, manželům Petře a Standovi Frankovým, resp. jejich firmě CD Studio Dobříš, za dlouholetou vysoce profesionální a kolegiální spolupráci, za jejich neobyčejnou lidskou poctivost a vstřícnost.
DL jsou periodikem s určitou strukturou, zaměřením a daným rozsahem, proto leckdy nebylo možné vyhovět vždy, všem a zcela. Chci poděkovat za pochopení a toleranci, s kterou jsem se v tomto směru u většiny přispěvovatelů setkala…
Za příjemnou spolupráci děkuji především všem kolegům z městského úřadu, městských organizací, městské policie, dobříšských škol, ze sportovních a kulturních oddílů, spolků a církevních institucí, tedy těm, s nimiž jsem byla pravidelně v kontaktu.
Říká se, že vše, co člověk dělá rád, přináší radost a uspokojení. Tak tomu bylo i v mém případě. Nikdy jsem nepochybovala, že má tato práce smysl, a asi proto jsem u ní tak dlouho zůstala. Důležitým povzbuzením pro mě ale vždy byl především zájem, Vás, čtenářů. Dobříšské listy vychází v nákladu 3,5 tisíce výtisků a jsou vždy za pár dnů rozebrány. V době internetu a facebooku, kdy tištěná media rychle zanikají, to je důležitá zpráva o tom, že na Dobříši tento typ informačního zdroje neztrácí své místo a smysl.
Nové redakci Dobříšských listů chci popřát hodně úspěchů, informovaných čtenářů a co možná nejméně „redakčních šotků“.

Děkuji Vám za vaši přízeň a pozornost.

Mgr. Jindra Kastnerová, redakce DL

Dobříšské listy – leden 2017

Kompletní podobu tištěných Dobříšských listů si můžete v elektronické podobě přečíst zde:

» leden 2017

Upozornění pro rodiče nově narozených občánků města Dobříš

Vážení rodiče, v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, Vám nemohou být nadále bez Vašeho předchozího souhlasu zasílány pozvánky na vítání občánků. Pokud budete mít zájem zúčastnit se obřadu, prosíme Vás, abyste nám toto nahlásili osobně na matrice Městského úřadu Dobříš, Mírové náměstí 119.
Vítání se mohou zúčastnit pouze děti, které mají trvalý pobyt v Dobříši.
O termínu a konkrétním čase konání budou rodiče, kteří své dítě k vítání nahlásili, informováni prostřednictvím pozvánky, která jim bude zaslána na jimi uvedenou adresu.

V případě dotazů můžete kontaktovat matriku na tel. 318 533 313.

Slavnostní předání dopravního automobilu JSDH Dobříš

Slavnostní předání dopravního automobilu jednotce sboru dobrovolných hasičů Dobříš proběhlo dne 16. 12. 2016 v 10 hodin. Jménem města Dobříše předal dopravní automobil pan starosta Mgr. Stanislav Vacek, MPA, spolu s členem rady panem Radkem Vystydem, MPA. Pozvání na slavnostní předání převzal i ministerský rada MV ČR pan Ing. Jaroslav Babický, který se podílel na úspešné realizaci tohoto projektu. Dopravní automobil převzal zástupce velitele hasičů pan Jiří Zajíček. Jedná se o dopravní automobil, který je určený pro přepravu členů SDH města Dobříše. Dopravní automobil bude využíván k zajištění ochrany obyvatel, k omezení škod na životním prostředí, při mimořádných událostech a přednostně bude využíváno pro technické zásahy, jako je odstraňování překážek – padlých stromů, vyvrácených značek, likvidaci obtížného hmyzu, při povodních jako výpomoc. Dopravní automobil byl pořízen díky podpoře Středočeského kraje a Ministerstva vnitra. Celkové náklady dosáhly výše 906 895 Kč včetně DPH, z toho dotace ze Středočeského kraje činila 244 562 Kč a dotace z Ministerstva vnitra činila 450 000 Kč. Dopravní automobil dodala firma TECHSPORT, s.r.o. Děkujeme všem, kteří se na realizaci projektu podíleli.

Za odbor místního rozvoje, dne 16. 12. 2016, Ing. Markéta Samcová

Dobříšské listy trochu jinak

Zdroj foto: Pixabay

Rada města na prosincovém veřejném jednání předložila Zastupitelstvu města Dobříš návrh nové koncepce Dobříšských listů od roku 2017.
V současné době Dobříšské listy vycházejí v měsíčním nákladu 3 500 kusů a minimálně tento počet výtisků by měl být zachován i v budoucnu. Dobříšské listy mají v současnosti vždy přibližně 10 stran, další část je věnována Novému směru vydávanému obcí Stará Huť a třetí část je věnována placené inzerci, která je zcela v režii vydavatele.
Od následujícího roku se počítá s rozšířením Dobříšských listů až o 5 stran vzhledem ke zvýšenému zájmu o publikování v Dobříšských listech, např. ze strany MAS Brdy–Vltava, mateřských a základních škol, sportovních a zájmových spolků apod.
Nově by měl redakci Dobříšských listů zajišťovat specializovaný pracovník Městského úřadu Dobříš se zajištěnou zastupitelností. Nad redaktorem by měla bdít minimálně tříčlenná redakční rada jmenovaná zastupitelstvem města. Všichni zastupitelé se shodují na tom, že členkou redakční rady by měla být také stávající redaktorka DL Mgr. Jindřiška Kastnerová. Redakce bude spolupracovat se stálými přispěvateli (školy, spolky, MěÚ, samospráva atd.) a pochopitelně také s širokou veřejností.
Formát tištěných Dobříšských listů zůstane v podstatě stejný, ale počítá se s vylepšením grafické stránky (např. větší fotografie).

V blízké budoucnosti, pravděpodobně od druhého pololetí 2017, je plánován přechod na čtrnáctideník.
Novinkou bude také zřízení webové podoby Dobříšských listů, kde bude možno kontinuálně zveřejňovat všechny dodané příspěvky v nezkrácené podobě, včetně fotopříloh a dalších dokumentů. Další novinkou bude možnost inzerce přímo na těchto webových stránkách.
Město Dobříš ukončilo k 31. prosinci 2016 smlouvu se současným vydavatelem CD Studio a v závěru roku proběhne výběr vydavatele nového, který bude zajišťovat grafické práce, tisk i distribuci tištěné podoby Dobříšských listů od 1. ledna 2017.
Zastupitelstvo města svým usnesením ze dne 15. 12. 2016 uložilo radě města zajistit zpracování podrobné koncepce Dobříšských listů do příštího jednání ZM. Předpokládá se, že v měsíci únoru 2017 bude tato koncepce zastupitelstvem po projednání schválena zároveň s ustanovením redakční rady Dobříšských listů.
Využívám příležitosti a jménem svým i jménem všech dřívějších i současných představitelů města děkuji touto cestou Mgr. Jindřišce Kastnerové za její práci po celou dobu existence Dobříšských listů, což je již více než 25 let. Všichni velice oceňujeme zejména to, že celou redakční práci dělala sama bez možnosti zástupu. Jindřiško, díky!

Mgr. Stanislav Vacek, MPA, starosta

Cena města Dobříše za rok 2016

Znáte výjimečnou osobnost našeho města? Kolektiv občanů, který si zaslouží takto ocenit? Navrhněte je na Cenu města Dobříše za rok 2016!
Cena města Dobříše je udělována za významnou činnost, dílo, sportovní výkon nebo prezentaci města nebo také za celoživotní přínos městu.

Oblasti, ve kterých můžete navrhovat:

  • Kultura
  • Sport
  • Věda a výzkum
  • Výchova a vzdělávání
  • Hospodářský rozvoj
  • Jiné (za záchranu života apod.)

Písemné návrhy mohou předkládat komise zřízené radou města, výbory zřízené zastupitelstvem města, jednotliví členové ZM, spolky a sdružení, občané a právní subjekty, a to nejpozději do pátku 31. 3. 2017 na sekretariát starosty města paní Bc. Lucii Oplíštilové, e-mail: oplistilova@mestodobris.cz nebo na adresu: Město Dobříš, sekretariát vedení města, Mírové náměstí 119, 263 01 Dobříš.
Cena města Dobříše za rok 2016 bude předána jednotlivcům nebo kolektivu starostou města Dobříš, a to jménem Zastupitelstva města Dobříše, na slavnostním večeru v sobotu 23. 9. 2017 na zámku Dobříš.