Francie 2023

Vypadá to, že jaro se v Česku tento rok nějak opozdilo. Tak jsme se mu rozhodli vydat naproti do Francie!

Díky ochotě paní profesorek Lukjanové a Pergeltové se nám i letos podařilo naplánovat náš oblíbený výlet do Francie, který jsme zahájili v podvečer prvního máje na nádraží Florenc.
Druhý den dopoledne už nás vítalo nejromantičtější město Evropy – Paříž, kde nás čekaly dva dlouhé dny. Strávili jsme je chozením po památkách, piknikem v zahradě muzea Louvre, výletem k Eiffelově věži a Institutu du monde arabe, návštěvou nádherného Musée d’Orsay, posedáváním v kavárnách a blouděním v pařížském metru.
Dále jsme pokračovali do malebného městečka Tonnerre v Burgundsku, kde nás ubytovaly hostitelské rodiny.
Čtvrteční prohlídku města jsme zahájili na radnici přivítáním se starostou M. Cédricem Clechem. Následoval výlet do krásného historického městečka Noyers na řece Serein se zastávkou ve vinařské oblasti Chablis.
V pátek nás čekala návštěva místního gymnázia Chevalier d’Eon, kde jsme se zúčastnili dvou hodin angličtiny, což bylo moc zajímavé. Odpoledne jsme strávili prohlídkou města
Auxerre.
V sobotu jsme vyrazili do krásného města Dijon, které jsme si prohlédli a navštívili místní muzeum umění. Večer jsme byli pozváni na koncert do tonnerrského kostela St. Pierre. S našimi úžasnými hostiteli jsme se rozloučili výbornou večeří v restauraci Au Chat qui rêve.
V neděli ráno jsme odjeli zpět do Paříže, kde jsme stihli ještě procházku a nakupování v centru a prohlídku Rue Crémieux, a vyrazili jsme domů, i když se nám odjíždět vůbec nechtělo.

Všichni jsme si tento týden plný zážitků, výborného jídla a sluníčka moc užili. Ještě jednou děkujeme paním profesorkám a celému gymnáziu za naplánování a zprostředkování celé akce a přátelskou náladu, která panovala po celý týden.

Líza Machová,
Gymnázium Karla Čapka, septima

Předchozí článekOprava školní jurty a plánování chodu školy