Ve čtvrtek 11. 10. se v areálu Centra aplikovaného výzkumu Dobříš sešli zástupci pracovní skupiny pro rozvoj čtenářské gramotnosti, matematické gramotnosti a polytechniky, pracovní skupiny pro rovné příležitosti a pro posilování vztahu dětí a žáků k místu, kde žijí. Jako první jsme diskutovali výstupy ze sociodemografické studie v kontextu plánování potřeb škol v regionu, kdy v území bude chybět minimálně 10 kmenových tříd (2 pro první stupeň ZŠ a 8 pro stupeň druhý). Žáci 8. a 9. tříd základních škol v Dobříši budou po novém roce hledat Příběhy našich sousedů. Tuto implementační aktivitu realizujeme ve spolupráci s organizací Post Bellum. Zástupci CAVD prezentovali stavebnici-odrážedlo, kterou bychom rádi v prosinci 2018 nadělili prvním sedmi školám pod stromeček. Další budou následovat po Novém roce. Do konce roku 2018 plánujeme z projektu podpořit zapojené organizace formou divadelního kroužku, regionálního školního časopisu, exkurzí a pořízením stavebnic v polytechnickém vzdělávání – jedná se v souhrnu o částku přibližně 250 000 Kč.
Za realizační tým MAP Lucie Bubancová a Kateřina Boukalová