10.9 C
Dobříš
Pondělí, 8 prosince, 2025
Domů Blog Strana 96

Jak je to s městskými byty v Dobříši?

Město má 117 bytů, z toho 51 bytů zvláštního určení, 51 ostatních bytů a 15 sociálních bytů.

Jak funguje proces získávání těchto bytů? Kde je potřeba žádat o městský byt? Co je k žádosti potřeba? Kdo o přidělení bytu rozhoduje? Na tyto otázky odpovídá paní Stanislava Skalická z administrativně právního oddělení města.

Žadatel získá žádost o byt a další tiskopisy, které se dokládají jako příloha, na webových stránkách města, na oddělení administrativně právním (OAP) nebo sociálním odboru (SO). Postupuje se podle platné směrnice č. 2/2020, o pravidlech při pronájmu bytů ve vlastnictví města Dobříše, účinné od 1. 3. 2020. V této směrnici najdete mnoho potřených informací. Doporučuji vám i spolupráci s pracovnicemi SO.
Byt zvláštního určení – SO vybere ze seznamu žadatelů uchazeče, který se jeví jako akutní pro přidělení po stránce zdravotní a sociální. Provede sociální šetření.

Byt sociální – SO vybere ze seznamu žadatelů uchazeče a ověří, zda se jedná o způsobilou domácnost dle příjmů žadatele.
Ostatní a dostupné byty – přidělení vzniká na základě veřejné nabídky nebo se vybere uchazeč ze seznamu žadatelů.
Žadatele doporučuje do městské rady sociální odbor, o přidělení bytu konkrétnímu žadateli rozhoduje rada města, OAP zajišťuje podepsání nájemní smlouvy a odbor správy majetku (OSM) předání bytu.

Na jak dlouho úspěšný žadatel takový byt získává a jak je to s jeho následným uvolněním?
Nájemní smlouva na byt zvláštního určení je uzavírána na dobu určitou od 1 roku do 3 let, nájemní smlouva na ostatní a dostupné byty na dobu určitou 1 roku s tím, že nájemce má právo opce, resp. právo přednostního prodloužení nájmu, pokud o prodloužení požádá nejpozději 30 dnů před koncem lhůty, na kterou byl nájemní vztah sjednán, a pouze za předpokladu, že před prodloužením nájemního vztahu má uhrazeny všechny závazky vyplývající z nájemní smlouvy a dlouhodobě neporušuje své povinnosti jako nájemce.
Nájemní smlouva na sociální byt je uzavírána na dobu maximálně 2 let. Opakovaně lze nájemní smlouvu uzavřít nebo prodloužit, požádá-li o to nájemce nejpozději 30 dnů před koncem lhůty, na kterou byl nájemní vztah sjednán, a pouze za předpokladu, že před prodloužením nájemního vztahu má uhrazeny všechny své závazky vyplývající z této nájemní smlouvy, a až po posouzení, zda si nájemce nemůže zajistit vyhovující bydlení na trhu a zda se dál jedná o způsobilou domácnost.
Nájem končí zejména uplynutím doby, na kterou byl sjednán, anebo ještě před tím, a to odstoupením od smlouvy ze zákonem stanovených důvodů, dohodou smluvních stran, písemnou výpovědí pronajímatele nebo nájemce a smrtí nájemce.

Jak takové bydlení funguje, co vše je v rámci tohoto bydlení zajišťováno za služby?
Po podepsání nájemní smlouvy nastěhuji nájemce do programu, který zajišťuje administrativní správu bytů. Nájemce obdrží výpočtový list s výší nájmu a výší záloh na služby s nájmem poskytovanými spolu s potřebnými údaji, jako je variabilní symbol, číslo účtu, kdy je nájem splatný a další údaje, které jsou popsány v nájemní smlouvě.
Město jako pronajímatel poskytuje nájemci a osobám žijícím s ním v rodinné domácnosti služby s užíváním bytu, za které nájemce platí zálohy, které se po skončení kalendářního roku vyúčtují.

Přehled poskytovaných služeb: teplo, vodné/stočné, ohřev teplé vody, náklad na elektřinu společných prostor, na úklid společných prostor, výtah, připojení ke společné televizní anténě, provoz a čistění komínů. Poskytované služby jsou většinou v každé budově s městskými byty jiné.

Mezi poskytované služby nepatří: náklady za dodávku elektřiny (případně plynu) do bytu, kterou si musí každý nájemce sjednat s dodavatelem a zálohy hradit samostatně vedle nájemného a záloh.
OSM zajišťuje předání bytu, vyplňuje předávací protokol, kde jsou zapsané hodnoty měřidel.

Kolik je aktuálně v bytech ubytováno lidí a jaká je jejich maximální kapacita?
Máme byty různé velikosti, nejmenší je byt o velikosti 20,50 m2 1+0 a největší byt o velikosti 78,90 m2 3+1. V malých bytech je většinou 1 osoba, ve velkých bytech i 6 osob. Počet spolubydlících se řeší již při přidělování bytů.

Dochází ze strany pronajímatele, tedy města, k nějakým kontrolám bytů?
Ano. Provádíme kontroly pravidelné i nepravidelné. Při posledních kontrolách v bytech bylo zjištěno, že většina nájemců o byt pečuje, vytváří si krásný domov, ale najdou se bohužel i nájemci, kteří se o byt starají jen málo. Minimální počet z nich pak byty bohužel i poškozuje.
Nájemce do bytů zvláštního určení a do sociálních bytů pak vybírá SO, který provádí také šetření, kontroly a s nájemci aktivněji spolupracuje.

Zpracovala DH

Setkání svépomocné skupiny

11. června 2024 od 16 do 18 hodin proběhne pravidelné setkání svépomocné skupiny pro pečující.

Skupina pro pečující je komunita lidí, kteří se sdružují za účelem podpory a výměny zkušeností v rámci péče o své blízké. Poskytuje pečujícím podporu, sociální kontakt a prevenci vyhoření. Pečující se scházejí v denním stacionáři Kratochvíle.
O prázdninách se uvidíme 9. července, pak opět 10. září a dále vždy druhé úterý v měsíci.

V případě dotazů kontaktujte paní Danu Mlýnkovou: 606 352 331, koordinátorka@psdobris.cz, pod jejímž vedením se skupina schází.

Za kolektiv pracovníků pečovatelské služby Dagmar Mášová, ředitelka

Zahradní slavnost pro seniory

Ilustrační foto, zdroj: freepik, @ macniak

Pečovatelská služba města Dobříše vás zve na další akci, která proběhne ve čtvrtek 13. června dopoledne v parčíku před domem s pečovatelskou službou. Program plný různých aktivit bude určen seniorům a veřejnosti.

„Máme připravený program, ve kterém se představí děti z místních mateřských školek, proběhnou soutěže, tvořivá dílna a pohybové cvičení s hudbou, závěrem si všichni mohou zazpívat společně s Karlem Čihákem. Na Klub seniorů chodí spousta zdatných kuchařek a pekařek, proto nebudeme zajišťovat žádné občerstvení a uspořádáme ochutnávku donesených dobrot s následnou soutěží O zlatou vařečku. Tímto si dovoluji pozvat každého k návštěvě a prožití příjemného dne,” uvedla důvod pořádání zahradní slavnosti ředitelka Pečovatelské služby města Dobříše paní Dagmar Mášová.
„Budeme se velmi těšit na všechny hosty, kteří se rozhodnout strávit s námi tento den,“ dodala ještě paní ředitelka.

Zpracovala DH

Časový harmonogram zahradní slavnosti pro seniory:

10.00 – zahájení akce ředitelkou Pečovatelské služby města Dobříše
10.10 – vystoupení dětí 4. MŠ Dobříš
10.30 – vystoupení dětí 5. MŠ Dobříš
11.00 – soutěž o nejlepšího kuchaře Pečovatelské služby města Dobříše
12.30 – kreativní dílna s nádechem arteterapie
13.30 – protáhnutí a pohyb s překvapením
14.15 – hudební vystoupení Karla Čiháka
Poznámka: V případě nepříznivého počasí se akce ruší.

PROMEDICUS – poskytovatel domácí zdravotní péče

Ilustrační foto, zdroj: freepik.com

V dnešní době, kdy se stále více lidí setkává s potřebou zdravotní péče přímo v pohodlí domova, přichází na scénu služba domácí zdravotní péče od společnosti PROMEDICUS. Toto moderní řešení nabízí kvalifikovanou zdravotní péči pro pacienty všech věkových kategorií, kteří se potýkají s různými zdravotními obtížemi – od následků operací po onkologická onemocnění. Poskytované služby, plně hrazené z veřejného zdravotního pojištění, zahrnují širokou paletu ošetřovatelských a rehabilitačních procedur, které mají za cíl nejen zlepšit fyzický stav pacientů, ale i jejich psychické pohodlí. Jaké konkrétní služby PROMEDICUS nabízí a jaké jsou podmínky pro jejich využití?

Domácí zdravotní péče je plně hrazena z veřejného zdravotního pojištění. Podmínkou pro ošetření domácí zdravotní péčí je doporučení registrujícího lékaře při hospitalizaci nebo odborného lékaře.

Domácí zdravotní péče je určena pro pacienty všech věkových skupin a diagnóz, jejichž zdravotní stav vyžaduje pravidelnou péči kvalifikovaných zdravotních sester, například po hospitalizaci, po operačních zákrocích, úrazech, po mozkových příhodách, pro pacienty trpící demencí, cukrovkou s komplikacemi a jiné. Zdravotní sestry se postarají konkrétně o:

  • měření a kontrolu fyziologických funkcí, hladiny cukru v krvi
  • odběry krve, moče a jiného biologického materiálu
  • aplikace inzulínu, injekcí, infuzní terapii včetně aplikace do portů
  • podávání léků
  • péči o diabetiky
  • převazy a ošetření všech ran, bércových vředů, dekubitů
  • ošetření stomií a permanentních katetrů včetně výměny katetru u mužů
  • péči o pacienty s tracheostomií, na domácí plicní ventilaci
  • asistovanou peritoneální dialýzu
  • péči o pacienty s onkologickým onemocněním
  • péči o pacienty v terminálním stádiu onemocnění
  • ošetřovatelskou rehabilitaci
  • doporučení kompenzačních pomůcek

Péče je poskytována v domácím prostředí pacienta a zkracuje nebo zcela nahrazuje hospitalizaci, pozitivně působí na psychický stav pacienta.
Služba je provozována nepřetržitě – 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

Kontakt na vrchní sestru, která domácí zdravotní službu zajišťuje:
Bc. Petra Váhalová, tel.: + 420 778 712 753, e-mail: petra.vahalova@promedicus24.cz, www.domacipece24.cz.

Zpracovala Jana Šídová,
vedoucí sociálního odboru MěÚ Dobříš

Setkání místních akčních skupin v Dobříši k tématu ohrožených rodin s dětmi

Pod záštitou MPSV a Národní sítě místních akčních skupin České republiky proběhlo 29. dubna v Kulturním středisku Dobříš celodenní setkání MAS z celé republiky k tématu ohrožených rodin s dětmi.

Cílem bylo seznámit zúčastněné s novými trendy, nástroji, metodami a s připravovanou legislativou v oblasti péče o ohrožené děti. Prezentovali jsme funkční modely spolupráce a samozřejmě došlo i na tak důležité sdílení dobré praxe. Jednotlivé MAS jsou v oblasti zmíněné problematiky velmi aktivní a my se hrdě řadíme mezi ně. Za naši organizaci jsme představili Kontaktář pro wellbeing v MAS Brdy–Vltava, kde najdeme přehledný návod, co dělat a kam se obrátit, pokud identifikujeme ohrožené dítě. Tento kontaktář je výsledkem společné práce při setkávání multioborového týmu, které probíhalo v rámci projektu Komunitní wellbeing v MAS Brdy–Vltava, reg. č. CZ.03.02.01/00/22_008/0000037, v roce 2023. Dále jsme představili činnost rozšířeného multidisciplinárního týmu, který se schází k tématu bývalé ubytovny „Sluníčko“. Zde vznikl obrovský prostor právě pro podporu nově nastěhovaných rodin a práci s nimi.
Od poradce ministra práce a sociálních věcí pana Miloslava Macely jsme se dozvěděli, co bude obsahem nové právní úpravy o ochraně dětí a podpoře rodin – těšíme se na novou definici ohrožení dítěte, na lepší sanaci původní rodiny při vzniku situace, kdy dítě nemůže v biologické rodině z nějakého důvodu zůstat, a mnoho dalších novinek ve prospěch dětí a jejich rodin.

Jsme moc rádi, že se na setkání sešlo takové množství odborníků včetně zástupců odboru rodinné politiky a ochrany práv dětí z MPSV,
Society for All a mnoho dalších zainteresovaných.

Za tým MAS Brdy–Vltava
Eva Lenhartová

SPOLEČENSKÁ KRONIKA

Vzpomínky

Už to bude rok, co odešel náš kolega a kamarád. Radek Soukup nás s velkou bolestí navždy opustil dne 5. června 2023.

Se vzpomínkou v srdci na něj myslí kolegové, kolegyně,
kamarádi a kamarádky z města Dobříše.

Dne 9. června 2024 uplynou 4 roky, kdy nás navždy opustil náš milovaný manžel, otec a dědeček pan Zdeněk Peták z Dobříše, který by se letos 28. června dožil 68 let.

S láskou na něj stále vzpomíná celá rodina.
Vy, kdo jste ho znali, vzpomeňte s námi. Děkujeme.

Čas rychle ubíhá, ale velká bolest v našich srdcích zůstává…
Dne 16. června 2024 uplyne 10 let, kdy nás navždy opustil náš milovaný manžel, tatínek a dědeček František Novotný.

S láskou vzpomíná manželka Věra, syn Tomáš a dcera Ilona.

Měl jsi rád všechny kolem sebe, tolik jsi chtěl žít, srdce se Ti zastavilo a Ty jsi musel bez slůvka rozloučení navždy odejít.
Dne 25. června 2024 tomu bude rok, co nás navždy opustil Josef Košnář.

S láskou stále vzpomíná
manželka Věra s rodinou.

Proměny budovy na Dukelském náměstí v Dobříši: Od chudobince po domov s pečovatelskou službou

Fotografie městského chudobince ze dne slavnostního otevření 26. července 1908. Zub času fotografii značně poškodil

Budova čp. 443 na Dukelském náměstí v Dobříši, kde dnes sídlí dům s pečovatelskou službou, nemá příliš dlouhou historii. O stavbě nové budovy městského chudobince na místě staré porážky se rozhodlo v březnu 1906 a již 26. července 1908 byl chudobinec slavnostně otevřen. Jednalo se o rozlehlou přízemní budovu, před kterou se nacházel rybníček Permánek. Městské zastupitelstvo 4. srpna 1936 rozhodlo kvůli nedostatečné kapacitě chudobince přistavět patro, čímž byl pověřen stavitel Horák, ale pouze pod podmínkou, že na stavbě zaměstná výhradně řemeslníky a živnostníky z Dobříše. V roce následujícím se vzhled budovy změnil nejen přístavbou patra, ale i vypuštěním a zasypáním rybníčku Permánek. Po převzetí moci v zemi Komunistickou stranou Československa bylo rozhodnutu o zrušení chudobince, protože v socialismu pochopitelně žádní chudí být nemohou a budova od prvního února 1949 začala fungovat jako sídlo okresního národního výboru. Z důvodu dostatečné reprezentace bylo i prostranství před budovou v září téhož roku pojmenováno po hrdinech od Dukly. Se zrušením soudního dobříšského okresu v roce 1960 byl zrušen i okresní národní výbor a budova nadále sloužila jako ubytovna pro dívky z rukavičkářského učiliště či pro turisty během letních prázdnin. Do 31. července 1992 se internát RZ musel z budovy vystěhovat. Mezi lety 1990 a 1994 budova prošla výraznou rekonstrukcí a z klasického internátu se stal moderní domov s pečovatelskou službou.

Jan Michl


NOVÝ SMĚR – ČERVEN

Zdroj foto: Pexels

Setkání s občany 16. 5. 2024

Ve čtvrtek 16. 5. 2024 se v kulturním domě uskutečnilo již tradiční setkání s občany.
Starosta obce Petr Dragoun přivítal přítomné, kterých tentokrát přišlo na 60, a informoval o aktuálním stavu projektu přístavby II. stupně ZŠ a návazném projektu přístavby školní jídelny. Z technických důvodů bylo nutné zrušit výběrové řízení na dodavatele stavby, které bude znovu vyhlášeno po doplnění potřebných údajů v položkovém rozpočtu na červen 2024. V září se předpokládá podpis smlouvy o dílo. Nástup prvních žáků do 6. ročníku v nové budově se očekává pro školní rok 2026/2027. Vznesené dotazy se týkaly především žádoucích dopravních omezení, např. v ulici K Vlastě. Dále bylo na dotaz sděleno, že pokud to nebude z kapacitních důvodů dobříšských škol nezbytné, nebude využita třída nad tělocvičnou pro potřeby 6. ročníku.

Změna systému sběru tříděných odpadů od ledna 2025 byl představen prostřednictvím podkladů zpracovaných společností Dokas Dobříš na základě dat z obcí, které již na systém přidělených nádob do každé nemovitosti přešly. Obec plánuje umístit ke každé nemovitosti dvě nádoby o objemu 240 l – jednu na plast, nápojové kartony a kov a druhou na papír. Plast s frekvencí 1× 14 dní, papír 1× měsíčně a komunální odpad bude vyvážený nově pouze ve frekvenci 1× 14 dní a 1× měsíc. Týdenní frekvence již nebude. Tímto způsobem by měla obec splnit požadované % vytříděnosti a snížit množství komunálního odpadu. V opačném případě by byla obec za překročení limitů penalizovaná. Dotazy byly směřovány k řešení u bytových domů a rekreačních objektů. Zjednodušeně, bytové domy s jedním hlavním vchodem a chatová oblast budou mít pravděpodobně kontejnery.

Zároveň s dodáním 2 ks nádob na tříděný odpad (dodaných obcí zdarma) dojde k povinné výměně plechových nádob na komunální odpad za plastové. Obec je v rámci celé akce pořídí za výhodnějších podmínek.

Tímto vyzýváme obyvatele, kteří disponují plechovou popelnicí na komunální odpad a pořízení nové plastové popelnice by chtěli zajistit prostřednictvím obce, aby zaslali do 30. 6. 2024 tento požadavek na obecní úřad, buď prostřednictvím e-mailu obec@starahut.eu, nebo osobně v kanceláři v úředních hodinách, případně prostřednictvím kontaktního formuláře na webových stránkách obce www.starahut.eu.

Dalším bodem byla informace ohledně ulice Knínská – opravy a zklidnění dopravy. Podle původních informací měl být povrch Knínské opraven již v dubnu. S ohledem na množství objízdných tras vedoucích naší obcí se oprava odložila a předpokládá se v září tohoto roku. Zároveň očekáváme termín opravy dálničního mostu. Z důvodu množství objízdných tras právě touto komunikací byla i tato stavba odsunuta a o termínu jsme dosud nebyli informováni.
Ve věci zklidnění dopravy na komunikaci Knínská byla z iniciativy obce zpracovaná studie. Nabízí se možné řešení formou ostrůvků v nejnáročnějších místech, tj. horní zastávka „Knínská“, křižovatka s ulicí Sportovní a Pod Lesem a případně opatření u zastávky „železniční“. Na základě vzneseného dotazu k úsekovému měření bylo sděleno, že město Dobříš má již dostatek kapacit na vypořádání se s množstvím očekávaných přestupků. Je nutné dořešit finanční vypořádání mezi oběma obcemi v rámci vymožených pokut (přestupkovou agendu obec Stará Huť nezpracovává).

Na základě aktuálně obdržených podkladů byli přítomní občané seznámeni s projektem výstavby telekomunikačního vysílače o výšce 36 m v areálu společnosti BEZETA a. s. (traktorka). K tomuto projektu vydala obec nesouhlasné stanovisko. V podkladech není žádné vyjádření k hnízdění čápa bílého v bezprostřední blízkosti, jedná se o značnou výškovou budovu a změní se charakter obce. Nicméně panuje obava z důvodu „veřejného zájmu“ takových staveb a omezených možností obce.

Starosta dále seznámil přítomné se stavem procesu tvorby nového územního plánu, který by měl mít možnost významně zasáhnout do charakterů budoucích staveb a omezení ploch pro výstavbu, případně jiné využití. Novodobý trend je maximálně využít zákonné možnosti a budovat na venkově stavby s mnoha byty pod rouškou různých pojmenování – ateliér apod.

Další problém, který se právě vyskytl, je hodnocení lokality Králova stolice (altán) z pohledu možné těžby kamene. Proběhly průzkumné vrty, ve zpracování je koncepce „Regionální surovinová politika Středočeského kraje“. Pozemky jsou většinou ve vlastnictví rodiny Colloredo-Mansfeld.

Všeobecným problémem v obci je pak parkování. Dříve travnaté plochy podél komunikací se pomalu mění v bahnité oraniště, mnoho obyvatel bezohledně parkuje na komunikacích.

Místostarostka seznámila přítomné s programem oslav 350. výročí založení obce. Akce se bude konat v sobotu 7. 9. 2024 v odpoledních hodinách. Program začne v kulturním domě pásmem s promítáním snímků pořízených v obci v průběhu minulých let, živými vstupy členů Místního kulturního střediska a hudbou. Následně bude v parku u vstupu do obce zasazena památná lípa, spolu s představením plánovaného projektu Živá historie. Jejím prostřednictvím budou formou umístěných QR kódů na jednotlivých místech obce občané i návštěvníci seznamováni se zajímavostmi obce, událostmi spojenými s její historií, zajímavými osobnostmi atd. Místa budou přidávána, informace budou doplňovány tak, jak obec obdrží náměty a podklady.

V rámci diskuse se řešil opakovaný prohřešek nedodržování zákazu zastavení v blízkosti obchodu, stejně jako bezohledné parkování v okolí mateřské školy v ranních hodinách, kdy dochází i ke kolizi s odjezdem autobusu.

Dalším tématem bylo parkování u rybníka Strž, kdy karavany najíždí na travnatou plochu. Starosta seznámil s projektem na úpravu prostoru. Bohužel majitelka pozemku pod parkovištěm není ochotná pozemek prodat, nicméně obec plánuje úpravy jak plochy v obecním vlastnictví (pláž) s terénním omezením vjezdu, tak úpravu parkoviště.

Závěrem poděkoval pan starosta přítomným za zájem o dění v obci a jejich podněty.

Zpracovala MG

Čarodějnice i letos

Pálení čarodějnic, kterému předchází stavění májky, je jednou z mála akcí, které jsou hojně navštěvovány místními občany, ale i přespolními. Těmi dalšími bývají Rozsvícení stromku a Pouťová hasičská soutěž. Velice nás to těší. I když si nemohu odpustit povzdech nad tím, jak báječné by bylo, kdyby se takové návštěvnosti těšily i jiné akce.

Přes avizovaná omezení ohledně zapalování ohňů během posledního dubnového dne a množství vzrušených debat, doporučení a zaručených informací na toto téma, se akce opět vydařila. Velká účast, příjemná atmosféra, malí hasiči se svou ukázkou hašení, na druhou stranu ale zvýšený dohled nad ohňovými jazyky, které se ve větrném počasí snažily prostřednictvím létajících jisker dostat do okolí. Děkujeme všem přítomným za příjemnou atmosféru a panu starostovi a hasičům za organizaci i přispěním nápadem pro malé čarodějnice.

Zpracovala MG, foto: archiv OÚ

ZŠ Stará Huť

Měsíc duben jsme my ze školy ve Staré Huti prožili velice pestře, chvílemi až pohádkově.

11. a 12. dubna přivítali princezny, vodníci, víly, králové, princové a jiné bytosti z pohádek budoucí prvňáčky u zápisu. Žáci 5. třídy se převtělili do těchto postav a každý z nich se ujal jednoho z těchto předškoláčků – provázel ho a povzbuzoval při plnění všech úkolů, které se při takovém zápisu mohou objevit. Když Vás totiž v takto důležitý den doprovází princezna nebo vodník, tak se Vám všechno povede.

11. dubna odjeli druháčci a třeťáčci s družinou na archeologickou výpravu do Muzea zlata v Novém Kníně.

22. dubna družinové děti připravily zajímavou stezku lesem plnou úkolů, která byla zaměřena na Den Země.
Školní parlament též přispěl inspirativním nápadem, tedy spíše pro maminky – Děti vymyslely „Den zdravé svačinky“, který připadl na 24. dubna. (Třeba se jednou stane mezinárodním a pochutnají si všichni ☺).

Ke konci měsíce dubna jsme se dostali do sportovnějšího tempa – fotbalisti z naší školy se zúčastnili McDonald’s Cupu na Dobříši, kde statečně bojovali s ostatními týmy.

Začali jsme pohádkou a ukončíme kouzlením – přímo profesionálním – do naší školy přijel kouzelník a děti shlédly jeho představení – nikdo se neproměnil, ani nezmizel.

30. dubna odjela první třída na výlet do zámku v Mníšku pod Brdy.

A posledního dubnového a zároveň velice zodpovědného úkolu se ujali „páťáci“ ještě před sletem čarodějnic – slavnostně ozdobili májku ve Staré Huti.

Tým pedagogů, ZŠ a MŠ Stará Huť,
Foto: archiv ZŠ