1.6 C
Dobříš
Pátek, 19 prosince, 2025
Domů Blog Strana 107

Jaro začalo v únoru

Foto: Michael "Hrabák" Kočí

Změna klimatických podmínek je letos viditelná i na Dobříši. Sněhu bylo letos v zimě minimum, v březnu už žádné velké závěje nečekejme.
Srážek je málo, naopak vítr fouká nadstandardně, takže v okolních lesích jsou opět další vyvrácené stromy. Jaro začalo prakticky v únoru. Starost to dělá i hokejistům a bruslařům. Na Papeži bylo možné bruslit pár dnů, chlazení zimního stadionu jede naplno často i přes noc, abychom udrželi v únoru (!) led.

S končící zimou začínají také venkovní práce na městských stavbách. Po zimní přestávce se znovu pracuje na dokončení oprav ulice Husova. Na střeše sportovní haly jsou již instalovány fotovoltaické panely a v suterénu je nové bateriové úložiště. Druhá taková elektrárna vzniká kolem čističky odpadních vod, kde nám energie ze slunce pomůže snížit spotřebu proudu na provoz čisticího zařízení. Pokračuje výměna veřejného osvětlení za úsporná LED svítidla, aktuálně v ulicích Rosovická a Čs. armády. Se stoupající venkovní teplotou bude stavebních prací přibývat.

Téma, které chceme letos více uchopit, je problematika trvalého pobytu. V našem městě žije odhadem dlouhodobě 1 000–1 500 občanů, kteří zde sice bydlí, ale trvalý pobyt mají někde jinde. Přitom příjem městského rozpočtu se počítá zejména podle obyvatel s trvalým pobytem. Přemýšlíme, jak tyto občany oslovit a přesvědčit je, že má smysl, aby si zde nahlásili trvalý pobyt. Do těchto úvah chceme zapojit i vás, dobříšskou veřejnost. Týká se to nás všech, protože více peněz do rozpočtu města znamená více opravených silnic a chodníků, více zeleně, a tedy pěknější město. O tom, co vše by se dalo na Dobříši vylepšit, můžete rozhodovat i vy. Právě probíhá další ročník participativního rozpočtu, kde můžete do 21. března hlasovat o námětech, které si přejete, aby se letos na Dobříši uskutečnily. Kterému projektu dáte svůj hlas?

Pavel Svoboda, starosta

Dobříš startuje anketu, která má za cíl zjistit, které „výhody” by mohly motivat obyvatele k nahlášení trvalého pobytu v Dobříši a jaké benefity by ocenili stávající obyvatelé

Foto: Denisa Havlíčková

Vedení města Dobříše připravuje iniciativu s podtitulem „Dobříš – trvalé místo pro život“, jejímž záměrem je motivovat místní občany k tomu, aby si ve městě zřídili trvalé stálé bydliště.

„V rámci vedení města se již delší dobu zabýváme otázkou, jak přesvědčit obyvatele města, kteří zde žijí, ale nemají zde hlášený trvalý pobyt, aby si ho zde nahlásili. Nyní jsme se rozhodli o pomoc požádat širokou veřejnost a prostřednictvím anonymní ankety chceme zjistit jakou cestou bychom se podle trvale i netrvale žijících obyvatel měli dát,“ řekl k záměru města starosta Pavel Svoboda.

Anketa se zaměřuje na dvě klíčové skupiny: obyvatele, kteří ve městě žijí, ale nemají zde zapsané trvalé bydliště, a stávající obyvatele, kteří zde již mají trvalý pobyt. Pro obyvatele bez trvalého pobytu ve městě v dotazníku město nabízí sérii návrhů, včetně možného finančního příspěvku ve výši 10 000 Kč, čestného odznaku nového dobříšského občana nebo možnosti bezplatného využití svozu odpadů na jeden rok. Stávajícím občanům pak město nabízí další benefity, jako je možnost bezplatného využití městských sportovišť, a to celoročně, bezplatný vstup na Koncert města Dobříše nebo realizaci významných infrastrukturních projektů.

„Chceme, aby se všichni obyvatelé cítili součástí našeho města. Anketa je prvním krokem k lepšímu pochopení toho, co naši občané považují za důležité a co by je mohlo motivovat k tomu, aby si zde zřídili trvalý pobyt,” řekl starosta města. „Obecně platí a je faktem, že neopominutelnou součástí rozpočtu měst a obcí jsou finanční prostředky, které jsou přepočítávány právě podle počtu obyvatel s trvalým bydlištěm ve městě. Zjišťujeme, že obyvatelé, kteří ve městě trvalý pobyt zřízený nemají, nejsou specifikem pouze Dobříše. Řeší se ve více městech i obcích. Rádi bychom motivovali k přihlášení k trvalému pobytu v našem městě, současně si ale uvědomujeme, že je třeba zaměřit se i na obyvatele s trvalým pobytem ve městě. Legislativa však město v motivaci místních značně limituje,“ dodala místostarostka Jindřiška Romba, která se tomuto tématu také aktivně věnuje.

On-line dotazník můžete vyplňovat kdykoli až do 8. března 2024.
Poté budou výsledky vyhodnoceny a vedení města je bude konzultovat napříč zastupitelstvem.

Dotazník ZDE

Jak může město Dobříš zvýšit počet trvale žijících obyvatel?

Dobříš – trvalé místo pro život

Příjmy města se odvíjí od počtu osob, které mají v Dobříši trvalý pobyt. Podle dostupných odhadů v našem městě dlouhodobě bydlí 1 000–1 500 obyvatel, kteří však mají trvalý pobyt jinde. Přitom město za každou takovou osobu přichází o 21 430 Kč za rok, což je mezi 21–32 mil. Kč ročně. Jak je přesvědčit, aby se stali skutečnými Dobříšáky?

Pomozte nám zjistit, jakou cestou se při zvýšení počtu trvale žijících obyvatel má vedení města vydat…
Pozn. Mezi již existující výhody pro obyvatele s trvalým pobytem patří možnost využívat senior taxi, přednostní přijetí dětí do dobříšských mateřských a základních škol, právo volit a být volen do dobříšského zastupitelstva.

1. Noví obyvatelé: Co podle vás je tou vhodnou motivací, která pomůže přesvědčit obyvatele, aby si na Dobříši zřídili trvalý pobyt?

a) Čestný odznak Nového dobříšského občana
b) Motivační finanční příspěvek ve výši 10 000 Kč
c) Odpady zdarma na jeden rok
d) Vstup na Koncert města Dobříše zdarma jen pro nově přihlášené obyvatele
e) Osobní donáška nového občanského průkazu starostou města na vybranou adresu na Dobříši
f) Jiné…

2. Stávající obyvatelé: Pokud bude spuštěna kampaň pro „nové“ obyvatele, tedy ty, co si zde nově zřídí trvalý pobyt, co by mělo město zároveň udělat pro ostatní Dobříšáky, kteří zde trvalý pobyt již mají?

a) Senior taxi zdarma pro obyvatele nad 80 let
b) Možnost první parkovací karty zdarma do vybrané parkovací zóny
c) Odpady zdarma na jeden rok pro obyvatele nad 80 let
d) Vstup na Koncert pro opravdové Dobříšáky zdarma
e) Možnost půjčit si městské kolo na měsíc zdarma
f) Vstup do městských sportovišť včetně haly a zimního stadionu celoročně zdarma
g) Realizace chodníku V Lipkách v hodnotě 400 000 Kč
h) Realizace odpočinkové zóny na severním břehu Papeže dle existující územní studie v hodnotě 4 mil. Kč
i) Jiné…

Zpracovala DH

Výsledky dotačního řízení města Dobříše pro rok 2024

Foto: archiv města

Dne 29. září 2023 bylo vyhlášeno dotační řízení pro rok 2024 na podporu žadatelů v oblasti sportu a tělovýchovy, kultury a umění a volného času se zaměřením zejména na výchovu a vzdělávání, prevenci kriminality a protidrogové aktivity.

Celkem bylo přijato 50 žádostí o programové dotace a 8 žádostí o individuální dotaci.

V programových dotacích se rozdělovala částka 4 644 661 Kč. Podané žádosti byly v souhrnné výši 6 427 361 Kč, proto došlo ke krácení požadavků. V programu 1 došlo ke krácení dotací na 81 % nároku (žadatel tedy získá 81 % částky, na kterou by měl po vyhodnocení žádosti nárok, bylo-li by v dotačním programu více peněz). V programu 2 nebyly přiznané dotace kráceny, protože v programu byl dostatek finančních prostředků. V programu 3 došlo ke krácení na necelých 95 % nároku. Jedna žádost byla vyřazena, protože byla podána opožděně, jedna žádost nezískala minimální počet bodů pro přiznání dotace a jedna žádost byla pro nesplnění účelu/důvodů podpory dle dotačního programu přeřazena do individuálních žádostí.

Individuální dotace byly podány v souhrnné výši 414 500 Kč. Jedné žádosti nebylo vyhověno. Žadatelům bylo přiděleno celkem 184 000 Kč (tyto finanční prostředky jsou vypláceny mimo objem peněz v dotačním fondu).
Kvalita žádostí a jednotlivých projektů je u většiny žadatelů na velmi dobré úrovni.

Sedmičlenná komise během Vánoc všechny žádosti prostudovala a na jednáních, která proběhla 11. a 18. ledna, posoudila dle vyhlášených specifických kritérií. Doporučení komise následně projednala rada města dne 30. 1. 2024 a schválila poskytnutí dotací do 50 000 Kč. Zastupitelstvo města pak na zasedání konaném 8. 2. 2024 schválilo poskytnutí dotací nad 50 000 Kč.

„Děkuji úředníkům MěÚ Dobříš za důslednou kontrolu formálních záležitostí podaných žádostí a pečlivou přípravu podkladů pro jednání dotační komise. Velice děkuji všem členům komise za zodpovědnou a časově náročnou práci při hodnocení žádostí. Vážím si všech, kteří cokoli dělají pro druhé, tady konktrétně pro obyvatele Dobříše. Podle mého je nabídka k využití volného času a mimoškolních aktivit bohatá. Myslím, že je z čeho vybírat. Přeji všem úspěšnou sezónu, medaile jsou důležité, ale je dobré smysluplně užít čas s přáteli, něco nového se naučit a rozvíjet své schopnosti a dovednosti,“ hodnotí na závěr Dagmar Mášová, předsedkyně dotační komise.

Vzhledem k rozsáhlým podkladům podrobné informace o přidělených finančních prostředcích naleznete na webu města v sekci „Občan a úřad“ – „Dotace poskytované městem Dobříš“ – „Dotační řízení pro rok 2024“.

Jan Horník, tajemník úřadu

Nabídka města Dobříš: Provozování volnočasového klubu v Kopáčkově domě

Město Dobříš zveřejňuje v souladu se zákonem č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů na základě usnesení Rady města Dobříše č. 2/39/2024/RM ze dne 13. 2. 2024 nabídku na provozování volnočasového klubu pro mladé (zejména druhostupňové žáky) v objektu Kopáčkova domu, ul. Mírové nám. čp. 103, 263 01 Dobříš.

Město Dobříš na základě uzavřené nájemní smlouvy užívá celý objekt Kopáčkova domu. Jedním ze záměrů města je využít dvě propojené místnosti v přízemí (bývalá kavárna Abeles) pro volnočasové aktivity následujícího charakteru:
• volnočasový klub pro děti a mládež převážně ve věku od cca 10 let do 15 let
• otevřeno 5 dní v týdnu, v pracovních dnech zpočátku takto:
• pondělí od 15.00 do 17.00 hod. (13.00–15.00 hod. bude prostory využívat klub seniorů)
• úterý až pátek od 13.30 do 17.00 hod.
• nabídka libovolných aktivit, například promítání filmu, kreslení, stolní fotbal a další – zapojení dobrovolné
• možnost jednu část prostor využít k aktivnímu zapojení žáků do různých kroužků, například kreativní kroužky, vědecké kroužky, doučování a další, vše vedené lektorem, lze přijatelně a úměrně zpoplatnit

Město na základě předložené nabídky umožní zájemci (provozovateli) výše uvedený prostor drobně vybavit nábytkem, sedací soupravou, wi-fi připojením, menší kuchyňskou linkou, stolním fotbalem, knihovničkou, případně dalším.

Prostory a vybavení město poskytne bezúplatně za účelem zajištění volnočasových aktivit pro věkovou skupinu dětí od 10 do 15 let, které například čekají na autobus či kroužek nebo zde chtějí trávit čas s kamarády či samy. Volnočasové aktivity mohou být různorodé, žáci se zapojit mohou, ale nemusí. Zakoupení drobného občerstvení je žádoucí. K využití bude bezplatné wi-fi připojení. Děti zde mohou volně trávit čas či se zapojit do nabídnutých aktivit.

Provozovatel zajistí klidný chod volnočasového klubu za přítomnosti alespoň jedné dospělé osoby. Finanční prostředky lze prvotně získávat z dotací či sbírek (např. Měňme dobrovolnictvím svět k lepšímu | Darujme.cz). Tyto finanční prostředky si zajistí provozovatel samostatně.

Prostor nebude využíván ke komerční činnosti, jako je například prodej zboží či jiné. Nabízené volnočasové aktivity mohou být obměňovány dle zájmu. Klub je může zajistit samostatně či ve spolupráci se spolky. Volnočasový klub, který organizuje mimoškolní, volnočasové aktivity pro děti buduje komunitu.

Pavel Svoboda, starosta

Kulturní středisko Dobříš chystá po deseti letech městský ples. K tanci a poslechu zahraje místní skupina Wocaties band

Zdroj foto: www.canva.com

Po dlouhé desetileté pauze se vrací na dobříšskou kulturní scénu ples města Dobříše, který se uskuteční 15. března v Kulturním domě v Dobříši, kde bude hrát místní skupina Wocaties band.

Vrácení plesu města Dobříše do dobříšského kulturního domu je podle vedení města důležité. „Po deseti letech jsme se rozhodli obnovit tradici plesu. Jde nám o to, abychom podpořili místní komunitu, nabídli lidem možnost setkání, zábavy a také podpořili místní umělce, jako je skupina Wocaties band,“ uvedl starosta Pavel Svoboda.

Hudební skupina Wocaties band, která je z Dobříše, bude hlavním hudebním hostem plesu. Jejich energické vystoupení a široký repertoár jistě zpříjemní atmosféru večera. Jako další bod programu je připraveno předtančení tanečního klubu KAT Zbraslav.

Vstupenky na tuto společenskou událost, které jsou již v předprodeji, obsahují také slosování o nevšední ceny. Kapacita sálu je omezená, proto doporučujeme vstupenky zakoupit co nejdříve.
Ples města Dobříše je otevřen pro všechny.

„Nevyžadujeme striktní plesový oděv. Chtěli bychom, aby se lidé cítili pohodlně a užili si večer. Přesto očekáváme, že oděv bude alespoň částečně přizpůsoben obvyklým společenským normám,“ dodává k připravovanému plesu ředitel dobříšského kulturního střediska Marek Hájek.

Vedení města i organizátoři se těší na vaši účast na plesu města Dobříše.
Informace o cenách vstupenek a předprodeji najdete ZDE.

Zpracovala DH

Město Dobříš vyhlašuje konkurzy na pozice ředitelů svých škol

foto: Denisa Havlíčková

K 31. červenci 2024 uplyne šestileté období výkonu práce na pracovním místě hned několika ředitelům dobříšských škol a školských zařízení. Město Dobříš, jako zřizovatel těchto vzdělávacích institucí, využije své zákonné možnosti, kterou všem zřizovatelům dává školský zákon, a vyhlašuje konkurzní řízení na obsazení celkem čtyř vedoucích pracovních míst ředitelů škol.

„Město Dobříš se rozhodlo otevřít dveře pro nové vize a perspektivy ve vedení našich škol,“ uvedl starosta města Dobříše. „V žádném případě se nejedná o vyslovení nedůvěry stávajícím ředitelkám a ředitelům našich škol. Naopak jsem si vědom kvalit našich vedoucích pracovníků ve školství a konkurzní řízení chápu jako příležitost obhájit svůj mandát,” dodal starosta města Dobříše. Podobný názor sdílí i místostarostka Jindřiška Romba: „Důkladně jsme zvažovali možnost vyhlásit konkurzní řízení, setkávali jsme se s řediteli a ředitelkami škol. Všech si velmi vážíme. Pozice ředitele/ředitelky školy je náročná a komplexní činnost. Ředitel/ředitelka školy je lídrem školy, který nejen že přináší a komunikuje svoji vizi, ale zároveň je také manažerem zajišťujícím každodenní chod ve všech oblastech školy. Konkurzní řízení umožňuje zhodnotit vše stávající, může přispět k novým impulsům, podnětům, nápadům… Konkurzní řízení je příležitostí nejen pro stávající ředitele, ale také pro nové kandidáty a jejich koncepce a plán na další vývoj našich škol.”

Konkurzní řízení se týká dvou základních škol, jedné školy mateřské a také dobříšské základní umělecké školy.

Bližší informace k jednotlivým konkurzním řízením naleznete v aktualitách na webu města pod následujícími názvy:
Konkurzní řízení na obsazení vedoucího pracovního místa ředitele/ky 2. mateřské školy Dobříš
Konkurzní řízení na obsazení vedoucího pracovního místa ředitele/ky Základní školy Dobříš, Komenského nám. 35
Konkurzní řízení na obsazení vedoucího pracovního místa ředitele/ky 2. základní školy Dobříš
Konkurzní řízení na obsazení vedoucího pracovního místa ředitele/ky Základní umělecké školy Dobříš

Požadavky na uchazeče o pozice ředitelů/ředitelek dobříšských škol:
• Vzdělání a pedagogická praxe dle zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
• Občanská a morální bezúhonnost.
• Organizační a řídící schopnosti.
• Dobrý zdravotní stav.

Předpokládaný nástup na vedoucí pracovní místo ředitele/ky: 1. srpna 2024.

Uchazeči o posty ředitelů mohou své přihlášky doplněné požadovanými doklady doručit do 28. března 2024. Veškeré podrobnosti o konkurzních řízeních, včetně postupu přihlášení a požadovaných dokladů, jsou k dispozici na webových stránkách města Dobříše.

Uchazeči mohou své přihlášky doručit buď poštou na adresu Městský úřad Dobříš, Finanční odbor, Mírové nám. 119, 263 01 Dobříš, nebo osobně do podatelny MěÚ Dobříš (úřední hodiny jsou uvedeny na webových stránkách města).

Město Dobříš, které je zřizovatelem všech výše uvedených škol a školských zařízení, ale i dalších příspěvkových organizací, má zájem na tom, aby tyto fungovaly ku prospěchu obyvatel města. Cílem konkurzních řízení a následného jmenování ředitelů do těchto organizací je nestranně podporovat vysokou kvalitu nejen vzdělávání a rozvoje všech dobříšských škol. „Vítáme všechny kvalifikované uchazeče, kteří mají zájem přispět svými koncepcemi, nápady, zkušenostmi, energií a odhodláním ke kvalitě vzdělávání v našem městě,” dodává k vyhlášeným konkurzním řízením místostarostka Jindřiška Romba.

Zpracovala DH

Oznámení o vyhlášení výběrového řízení

Ilustrační foto. Zdroj www.pixabay.com

Městský úřad Dobříš, zastoupený tajemníkem městského úřadu, vyhlásil v únoru výběrové řízení na obsazení 1 pracovního místa „referent/ka na úseku vymáhání pohledávek a místních poplatků“.

Pracovní náplň:
– vymáhání pohledávek v rámci daňového řízení
– správa místních poplatků
– úzká spolupráce/zástup referentky spravující systém MESOH

Pracovní poměr: na dobu neurčitou
Místo výkonu práce: Dobříš
Platová třída: 9 (podle započitatelné praxe od 21 710 Kč do 31 820 Kč)
Osobní ohodnocení: po uplynutí zkušební doby podle dosahovaných výsledků až 30 % PT
Možný nástup: dle domluvy

Požadavky na uchazeče:
– občan ČR (nebo cizí státní občan s trvalým pobytem v ČR – nutnost ovládat český jazyk)
– fyzická osoba, která dosáhla věku alespoň 18 let
– plná svéprávnost
– bezúhonnost (za bezúhonnou se nepovažuje fyzická osoba, která byla pravomocně odsouzena pro trestný čin spáchaný úmyslně, nebo pro trestný čin spáchaný z nedbalosti za jednání související s výkonem veřejné správy, pokud se podle zákona na tuto osobu nehledí, jako by nebyla odsouzena)
– ovládá jednací jazyk

Kvalifikační předpoklad: vyšší odborné nebo středoškolské vzdělání s maturitou s povinností složit zkoušku odborné způsobilosti do 18 měsíců

Další požadavky:
– znalost legislativy na úseku správy daní a poplatků
– schopnost samostatného rozhodování i týmové práce
– vysoké pracovní nasazení a odolnost vůči stresu
– komunikační a organizační schopnosti v písemném i mluveném projevu
– flexibilita a spolehlivost
– pečlivost a systematičnost
– pokročilá znalost práce na PC
– praxe ve státní správě či samosprávě, zejména zkušenosti s vymáháním pohledávek výhodou
– zkouška zvláštní odborné způsobilosti při správě daní, poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění výhodou
– ochota se dále vzdělávat

Více informací naleznete na webu města pod záložkou Občan a úřad – Městský úřad – Volná pracovní místa (nabídka práce).

Písemnou přihlášku spolu s požadovanými dokumenty zasílejte tak, aby ji vyhlašovatel obdržel nejpozději 4. 3. 2024 do 13.00, na adresu:
Městský úřad Dobříš, Mírové náměstí 119, 263 01 Dobříš
Uzavřenou obálku označte heslem: „VŘ – referent vymáhání pohledávek“.

Do výběrového řízení budou zařazeni uchazeči, kteří splní výše uvedené požadavky a dodají přihlášku se všemi povinnými náležitostmi. Vybraní uchazeči, kteří nejvíce splňují předpoklady pro výkon práce, budou pozváni na ústní pohovor, o jehož konání budou informováni e-mailem nebo telefonicky.

Bližší informace poskytne Ing. Šárka Tomášková, vedoucí finančního odboru, na tel. 318 533 340 nebo e-mailu tomaskova@mestodobris.cz.

Vyhlašovatel si vyhrazuje právo zrušit toto výběrové řízení kdykoli v jeho průběhu.

Jan Horník,
tajemník městského úřadu

Svoz odpadůze zahrad

DOKAS Dobříš, s. r. o., a město Dobříš si dovolují oznámit, že bude proveden svoz odpadů ze zahrad (tráva, větve stromů a keřů) ve městě Dobříš.

Odpad bude odvezen na náklady města za dále uvedených podmínek:
– odpad musí být uložen do kontejnerů přistavených výhradně za tímto účelem
– odpad nesmí obsahovat jiné druhy odpadů mimo odpadu zeleně
– odpad smí být uložen do určených nádob pouze v den sběru odpadů ve stanovený čas
– odpad nesmí být uložen v pytlích a musí být roztříděn na větve a kompostovatelný odpad (tráva, zbytky rostlin atd.)

Dny sběru odpadů a seznam sběrných míst pro oblasti:

sobota 23. 3. a 20. 4. od 8.00 do 15.00 hod.
• sběrný dvůr – areál firmy DOKAS Dobříš (ul. Na Chmelnici),
• křižovatka ul. Husova a V Lipkách,
• křižovatka ul. Žižkova a Přemyslova,
• u „Papežanky“ – ul. Dělnická,
• křižovatka ul. U Ovčína a Na Ligruse,
• parkoviště v ul. Na Zlaté stezce (nad „Pentagonem“),
• ul. Na Nábřeží (u Prokopovy zahrady),
• Jaroslava Foglara – pouze 20. 4.
sobota 30. 3. a 27. 4. od 8.00 do 15.00 hod.
• sběrný dvůr – areál firmy DOKAS Dobříš (ul. Na Chmelnici),
• křižovatka ul. Čs. armády a Polní,
• křižovatka ul. Hálkova a Okružní,
• křižovatka ul. Nad Prachandou a Dubinské Kaštánky,
• křižovatka ul. K Vodárně a Nad Papežem,
• Parkoviště – Krmelec Vlaška,
• křižovatka ul. Part. Svobody a Dlouhá.
Veškeré hromádky zeleného odpadu v ulicích budou považovány za černou skládku. Původci černé skládky může být uložena pokuta ve výši dle zákona.
Děkujeme za pochopení a těšíme se na vaši spolupráci.
Jakub Jarůšek, 
jednatel společnosti

Elektrozařízení provozované společností ELEKTROWIN, a. s., ve městě Dobříš

Město Dobříš je smluvně zapojeno do systému zpětného odběru elektrozařízení provozovaného společností ELEKTROWIN, a. s. Tato společnost provozuje kolektivní systém pro zpětný odběr, zpracování, využití a odstranění odpadních elektrozařízení.

V roce 2024 získalo město z motivačního programu společnosti ELEKTROWIN, a. s., odměnu ve výši 22 282 Kč. Tato částka pomůže k lepšímu zabezpečení sběrného dvora. Děkujeme.

Alena Harmanová,
vedoucí odboru výstavby a životního prostředí

Dobříšské regionální trhy v roce 2024

I v letošním roce se můžete těšit na pravidelné nákupy na regionálních trzích.

Trhy zůstávají v tradiční podobě na náměstí Komenského v čase od 8.00 do 12.00 vždy druhou sobotu v měsíci od dubna do října. V letošním roce nás čekají dva tematické trhy, a to 23. března velikonoční trh a 1. prosince adventní trh. Na trzích budete moci nakoupit pečivo, uzeniny, ovoce a zeleninu i textil, kosmetiku a spoustu dalšího. Na trzích vám k nákupu i poslechu zahrají místní kapely.

Radka Brožová,
pracovnice informačního centra