1.5 C
Dobříš
Pondělí, 25 listopadu, 2024
Domů Blog Strana 456

Pečovatelská služba města Dobříše v novém kabátku

Zdroj foto: Pixabay

Pečovatelská služba města Dobříše byla vybrána do projektu „Pečovatelská služba – příležitost pro život doma“, který připravila společnost Institut sociální práce, z.s., v rámci operačního programu Zaměstnanost, výzva č. 023. Projekt se zabývá především zvyšováním kvality v sociálních službách, v našem případě v pečovatelské službě.

Co to pro naši organizaci a naše uživatele služby znamená, se pokusím přiblížit v následujících stanovených prioritách kvalitní služby:

  • možnost člověka rozhodovat samostatně o svém životě i v případě, kdy je závislý na podpoře druhé osoby
  • služba působí jako doplněk veřejně dostupných služeb a přirozených zdrojů uživatele
  • služba je poskytována individuálně po zjištění nenaplněných potřeb uživatele – běžného způsobu života, na který byl zvyklý
  • podpora řešení nepříznivé situace osob v jejich přirozeném prostředí, které služba spoluvytváří
  • osoby, které jsou nejvíce závislé na pomoci druhé osoby, mají zajištěnu největší pozornost pracovníků služby
  • služba je poskytována pouze osobám, které ji skutečně potřebují – nemohou svou situaci řešit pomocí přirozených zdrojů ani jiných veřejných služeb
  • plánování služby, jak podpořit samostatnost a soběstačnost uživatele, probíhá na společné dohodě
  • služba probíhá v souladu se základními zásadami zákona o sociálních službách
  • podpora spolupráce s rodinou a blízkými osobami
  • podpora a spolupráce s dalšími subjekty, které by mohly pozitivně ovlivnit situaci uživatelů včetně pomoci při zajištění kompenzačních a rehabilitačních pomůcek

Cílem je zajištění intenzivnější péče osob v domácím prostředí. Celkovým smyslem projektu je podpora pečovatelských služeb a zadavatelů sociálních služeb při změnách svého působení tak, aby lidé s postižením a senioři mohli rozhodovat o tom, jakým způsobem a kde chtějí svůj život žít či dožít. Cena služeb je stanovena na 80 Kč za 1 hodinu. Zájemci o služby se mohou informovat nebo přihlásit na telefonním čísle 318 522 874, pomocí internetu, na email: ps.dobris@seznam.cz, nebo osobní návštěvou na adrese Dukelské nám. 443, Dobříš.

Naděžda Matějková, ředitelka Pečovatelské služby města Dobříše

Provozní doba Sběrného dvora

SBĚRNÝ DVŮR DOKAS DOBŘÍŠ, S.R.O.

Od 1. července letošního roku je sběrný dvůr pro občany otevřen:

Po: 7.00–12.00 hod. a 13.00–17.00 hod.
Út: 7.00–12.00 hod. a 13.00–15.00 hod.
St: 7.00–12.00 hod. a 13.00–17.00 hod.
Čt: 7.00–12.00 hod. a 13.00–15.00 hod.
Pá: 7.00–12.00 hod. a 13.00–17.00 hod.
So: 9.00–12.00 hod. a 13.00–17.00 hod.
Ne: ZAVŘENO

Sběrný dvůr slouží pro obyvatele města Dobříš k bezplatnému odkládání vybraných druhů odpadů a vyřazených elektrických a elektronických zařízení. Ostatní odpady jsou ukládány dle ceníku společnosti na adrese www.dokas.cz/ceniky
Případné dotazy získáte na telefonním čísle 318 521 065.

Od 1. 1. – 30. 6. 2017 bude zahájen pilotní projekt v oblasti Malá Strana

Jedná se o jiný způsob třídění odpadu. Občané v této části dostanou barevně odlišené pytle.

Svozy proběhnou každé pondělí od 6.00 do 8.00 hodin přímo od domu. Plné pytle budou hned nahrazeny výměnou za prázdné, které budou vhozeny do poštovní schránky. V případě, že v nich bude jiný odpad, nebudou vyvezeny.

Ostatní odpad mohou obyvatelé vozit na sběrný dvůr města Dobříš, který provozuje DOKAS Dobříš, s.r.o. Uložení některých druhů je do určitého limitu bezplatné, ostatní jsou dle platného ceníku provozovatele. Veškeré podrobnosti o limitech a cenách odpadů se dozvíte na stránkách www.dokas.cz/ceniky.

Mgr. Jan Marek, jednatel spol. DOKAS Dobříš, s.r.o.

Psi bez vodítka a znečišťování prostranství psími exkrementy

pes

Stále větší množství stížností občanů eviduje Městská policie Dobříš. Právě v souvislosti s neukázněnými majiteli psů opětovně reagujeme na stížnosti od občanů města Dobříše touto již druhou výzvou. První výzva se bohužel minula účinkem. Občané si zkrátka po svých psech mnohdy neuklízí…
Strážníci městské policie řeší v Dobříši ročně mnoho přestupků na úseku veřejného pořádku. Mezi ty, které zjišťují nejčastěji, patří znečišťování veřejného prostranství psími exkrementy a nerespektování povinnosti vedení psa na vodítku. Obecně platí, že zodpovědní majitelé psů nepotřebují, aby jejich chování korigovala nějaká vyhláška nebo nařízení. Plní si své povinnosti i bez nich. Bohužel však řada pejskařů zřejmě hřeší na skutečnost, že strážníci nemohou být na všech místech, aby dohlíželi, zda všichni dodržují pořádek. Protože objeví-li se strážník alespoň na dohled, jen málokdo po svém psu neuklidí a téměř každý má svého psa řádně na vodítku. Přitom neuklizený exkrement může majitele pejska vyjít poměrně draho. Strážník může na místě uložit pokutu do 5 000 Kč, ve správním řízení pak hrozí pokuta vyšší. Za ignorování povinnosti vedení psa na vodítku pak hrozí pokuta vyměřená strážníkem taktéž do 5 000 Kč.
Řada majitelů psů se odvolává na nedostatek speciálních kontejnerů na psí exkrementy, což není důvodem, proč se plnění této povinnosti vyhýbat. Přitom je pravdou, že těchto košů mají k dispozici majitelé psů velké množství po celé Dobříši, takřka na každém rohu. Město pořídilo tyto speciální koše se stojany i se sáčky již v r. 2010, jejich počet město neustále navyšuje a opravuje koše poničené vandaly (ničení samotných zásobníků na sáčky, ale i odpadkových košů, které bývají vandaly ukopnuty), sáčky jsou pravidelně doplňovány. Což samozřejmě znamená značné finanční náklady, které jdou z kapes nás všech.
Protože situace již začínala být neúnosná, přistoupilo město v roce 2015 k úklidu exkrementů pomocí speciálního vysavače, kterým se v letních měsících pravidelně uklízí celé město. Bohužel tento způsob úklidu výkalů vysavačem je velmi nákladný. Psí exkrementy však představují riziko z hlediska epidemiologického a velmi nebezpečné mohou být v případě, že s nimi přijdou do styku děti, a tak město považuje za prioritu mít ulice a zeleň čisté. Bude však nuceno přenést náklady na původce znečištění – neukázněné majitele psů.
Z těchto důvodů budou strážníci ještě důsledněji dohlížet na dodržování všech povinností, které majitelům psů plynou z právních předpisů. Již ale nebudou „domlouvat“, přestupky budou řešit rovnou blokovou pokutou.
Zároveň upozorňuji, že tento druh přestupku spadá do vybraných přestupků, které se musí zapisovat od 1. října 2016 do centrálního registru přestupků. Centrální registr přestupků existuje při rejstříku trestů a jeho účelem je pomoci i v boji proti drobné kriminalitě. Zapisují se do něj, a pět let se v něm musí uchovávat, vybrané přestupky (např. drobné krádeže, přestupky proti veřejnému pořádku – např. rušení nočního klidu nebo znečišťování veřejného prostranství nebo přestupky proti občanskému soužití). Za opakované přestupky pak budou jejich pachatelům hrozit vyšší pokuty. Opakovaného přestupku se dopustí ten, kdo ho spáchá do jednoho roku poté, co ho správní orgán uzná vinným z předchozího přestupku. Do rejstříků mají přístup správní orgány projednávající přestupky, včetně strážníků. Podle údajů z centrálního registru přestupků již mají správní orgány přehled, zda se pachatel dopouští přestupku opakovaně, a za opakované přestupky budou moci udělit až o polovinu vyšší pokutu.

Strž. Alena Kovaříková, zástupce velitele MP Dobříš

Realizované stavební úpravy 2. ZŠ Dobříš – udržitelnost v r. 2016

Před dvěma roky proběhly na 2. ZŠ Dobříš práce na zateplení fasády, střešních konstrukcí a výměně okenních a dveřních výplní u 5 pavilonů. Projekt Stavební úpravy Základní školy Dobříš, Školní 1035 v Dobříši (reg. č. CZ.1.02/3.2.00/12.14367) byl finančně podpořen z prostředků Státního fondu životního prostředí České republiky v rámci Operačního programu Životní prostředí a z rozpočtu EU/Fondu soudržnosti. Jeho cílem bylo dosažení energetických úspor a snížení emisí CO2. Splnění stanovených ukazatelů bylo prokázáno energetickým posudkem, který byl zpracován rok po realizaci projektu.
Z prostředků města bylo ve stejné době upraveno plató v areálu školy a položena nová podlahová krytina v tělocvičně. K dokončení pěkného vzhledu a k bezpečnějšímu pohybu žáků přispěla nakonec letošní oprava chodníčků mezi jednotlivými pavilony. Opravy byly hrazeny též z rozpočtu města. Škola nyní působí moderním a upraveným dojmem a je o ni pečováno tak, aby byly dosažené výstupy udrženy i v budoucnu.

Za město Dobříš Ing. Markéta Flígrová, odbor místního rozvoje

Stavební úpravy domu čp. 71 v Dobříši

Stavební úpravy domu čp. 71 v Dobříši (budova depozitáře městského muzea) byly dokončeny před více než rokem. Akce (reg. č. CZ.1.02/3.2.00/13.21738) byla finančně podpořena z prostředků Státního fondu životního prostředí České republiky v rámci Operačního programu Životní prostředí a z EU/Fondu soudržnosti. Realizace zahrnovala především zateplení obvodových stěn domu, zateplení střechy a výměnu okenních a dveřních výplní v bytech půdní vestavby. Rok po realizaci byl zpracován energetický posudek, kterým bylo prokázáno splnění závazných ukazatelů projektu (plocha zateplení, energetická úspora a snížení CO2). O objekt je nyní pečováno tak, aby byly výstupy projektu do budoucna udrženy.

Za město Dobříš Ing. Markéta Flígrová, odbor místního rozvoje

Provoz podzemních odpadních kontejnerů na Dobříši

Ilustrační foto

Je tomu již více než 2 roky, kdy byly uvedeny do provozu podzemní odpadní kontejnery na Dobříši. Projekt s reg. č. CZ.1.02/4.1.00/13.18859 byl spolufinancován z prostředků Státního fondu životního prostředí České republiky v rámci Operačního programu Životní prostředí a z rozpočtu EU/Fondu soudržnosti.
Počáteční problémy s vhazováním příliš objemného odpadu (nenatrhaných kartonů, nesešlápnutých plastových lahví apod.) postupně odpadly, občané města se naučili užívat podzemní odpadní nádoby správně a efektivně. Občas se sice ještě stane, že se u ústí nádoby nahromadí materiál nesprávné velikosti, ale problém bývá rychle odstraněn společností DOKAS, která kontejnerová stání objíždí, čistí prostory kolem nich a zajišťuje svoz tříděného odpadu na Dobříši.
Jinak je provoz bezproblémový. Po zimě budou nádoby zkontrolovány v rámci běžného servisu a nádrže pod vnitřním mechanismem budou vyčištěny.

Za město Dobříš Ing. Markéta Flígrová, odbor místního rozvoje

Provozní doba zimního stadionu

Vážení spoluobčané,
dovolujeme si Vás informovat o provozní době zimního stadionu

Ve všední dny
8.00–15.00 – školy
15.30–17.30 – veřejné bruslení
18.00 hod. –ostatní dle obj. u provozovatele

Sobota
9.00–12.00 a 13.00–17.00 – veřejné bruslení
18.00 – ostatní dle obj. u provozovatele.

Neděle
11.30–17.00 – veřejné bruslení
18.00 – ostatní dle objednávek u provozovatele.

Dle klimatických podmínek.
Objednávky prosím zasílejte na e-mail:
pavel.bauer@dokas.cz.
Ostatní informace sledujte na aktualitách web. stránek Dokasu. Těšíme se na vaši návštěvu.

 

Stručné informace z 15. zasedání zastupitelstva města

Veřejné zasedání se uskutečnilo ve čtvrtek 10. listopadu 2016 v KD Dobříš. Bylo přítomno 17 členů ZM. Z jednání se předem omluvili: JUDr. Jaroslav Musil, Radek Vystyd, MPA.

Prohlášení rozdělení práva k nemovité věci na vlastnické právo k jednotkám v domě čp. 1603 (Papežanka)

S ohledem na to, že v budově má svou klubovnu skautský oddíl, proběhla k tomuto bodu dlouhá diskuze zastupitelů i zástupců dobříšského Skautského střediska profesora Oliče (více v DL 12/16). Místostarostka Mgr. Petra Neubergerová vysvětlila, že jde o formálně právní rozdělení budovy na bytové a nebytové jednotky, nikoliv o prodej budovy či její části. Současně zdůraznila, že nikdo z členů rady nemá zájem znemožnit užívání budovy skautům jejím prodejem třetím osobám.
Na návrh starosty města ZM schválilo stažení tohoto bodu z programu jednání zastupitelstva.
ZM uložilo Radě města Dobříše, aby ve spolupráci se skauty připravila varianty pro dlouhodobou podporu skautingu na Dobříši, a dále uložilo RM, aby do projednání variant dlouhodobého skautingu na Dobříši pozastavila veškeré kroky spojené s prodejem budovy „Papežanka“.

Zápis z jednání finančního výboru ze dne 3. 11. 2016

Finanční výbor se zabýval dvěma body, a to návrhem rozpočtového opatření č. 6/2016 a přijatým usnesením č. 3/14/2016/ZM. Finanční výbor nedoporučil schválit rozpočtové opatření č. 6/2016 v položce ORG 702 (nafukovací hala – zimní stadion – náklady 4 mil. Kč).
ZM vzalo na vědomí zápis z jednání Finančního výboru ZM ze dne 3. 11. 2016.

Zápis z jednání kontrolního výboru ze dne 10. 10. 2016

ZM vzalo na vědomí zápis z jednání kontrolního výboru ZM ze dne 10. 10. 2016.

Rozpočtové opatření č. 6/2016, vč. přehledu o plnění rozpočtu k 31. 10. 2016

ZM schválilo vyloučení položky ORG 702 (nafukovací hala), tj. 4. mil. Kč z návrhu rozpočtového opatření č. 6/2016.
ZM schválilo rozpočtové opatření č. 6/2016 dle upraveného návrhu a vzalo na vědomí přehledy o plnění příjmů a čerpání výdajů rozpočtu k 31. 10. 2016.

Nabídka na odkoupení pozemku parc. č. 1319/9 v k.ú. a obci Dobříš (lokalita Nad Papežem)

ZM akceptovalo nabídku podílových spoluvlastníků pozemku parc. č. 1319/9 (trvalý travní porost), o výměře 5 861 m2 v k.ú. a obci Dobříš (lokalita Nad Papežem) pana Ing. F. P. a paní V. T., na koupi shora uvedeného pozemku městem Dobříš za kupní cenu ve výši 350 Kč/m2, tj. celkem 2 051 350 Kč, a o tomto schvaluje uzavřít kupní smlouvu.

Smlouva o zřízení služebnosti inženýrské sítě se Středočeským krajem
ZM schválilo smlouvu, jejímž předmětem je zřízení věcného břemene na pozemku parc. č. 2470/1 za účelem zřízení a provozování stavby veřejného osvětlení – nasvětlení přechodu pro chodce v ul. Pražská.

Memorandum města Dobříše ve věci narovnání právních vztahů v ul. Západní

ZM schválilo Memorandum města Dobříše vypracované za účelem smírného dořešení stavu bytových domů čp. 1742 a čp. 1743, řadových rodinných domů čp. 1745–1749 a rozestavěných staveb na pozemku parc. č. 3400 a parc. č. 3406, jakož i narovnání právní jistoty vlastníků v ul. Západní s výjimkou konkrétních finančních limitů a za podmínky, že v bodě č. 5 memoranda budou finanční částky zachovány. ZM pověřilo RM jednat s účastníky o přípravě dohody o narovnání a dohodu předložit ke schválení zastupitelstvu města.

Založení spolku a stanovy spolku Dobříšský sport, z.s.

Starosta města Mgr. Stanislav Vacek zmínil účel založení nového spolku a náplň činnosti spolku. Uvedl, že jednou z činností by bylo zajišťování provozu sportovních zařízení ve vlastnictví města a uplatňování odpočtu DPH. Informoval o výhodnějším postavení spolků při získávání dotací. Negativně se k založení spolku vyjádřili např.: Mgr. Jaroslav Melša (Spolek přirovnal k „národní sportovní frontě“, vznikne řada konfliktů vztahových, rozhodovacích.), Mgr. Jitka Urbanová (Jakým způsobem je ošetřeno rozhodování spolku o majetku ve vlastnictví města?), Ing. Ivo Salcman (Bude velice těžké ve spolku prosazovat a řídit investiční politiku.), Filip Kahoun (Obavy z těžkopádnosti rozhodování, založení spolku považuje za nadbytečné.), Mgr. Adam Böhm (Z mnoha důvodů není založení nového spolku nakloněn.) a dal.
Návrh na založení spolku Dobříšský sport, z.s., jehož zakládajícím a stálým členem je město Dobříš, stanov spolku Dobříšský sport, z.s., se sídlem Mírové náměstí 119, Dobříš, nebyl přijat (celkem 18, pro 3, proti 9, zdrželo se 6 členů ZM).

Rozsah služeb pro seniory ve městě Dobříši

ZM vzalo na vědomí zprávu zpracovanou na základě usnesení 25/14/2016/ZM týkající se rozsahu poskytovaných sociálních služeb ve městě Dobříši.

Diskuze

Otevřený dopis zastupitelů obce Svaté Pole, týkající se plánované činnosti města Dobříše v k.ú. Svaté Pole na území bývalé skládky Svaté Pole. Místostarosta obce Svaté Pole, pan Petr Kozohorský, přednesl své obavy z možného rozšíření bývalé skládky ve Svatém Poli a požádal členy zastupitelstva o vysvětlení. Mgr. Stanislav Vacek informaci o rozšiřování bývalé skládky dementoval a sdělil, že pravděpodobná je pouze výměna a obnova stávajících zařízení, přičemž rozšiřování se týká pouze sběrného dvora. S doplňující informací vystoupil Ing. Marek Vávra, který informoval o dalších koncepcích nakládání s komunálními odpady. Zástupci obce Svaté Pole požádali do budoucna o poskytování jakýchkoliv informací. Mgr. Jaroslav Melša vyjádřil nespokojenost s poskytováním dostatečných informací o záměrech města veřejnosti (občanům, ale i vedení okolních obcí). Uvedl, že neprůhlednost informací, poskytování jen dílčích informací nebo absence informací jsou předmětem spekulací, fám a domněnek. Dále se pozastavil nad objemem závazku, týkajícího se svozu komunálního odpadu, ve výši 2 170 tun uvedených v žádosti o dotaci spol. DOKAS Dobříš s.r.o. Jednatel Mgr. Jan Marek uvedl, že předchozí svozová společnost neuváděla přesná čísla, neboť se svážel větší objem, než který byl vykazován bývalou svozovou společností, tudíž nejde o fyzické navýšení objemu svozu odpadu. Dementoval úvahy o možném zvýšení nákladní dopravy v souvislosti se svozem odpadu.
ZM vzalo na vědomí otevřený dopis zastupitelů obce Svaté Pole a pověřilo starostu města Dobříše zpracováním odpovědi a stanoviska k problematice skládkování odpadu ve Svatém Poli.

ZM dále vyslechlo informace k zákonu č. 186/2016 Sb., o hazardních hrách (požadavek Ing. Ivo Salcmana na zařazení obou variant vyhlášek (regulační a zákazové) do programu jednání dalšího zastupitelstva). Projednalo otázky týkající se dopravní bezpečnosti a značení.
Z řad občanů (Mgr. V. Tichý, Ing. R. Nentvichová) vzešel opětovný dotaz k návrhu nové vyhlášky o odpadech, resp. k řešení situace v Hálkově ulici. Zastupitelé se dotazovali na pilotní projekt pytlového svozu odpadů na Malé Straně a upozornili na malou informovanost občanů. Starosta města Mgr. Stanislav Vacek sdělil, že k pytlovému svozu bude připraven informativní leták spol. DOKAS Dobříš, s.r.o., a že pytlový svoz neumožňuje třídit sklo. ZM v této souvislosti uložilo RM připravit a distribuovat informační leták k připravovanému pilotnímu projektu pytlového svozu v lokalitě Malá Strana, Dobříš.
Další diskusní témata předložila z řad veřejnosti Bc. J. Vlnasová. První podnět se týkal systému odměňování kontrolního výboru. Zdůraznila, že s ohledem na časově náročnou činnost by měli mít členové výboru nárok na řádnou odměnu. Druhý podnět se týkal zařazování příspěvků do Dobříšských listů. V této souvislosti vyslovila své obavy z domnělé cenzury, ovlivňování nezávislosti jednání redakce a vytváření exkluzivních podmínek ve prospěch města. Na tento podnět reagovali starosta města Mgr. Stanislav Vacek, tajemník Bc. Radek Řechka a poté i za redakci DL Mgr. Jindřiška Kastnerová, která se vyjádřila k minulému, současnému a budoucímu fungování redakce Dobříšských listů a zdůraznila svou snahu o maximální otevřenost a transparentnost. Uvedla, že z důvodu neexistence redakční rady bylo dlouholetou zavedenou praxí informování vedení města o zaslaných příspěvcích do Dobříšských listů. V této souvislosti požádala Mgr. Jitka Urbanová, aby byli členové zastupitelstva seznámeni s budoucím systémem fungování DL a dále požádala o poskytnutí informace, jak byla využita částka 100 000 Kč v rámci smlouvy o mediální spolupráci s Dobříšskem aktuálně, z.s.

red.–jka (zdroj: zápis ZM)

Obnova historických alejí na Dobříši

Jak jste si jistě všimli, během měsíce listopadu a počátkem prosince roku 2016 bylo Krajskou správou a údržbou silnic Středočeského kraje, zastoupenou cestmistrem panem Janem Langhansem, ve spolupráci s Městským úřadem Dobříš, odborem výstavby a životního prostředí, vysazeno několik desítek kvalitních odrostků původních druhů dřevin.

Úmyslem je postupně obnovit či doplnit staré historické aleje a stromořadí, která již v minulosti lemovala původní cesty na Dobříši. Byla provedena výsadba v ulici Pražská mezi lokalitou U Kostelíčka a prodejnou Lidl a dále v ulici Příbramská, při příjezdu do města od Příbrami. V těchto lokalitách bylo vysazeno 65 ks lípy srdčité (Tilia cordata) včetně zajištění opory stromku, ukotvení a ochrany proti zvěři. Dále došlo k výsadbě 70 ks švestek po obou stranách komunikace v úseku mezi městem Dobříš a obcí Svaté Pole. V dalších letech je v plánu pokračovat s výsadbou v ulici Příbramská a také doplnění stromořadí v lokalitě u hřbitova, ČOV a směrem na Starou Huť. Další stromořadí postupně vzniká v ulici Rukavičkářská, kde město Dobříš, jako kompenzaci za některé pokácené dřeviny, postupně vysazuje dřeviny druhu javor babyka (Acer campestre „Elsrijk“). Javor babyka by měl být odolnější než stávající dřeviny rodu jeřáb, a to hlavně vůči posypovým solím a celkovému silničnímu provozu.

Aleje a stromořadí jsou svědectvím přístupu našich předků ke krajině, k jejímu zvelebování, mají svou vlastní minulost, jsou němými svědky různých historických událostí, a proto by bylo vhodné a důstojné je zachovat i pro budoucí generace.

Ing. Josef Beníšek, vedoucí oddělení životního prostředí MěÚ Dobříš