Už druhý měsíc je naše škola uzavřená a my stále učíme na dálku. Postupně jsme si zajeli systém, ve kterém fungujeme a díky kterému posíláme dětem zadání učiva a dáváme jim zpětnou vazbu. Využíváme také možnost tzv. videokonferencí, a to na mnoho způsobů.
Jedním z nich jsou porady, kdy jednou až dvakrát týdně společně sdílíme své postřehy a řešíme nezbytné pedagogické či provozní věci. Využíváme i externího poradce, který nám touto cestou pomáhá s technickými záležitostmi on-line výuky.
Nedílnou součástí naší práce se stala také videosetkání s dětmi, při kterých mají prostor pro to, aby se spolu mohly alespoň touto cestou vidět. Je na nich znát, jak jim chybí kamarádi. Většinou je tento čas vyhrazen pro to, aby děti mohly říct, co mají na srdci, co zažily nebo na co se těší. Bavíme se ale také i o učivu a dovysvětlujeme to, co je nejasné.
Specifickými setkáními jsou konverzace s naším rodilým mluvčím Thomasem, který se několikrát týdně věnuje malým skupinkám páťáků a šesťáků a prohlubuje jejich schopnost běžné anglické konverzace.
Vrcholem našeho „virtuálního světa“ byly ovšem Velikonoční dílny, které tradičně pořádáme před každými Velikonocemi. Tak přece to letos nevzdáme! Přes zavřené školy se sešlo více jak 80 žáků a spousta učitelů, asistentek a vychovatelek v jedné on-line učebně. Děti si mohly vybrat z velkého množství dílen a rozhodnout se, kolik kterých výrobků vyzkouší. U všech našly nejen seznam potřebných pomůcek, ale i video, které pro ně dospěláci natočili. A tak na „Škaredou středu“ vstupovali do obýváků a kuchyní skrze počítače naši učitelé, naše asistentky a vychovatelky, aby trpělivě provedli děti celým postupem. Nabídka dílen byla opravdu pestrá – lahodný mazanec s Pavlem, píšťalka s Hankou, zajíc jako „poleno“ s paní ředitelkou, … A děti byly hrdé na to, že to doma zvládly!
Všechna tato setkávání jsou určitě dobrým nástrojem, jak být v kontaktu. Ale stejně už se všichni moc těšíme na to, až budeme moci být spolu „doopravdy“.
Mgr. Markéta Svobodová, učitelka ZŠ TRNKA