Aktivity 2. ZŠ Dobříš

A jsou před námi prázdniny ☺

Dovolte mi, abych krátce shrnula letošní školní rok. Září znamenalo návrat do školních lavic, které ale přerušovaly vzápětí dosud nepoznané karantény a hybridní výuka. Na chvíli jsme se tak v některých třídách vraceli k počítačům a domácí výuce. Druhé pololetí přineslo trvalý návrat k běžné výuce. Začalo to lyžařskými kurzy a pokračovalo plaváním, bruslením, řadou sportovních akcí završenou windsurfingovým kurzem v Chorvatsku, ale i medailemi získanými v soutěžích. Žáci vyjeli na ekologický kurz, na řadu zajímavých exkurzí, ale i za hranice. Navštívili Rakousko, Slovensko, Německo, na podzim se chystáme do Anglie. Mile nás překvapili výbornými výsledky v letošních olympiádách, kde se úspěšně probojovali do krajských kol. Účastnili jsme se republikových i mezinárodních projektů v rámci eTwinningu. A… prázdniny jsou tady!
Školní rok je za námi a my přejeme našim žákům, rodičům i vám čtenářům prázdniny plné slunce, klidu a pohody.

Mgr. Bohumila Pallagyová, ředitelka školy

Návštěva dětí 2. ZŠ Dobříš v rakouských Alpách

V červnu 2022 se skupina páťáků a šesťáků vydala prozkoumat rakouské Alpy do oblasti Lungau. Měli jsme možnost navštívit nádhernou přírodu a kulturní i technické památky našich sousedů.
První den jsme se vydali kabinkovou lanovkou na vrchol nad naším městečkem, vyjeli jsme do výšky přes 2 200 m. n. m. Další den jsme navštívili národní park PÖLLATAL, cestou jsme se zastavili v muzeu Porsche ve městě Gmünd. Poté následoval park plný zvířátek a vyvrcholením dne bylo koupání pod alpskými štíty v Badeinsel v městěčku Tamsweg.
Druhý den jsme i přes deštivé počasí vyjeli kabinkovou lanovkou na horu Grosseck do výšky skoro 2 000 m. n. m. Poté jsme došli na horskou chatu Speiereckhütte, navštívili hrad Mautendorf, kde jsme si vyzkoušeli na vlastní kůži, jak se žilo ve středověku. Také jsme mohli nakouknout v zámeckém muzeu do historie a kultury v kraji Lungau a nakonec jsme se prošli okolo horské říčky.
Třetí den našeho putování jsme zahájili na hoře Katschberg, kam jsme lanovkou vyjeli do výšky 2 220 m. n. m. a kde jsme mohli zhlédnout krásná alpská panoramata. Prohlédli jsme si také horská jezírka, u nichž se na některých místech ještě nacházel sníh. Po obědě jsme sjeli do městečka Tamsweg, kde jsme si užili další slunečné odpoledne v malém aquaparku.
Náš poslední den jsme se pomalu začali loučit s rakouskými Alpami. Navštívili jsme ale ještě solné doly u Salcburku, kde jsme zkoumali historii solných dolů, vyzkoušeli jsme, jak horníci sjíždí na kládách dolů k šachtám. Uprostřed nás čekala loď, která nás převezla přes solné jezero k důlnímu výtahu. Výtahem jsme dojeli nahoru k vláčku a společně zase vyjeli na povrch.

Lucie Jindráková, MBA

Konec školního roku ve znamení výletů

V naší družině na 2. základní škole jsme na konec školního roku naplánovali hodně výletů. Nejvíce se vydařily výpravy za zvířátky. Několik oddělení navštívilo Zoopark v nedaleké Homoli. V krásném prostředí měly děti možnost nejen pozorovat, ale také krmit a hladit domácí i volně žijící zvířata – daňky, laně, muflony, prasátka, krávy, králíky atd. Potom si děti ještě pohrály na průlezkách a houpačkách a také opékaly buřty.
Další výprava byla hodně podobná. Starší děti navštívily Minizoo v Hulíně, kde jsou k vidění velbloudi, lamy, poníci, kozy a dokonce i vzácný bílý páv. I tam děti měly možnost zvířata krmit a některá menší i pohladit.
Děti se budou určitě na tato místa rády vracet – třeba o prázdninách se svými rodiči.

Dvě vydařené akce žáků 2. stupně

Na den 1. 6. připadá Mezinárodní den dětí, a tak žáci z 8.A a 7.C připravili pro děti ze 4. MŠ dopoledne plné her a zábavy. Na deseti stanovištích plnily děti různé úkoly, třídily barvy a tvary, probíhaly slalom, házely na cíl, skákaly v pytli, lovily rybičky, malovaly, lepily a mnoho dalšího. Při závěrečném slavnostním vyhodnocení získali malí šikulové medaile a něco sladkého. Medaile, sladkosti a velké poděkování si odnášeli i žáci, kteří se na přípravě tohoto dne podíleli.
Dne 2. 6. pak vyjeli žáci 8.A a 9.A na Veletrh vědy 2022 do PVA Letňany, který byl pořádaný Akademií věd ČR. Po dvouleté pauze největší populárně-naučná akce v České republice představila na ploše více než osmi tisíc čtverečních metrů v areálu výstaviště vědu ve všech jejích podobách a nabídla to nejzajímavější ze světa přírodních, technických, humanitních i společenských oborů. Žáci si na trenažeru měli možnost vyzkoušet let stíhačkou, řídit robota, mnoho chemických pokusů, otestovat svou vůli či logické myšlení, ochutnat nápoj se suchým ledem či hmyzí dobroty. Obě akce se vydařily.

Ing. Mgr. Hana Petráková Hartmannová

Sportujeme na 2. ZŠ Dobříš

Sportovní kurz windsurfingu Chorvatsko 27. 5. – 5. 6.
Tento ojedinělý zážitkový kurz plný sportovních dovedností byl opět po dvou letech covidové přestávky obnoven. Naši žáci se v přímořských podmínkách a na začátečnickém windsurfingovém materiálu učili jízdu od břehu a zpět, obrat po větru, „halsu“, proti větru, „réčko“, dále jízdu na paddleboardu, sea kajaku, kajaku na divokou řeku, individuální výuku eskymáku na kajaku – 1. polovinu zvládli bezpečně všichni, kteří eskymáka vyzkoušeli, a nechyběly pravidelné ranní výběhy s rozcvičkou, rozcvička na paddleboardu a večerní nohejbalové turnaje. Aloha v příštím školním roce!

Atletické závody – Štafetový pohár, Příbram 14. 6.
Na štafetových závodech v Příbrami se naši mladí atleti účastnili týmového štafetového závodu s doplňkovými disciplínami. 4× 1. místo!
1. závod štafet 5. tříd osmi závodníků a závodnic na 100 m (1. místo)
2. závod štafet 3. tříd osmi závodníků a závodnic na 100 m (1. místo)
3. závod štafet smíšených 3. a 5. tříd osmi závodníků a závodnic na 200 m (1. místo)
Doplňkové disciplíny:
Hod medicimbalem – 1. místo, 199 cm, Nikolas Bumba

Nejbližší sportovní akce naší školy: Vícedenní výlet vysokohorské turistiky Slovensko: Velká Fatra, olympijský běh, závody atletické všestrannosti pro žáky 1. stupně a v září už připravujeme sportovní kurzy v Českých Budějovicích pro 6. ročník a pro 5. ročník na Nové Živohošti.