František Neuberger se narodil 21. října 1894 ve Slaném, ale jeho rodina pocházela z Mníšku pod Brdy. V roce 1914 postavil Františkův otec dům čp.185 ve Staré Huti, čímž se celá rodina stala součástí našeho regionu. Po vyučení strojním zámečníkem nastoupil od 28. ledna do 21. června 1913 jako výpomoc šoféra (chauffeura) na knížecím velkostatku v Dobříši, kde i složil předepsanou zkoušku z řízení automobilu. Poté krátce pracoval jako strojní zámečník v První Českomoravské továrně na stroje v Praze v automobilním oddělení, aby posléze narukoval do války.
Sloužil na italské frontě jako řidič u jednotky vyzbrojené těžkými moždíři Škoda vz. 1898/1907 ráže 24 cm a po návratu ze světové války sloužil ještě rok v nové Čs. armádě v řadách 31. autokolony. Po demobilizaci stál u počátků autobusové poštovní linky v našem regionu. Od 6. října 1920 začal jezdit autobus Laurin a Klement MS provozovaný Ministerstvem pošt a telegrafů na trase Dobříš–Příbram a zpět, aby se postupně přidaly další stroje a další linky. Velice záhy se linka prodloužila na trasu Nový Knín – Dobříš – Příbram, na které právě jezdil František Neuberger. Linka nesloužila pouze k přepravě osob, ale též k přepravě balíkových zásilek, dopisů i peněžních zásilek, proto byli řidiči kromě tmavomodré uniformy vybaveni i krátkou střelnou zbraní. Základna linky se nacházela v Příbrami v dnešní ulici Gen. R. Tesaříka čp. 111, proto se i rodina řidiče Neubergera přestěhovala do nedaleké Žižkovy ulice. František Neuberger jezdil na stejné lince Příbram – Nová Hospoda – Dubno – Skalka – Dlouhá Lhota – Obořiště – Dobříš – Stará Huť – Mokrá Vrata – Nový Knín v letech 1920 až 1935 a přečkal všechna protivenství včetně extrémních mrazů a sněhových závějí v zimě roku 1928. V roce 1935 se rodina přestěhovala do Plzně a František Neuberger tam začal pracovat jako mistr autogaráží ČSD.
Jan Michl, ředitel Muzea města Dobříše