Parkovací zóna C – Za Poštou – je v současné době hodnocena veřejností velice negativně z důvodu změn počtu parkovacích míst po rekonstrukci náměstí Komenského.
Rekonstrukce náměstí Komenského má velký vliv na Dobříšáky, kteří bydlí, pracují nebo občas jen potřebují zaparkovat v této parkovací zóně. V průběhu a obzvláště na konci pracovního dne se všichni setkávají s opakující se jízdou ulicí a hledáním místa, kde své auto po návratu z práce či z nákupu zaparkují, poté co jako každý rok zaplatili parkovací kartu pro zónu C, a čekají za to od města, že jim poskytne náležité služby.
Parkovací místa jsou ale nyní obsazena firemními auty České pošty z důvodu změny prostoru náměstí Komenského, kde dříve parkovací místa pošta měla. V současné době je nově „zablokováno“ 6 parkovacích míst, která byla vybudována u vchodu učiliště Hluboš, a dle sdělení vedení města město uzavřelo až do roku 2028 nájemní smlouvu se společností IMMOTEL, a. s., se sídlem Švédská 635/8, Praha 5-Smíchov. Tato firma je majitelem budovy, kde se pošta nachází a kde v současné době probíhá rekonstrukce, podoba nového vzhledu rekonstruované budovy pošty je na webových stránkách firmy IMMOTEL https://www.pronajemprostor.cz/nemovitost/111/.
Parkovací zóny mají určité náležitosti vyplývající z nařízení města vydaného Radou města Dobříš dne 22. 11. 2022. Nařízením je stanoveno, že parkovat zde mohou vlastníci parkovací karty C, ostatní po dobu 2 hodin po nastavení parkovacích hodin. Většina vlastníků parkovací karty C se ale stala svědky situace, kdy parkovací místa byla obsazena auty bez karty a nastavených parkovacích hodin, a neměli tedy možnost svoji zakoupenou parkovací kartu „využít“. Často se pak obraceli a obracejí na městskou policii, aby situaci řešila. Chápu ale, že opakující se přestupky nikoho nebaví pořád dokola řešit…
Pak se nabízí otázka: Kdy se občané Dobříše – majitelé parkovacích karet – před svým bydlištěm dočkají situace, že oni jsou na základě smlouvy – předplacené služby – ti důležitější pro vedení města? I dodržování závazků ze smluvních vztahů, v tomto případě zajištění možnosti využití předplacených služeb svým občanům, je vizitkou vedení města. Spokojení občané jsou vždy obrazem společnosti.
Mgr. Eva Burešová, Za Poštou,
zastupitelka za ANO 2011