Od uzavření školy z důvodu nařízení vlády jsme stejně jako ostatní školy přestoupili na dálkovou výuku. Každý den od uzavření školy vyučující a asistentky pedagoga hledali způsob předávání učiva našim žákům jak na opakování, tak výuku nových témat. Za důležité prvky považujeme komunikaci s rodiči i se žáky, protože jsou cestou k zasílání úkolů, informací ohledně učení a kontroly plnění úkolů.
Žáci dostávají úkoly z učebnic, pracovních sešitů, pracovních listů, ze zdrojů výukových materiálů na internetu, případně může být úkolem i zhlédnutí dokumentů a filmů. Vyučující a asistentky pedagoga dle možností pomáhají vysvětlit učivo žákům, způsob výuky rodičům, kteří nás zastupují.
Průběžně se dovídáme, co se daří, kde jsou menší či větší problémy s pochopením zadaného učiva. Něco se zvládá lépe, něco hůře, někdo je smutný, že nevidí spolužáky i vyučující. Někdo je rád, že má větší klid, čas na učení.
Rodiče i žáci jsou ovlivněni současnou situací, která je velice náročná zvláště u našich žáků na pochopení všech změn, které od března nastaly. Musím ocenit přístup pedagogických i nepedagogických zaměstnanců, žáků a jejich rodičů. Je třeba zdůraznit, že i přes ne vždy pozitivní názory na výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a činnosti speciálních pedagogických pracovníků plníme stejně jako ostatní způsoby dálkové výuky, podporujeme rodiny a žáky s jejich vzděláváním. Budeme v tom dále pokračovat a těšit se na setkání s nimi po otevření školy.
Přeji mnoho zdraví, sil a odhodlání zvládnout náročnou situaci.
Mgr. Eva Burešová