Programy Hope4kids na staré škole
Již druhým rokem realizujeme na naší škole certifikované preventivní programy nazvané Etické dílny. Tyto dílny zábavnou formou pomáhají budovat charakter dětí a předcházet rizikovému chování a absolvují je postupně všechny třídy od 5. ročníku. Jedná se o šestihodinový program, který je rozdělený do dvou bloků. Před každým setkáním vypracuje třídní učitel charakteristiku své třídy, aby paní lektorka E. Zeisková vstupovala do kolektivu seznámena se situací. Témata vybíráme ze široké nabídky 25 programů. V tomto školním roce jsme se zaměřili na rozvoj kritického myšlení, prevenci rizikového chování na internetu, posílení komunikace, schopnost nést zodpovědnost za svá slova a jednání, zvládání konfliktních situací a vlastních emocí.
E. Skalická, foto: K. Sobotková
Projektový den OČBRMU
V úterý 1. října se na naší škole konal projektový den věnovaný ochraně člověka za běžných rizik a mimořádných událostí
(OČBRMU). Den byl zahájen cvičným požárním poplachem a ukázkovou evakuací všech žáků a zaměstnanců školy.
V průběhu celého školního vyučování žáci postupně navštěvovali jednotlivá stanoviště, kde plnili různé úkoly. V rámci jednotlivých aktivit se žáci seznamovali nejen s prevencí rizik, ale i se správným řešením již nastalých krizových situací. Žáci 6. a 7. tříd se tak například dozvěděli, jak správně poskytnout první pomoc, jak sbalit evakuační zavazadlo, jak se ochránit před radiací a chemickými látkami, jak se zachovat v případě živelní pohromy a jak správně ohlásit mimořádnou událost. Žáci 8. tříd pak mimo zásad první pomoci absolvovali také dopravní výchovu. Na jednotlivých stanovištích působili v roli pomocníků žáci 9. ročníku, za což jim patří velké poděkování.
P. Vlk
Zapojení do projektu inMotion pro 4. a 5. ročníky
Projekt InMotion je zaměřený na propojení virtuálního světa s pohybovými aktivitami dětí. Za pomoci mobilní aplikace děti sbírají body, které využívají ke stavbě vesmírné rakety. V letošním roce byl zapojen do širší osvětové kampaně pohybu „Aktivní září“ a probíhal na základních školách napříč ČR od 23. září do 13. října 2024. Naše škola se zúčastnila, a především získala celkové 1. místo mezi všemi zúčastněnými školami. Všem zapojeným děkujeme za jejich skvělý přístup a nadšení, které během hry projevili.
Petr Hlinka
První pomoc ve školní družině
Umíte poskytnout první pomoc? Tak právě tímto tématem nám letos začal školní rok.
Paní vychovatelka Petra Elčknerová nám zprostředkovala úžasné besedy o první pomoci s MUDr. Petrou Pelikánovou a MUDr. Luďkem Pelikánem, které probíhaly od září do října. Dozvěděli jsme se, jak postupovat při uštknutí hadem, bodnutí hmyzem, zlomeninách rukou či nohou, krvácení, při úderu bleskem nebo nepřipoutání v autě.
Velice děkujeme za poutavé vyprávění. Teď už víme, že první pomoc bychom uměly poskytnout i my děti.
P. Lojínová
Hodina pohybu navíc pro naše prvňáčky
Od začátku tohoto školního roku realizujeme nový pilotní projekt, který tento rok zahájily naše první třídy. Jde o zajímavý a zábavný způsob, jakým posouváme hranice tradičního vzdělávání a spojujeme pohyb s učením. Díky této inovaci mají děti možnost každý týden zažít nejen více pohybu, ale také vnímat vyučovací předměty zcela novým způsobem.
Představte si hodinu, kdy místo klasického sezení v lavicích děti vyrážejí do tělocvičny nebo venkovních prostor a učí se prostřednictvím pohybových her. Každý týden je jedna hodina věnována pohybovým aktivitám, které jsou tematicky propojeny s některým z předmětů, jako je čeština, matematika či hudební výchova. Děti se tak nejen hýbou, soutěží a baví se, ale zároveň si osvojují nové znalosti a dovednosti. Celkový počet hodin tělocviku se tím zvyšuje na tři týdně. Děti se pohybují, soutěží a učí zároveň. Díky této iniciativě se děti učí spolupracovat, zlepšují své komunikační dovednosti a zároveň si posilují sebevědomí.
Petr Hlinka