Dne 6. 6. 2022 od 10.00 hod. bude spuštěn příjem elektronických žádostí pro 4. výzvu kotlíkových dotací.
Postup pro získání dotace žádosti:
1) Vyplnění a odeslání žádosti v elektronickém systému.
V tomto kroku se k žádosti nepřipojují žádné přílohy. Ke každé žádosti bude vygenerován unikátní kód a pořadové číslo žádosti. Datum a čas přijetí žádosti v elektronické podobě je rozhodující pro stanovení pořadí žádosti.
2) Doručení žádosti na adresu krajského úřadu, případně prostřednictvím datové schránky.
Nejpozději do 30 pracovních dní ode dne odeslání žádosti v elektronické podobě je žadatel povinen doručit:
a) vygenerovanou a podepsanou žádost v listinné papírové podobě se všemi náležitostmi a přílohami v obálce na adresu Krajského úřadu Středočeského kraje, Zborovská 11, Praha 5, PSČ 150 21, a to osobně do podatelny v úředních hodinách, které jsou zveřejněny na internetových stránkách Středočeského kraje, nebo prostřednictvím poštovních nebo kurýrních služeb. V případě doručení listinné papírové podoby žádosti prostřednictvím pošty či kurýrní služby je rozhodující datum doručení na Krajský úřad Středočeského kraje, nikoli datum předání zásilky poště či kurýrní službě k přepravě. Obálka s vygenerovanou žádostí musí být označena jménem, příjmením, adresou a PSČ konečného uživatele. Na obálce musí být uvedeno: Žádost o dotaci z Programu „Výměna zdrojů tepla na pevná paliva ve Středočeském kraji pro nízkopříjmové domácnosti – NEOTEVÍRAT“
nebo
b) vygenerovanou žádost ve formátu pdf spolu se všemi náležitostmi a přílohami ve formátu pdf prostřednictvím datové schránky na Krajský úřad Středočeského kraje; identifikátor datové schránky Středočeského kraje: keebyyf. Konečný uživatel zašle žádost prostřednictvím své vlastní datové schránky.
Každý, kdo si o dotaci požádá a splní podmínky, dostane peníze na výměnu kotle.
3) Povinné přílohy žádosti
a) Fotodokumentace původního kotle před výměnou, včetně štítku s uvedením typu a výkonu kotle, pokud na kotli je.
b) Kopie Dokladu o kontrole technického stavu a provozu stávajícího spalovacího stacionárního zdroje na pevná paliva s ručním přikládáním o jmenovitém tepelném příkonu 10–300 kW včetně, sloužícího jako zdroj tepla pro teplovodní soustavu ústředního vytápění, tzn. původního kotle (kotle před výměnou) napojeného na otopnou soustavu. Dokument primárně slouží k potvrzení relevantní emisní třídy stávajícího zdroje.
c) Doklady prokazující přijatelnost fyzické osoby k podpoře z pohledu výše příjmů (např. daňové přiznání, potvrzení o příjmech, potvrzení o důchodu, potvrzení o dávkách a příspěvcích poskytovaných Českou správou sociálního zabezpečení nebo Úřady práce ČR).
d) Kopie smlouvy o zřízení běžného účtu u peněžního ústavu, popř. potvrzení o vedení běžného účtu u peněžního ústavu, na kterém bude uvedené jméno, příjmení,
trvalé bydliště a datum narození konečného uživatele. Běžný účet musí být založen na osobu konečného uživatele.
4) Povinnosti konečného uživatele
Konečný uživatel je povinen zrealizovat a dokončit dílčí projekt (tzn. výměnu starého kotle za nový zdroj) do 24 kalendářních měsíců ode dne podepsání smlouvy, nebo nejpozději do 31. 12. 2025, a to v té lhůtě, která z těchto dvou lhůt skončí dříve. Konečný uživatel je povinen doručit poskytovateli závěrečnou dokumentaci dílčího projektu do 30 kalendářních dnů ode dne ukončení dílčího projektu.
Konečný uživatel je povinen v rámci závěrečné dokumentace dílčího projektu doložit tyto dokumenty:
1) kopii faktur/daňových dokladů za zrealizované práce, dodávky a služby:
2) kopie bankovních výpisů dokládajících úhradu nebo potvrzení o transakci vydané bankou (originál bankovních výpisů si konečný uživatel uschová pro případnou kontrolu), v případě hotovostní úhrady doloží konečný uživatel kopii příjmového daňového dokladu nebo účtenky (originál si konečný uživatel uschová pro případnou kontrolu); příkazy k úhradě nejsou akceptovány;
3) doklad o ekologické likvidaci původního kotle – potvrzení ze sběrného dvora, sběrných surovin, výkupny kovů nebo firmy, která má dle obchodního rejstříku oprávnění k likvidaci kotlového tělesa, tj. k nakládání s odpady;
4) fotodokumentaci nového zapojeného zdroje tepla, u tepelných čerpadel je nutné předložit fotodokumentaci všech částí (venkovní i vnitřní jednotky); fotodokumentace musí být v ostré a jasné kvalitě;
5) kopii dokladu (protokolu) o instalaci a uvedení nového zdroje tepla do provozu;
6) kopii zprávy o montáži;
7) kopii protokolu o revizi spalinové cesty dle vyhlášky č. 34/2016 o čištění, kontrole a revizi spalinové cesty v případě, že je novým zdrojem tepla spalovací zdroj (pozor, nejedná se o čištění a kontrolu spalinové cesty, ale o revizi spalinové cesty);
8) fotodokumentaci potvrzující kapacitu/velikost akumulační nádoby o minimálním objemu 55 l/kW instalovaného výkonu kotle v případě pořízení kotle pouze na biomasu s ručním přikládáním (včetně případného zásobníku TUV, pokud je tímto kotlem ohříván);
9) kopii osvědčení o profesní kvalifikaci osoby, která provedla instalaci nového zdroje tepla;
10) vyúčtování zálohy, pokud mu byla poskytovatelem poskytnuta.
Pro ty, kdo si s podáním žádosti nebudou vědět rady nebo nebudou disponovat potřebným vybavením pro podání žádosti, bude v jednotlivých krajích k dispozici asistenční pomoc.
V případě dotazů můžete kontaktovat také Kateřinu Kučerovou, v budově odboru výstavby a životního prostředí (nad Penny Marketem), druhé patro, kancelář č. 2.07, e-mail: kucerova@mestodobris.cz, tel. číslo: 318 533 369.
Odbor výstavby a životního prostředí, MěÚ Dobříš