NOVÝ SMĚR – ZÁŘÍ



Přístavba 2. stupně základní školy

V průběhu letních měsíců, které jsou typicky poznamenány obdobím dovolených, došlo bohužel k částečnému zpomalení stavebních prací. V současnosti probíhají práce na zastřešení budovy a zároveň byly v interiéru zahájeny elektroinstalace.
Na začátku září se plánuje zahájení prací na fasádě západní stěny původní budovy, která projde kompletní opravou.
Je nám líto, že ani tentokrát se výuka neobejde bez občasného rušení – nejvíce se to pravděpodobně dotkne právě západní strany. Věříme však, že dočasné komplikace budou vyváženy komfortem a zázemím, které nová budova 2. stupně přinese současným i budoucím žákům.

Foto: archiv obce Stará Huť


Rozšíření kapacity školní jídelny a kuchyně

V souvislosti s navyšováním počtu žáků základní školy je nutné rozšířit kapacitu školní jídelny na 122 míst. To si vyžádá přístavbu jídelny a částečnou úpravu kuchyňského zázemí v rámci navýšení kapacity na 500 porcí.

Obec během letních prázdnin úspěšně vysoutěžila dodavatele stavby – společnost INVESSALES, spol. s r. o. S touto firmou byla uzavřena Smlouva o dílo na částku 29 393 110,77 Kč včetně DPH.
Z důvodu přípravy staveniště a zajištění bezpečnosti při přístupu do mateřské školy a školní jídelny bylo nezbytné vybudovat dočasný vstup do jídelny pro žáky ZŠ a také nový vstup do areálu MŠ.
Realizace stavby započne v průběhu září.
Přístavba si vyžádá částečné omezení plochy zahrady mateřské školy. Náhradní prostor za zastavěnou herní plochu bude tvořit vyhrazená část parku u vstupu do obce s herními prvky a zázemím, kterou budou děti z MŠ nově využívat – nejen jako adekvátní, ale věříme, že i nadstandardní náhradu.
V rámci tohoto projektu se rozšíří také mateřská škola o jednu třídu s počtem 25 dětí. MŠ tak bude mít po dostavbě kapacitu 100 dětí.

Foto: archiv obce Stará Huť


Pozvánka

Zveme občany naší obce na 18. veřejné zasedání zastupitelstva obce Stará Huť, které se koná v pondělí dne 8. 9. 2025 od 18.00 hod. v obřadní síni Obecního úřadu Stará Huť.


Volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR

proběhnou ve dnech 3. a 4. října 2025, volební místnost v budově obecního úřadu bude otevřená v pátek od 14 do 22 hod. a v sobotu od 8 do 14 hod. Nezapomeňte si zkontrolovat platnost svých dokladů. K prokázání totožnosti můžete využít eDoklad.


Nebezpečný odpad

Svoz z parkoviště před obecním úřadem proběhne 13. 9. 2025 v době od 9.19 do 9.29 hod. Dále pak 11. 10. 2025 od 8.20 do 8.30 hod.


S novým školním rokem ještě upozorňujeme na potřebu ponechávat v době odjezdu autobusu, tj. v době kolem půl osmé ranní, volný prostor pro vyjetí autobusu z křižovatky do ulice Karla Čapka. Platná pravidla pro omezení parkování v křižovatkách a v okolí přechodu pro chodce snad všichni řidiči znají z autoškol. Zvláště pokud se jedná o prostor v okolí mateřské školy a autobusové zastávky.

Připomínáme rodičům, že u základní školy platí částečná dopravní uzávěra v ulicích U Potoka a U školy (označeno červeně). Nejjednodušší je ponechat vozidlo na parkovišti na návsi a dovést žáčka do školy pěšky. Pro vozidla je přístup ke škole ulicí U Školy kolem tělocvičny (označeno zeleně).


Milí školáci, vážené paní učitelky, vážení zaměstnanci našich školských zařízení,

přeji nám všem, aby nový školní rok proběhl co nejklidněji a bez větších komplikací, které by mohly souviset s probíhajícími stavebními pracemi.
Školákům – a prvňáčkům obzvlášť – přeji, aby pro ně byla škola místem, kam budou chodit s radostí. Ať vedle povinné výuky, která díky přístupu našich paní učitelek rozhodně není nudná, zažijí i mnoho krásných a inspirativních chvil.
Pedagogům a všem zaměstnancům základní i mateřské školy přeji dostatek energie, nadšené žáky, vstřícné a spolupracující rodiče a mnoho úspěchů při práci s dětmi – ať už ve výuce, soutěžích, závodech či dalších školních a mimoškolních aktivitách.
Vzdělávání by mělo být prioritou nás všech. My si to v naší obci dobře uvědomujeme a děláme maximum pro to, aby školství mělo odpovídající podporu a úroveň.

Přeji vám všem úspěšný a pohodový nový školní rok!

Petr Dragoun, starosta obce


Změny ve financování škol od roku 2026

S účinností od začátku roku 2026 dojde v souvislosti s novelou školského zákona ke změnám v systému financování škol. Nově bude obec, jakožto zřizovatel, zajišťovat financování nepedagogických pracovníků a také ONIV – tedy ostatní neinvestiční výdaje, které zahrnují například materiální zabezpečení pro žáky.
Na základě aktuálně obdržených metodických pokynů se snažíme na tuto změnu co nejlépe připravit.

Ve spolupráci s vedením základní školy průběžně analyzujeme a specifikujeme veškeré výdaje, které přejdou od roku 2026 do rozpočtu obce, a hledáme způsob jejich zajištění a financování.


Třídění odpadu: Co se daří a co ještě zlepšit

Nový systém svozu tříděného odpadu se u nás zavedl poměrně úspěšně. Podle předběžných údajů došlo k nárůstu množství vytříděného odpadu, což svědčí o zodpovědném přístupu většiny obyvatel naší obce. Děkujeme všem, kteří se aktivně zapojují!
Rádi bychom však připomněli, že do kontejnerů na tříděný odpad patří pouze materiály vhodné k recyklaci. Například guma či textil nepatří do kontejneru na plasty a mohou znehodnotit celý obsah nádoby.

Informace k vývozu
Svoz tříděného odpadu probíhá průběžně během dne, podle časových možností svozové společnosti. Jednotlivé komodity jsou obvykle vyváženy postupně – například plast může být odvezen dříve než papír. Prosíme proto, neuklízejte nádoby zpět, dokud není nádoba vyvezena.

Kontejnery za obecním úřadem
Překvapivě stále dochází k přeplňování kontejnerů na tříděný odpad umístěných za obecním úřadem, přestože všechny domácnosti mají k dispozici vlastní nádoby.
Zpravidla zaznívá argument, že domácnost produkuje větší množství odpadu, než kolik jejich nádoby pojmou. Pokud je to skutečně váš případ, neváhejte se na obec obrátit – je možné přidělit další nádobu nebo upravit četnost svozů. Dosud jsme však neobdrželi žádnou žádost tohoto typu.
Ve většině případů by pravděpodobně stačilo efektivnější zacházení s odpadem – například rozřezat krabice nebo sešlapat PET lahve, aby se do nádoby vešlo více. Odkládání objemného odpadu do veřejných kontejnerů pak nemusí být nutné.

Co přinese budoucnost
Čím dříve se naučíme naplno využívat systém třídění odpadu přímo doma, tím lépe. V budoucnu by mohlo mít zohlednění množství vytříděného odpadu z jednotlivých nemovitostí vliv v rámci výpočtu poplatku za komunální odpad. Třídění se tedy stane nejen odpovědným, ale i ekonomicky výhodným chováním.


Blahopřání

V měsíci září oslaví své životní jubileum paní Helena Šímová, Jana Skůčková, Jana Chýlová, Jindřiška Petáková, Jiřina Kubešová a Miluše Vondrová a pánová Petr Vaněk, Václav Funěk, Milan Pilař a Petr Trojan.
Srdečně blahopřejeme!


Den Seniorů

První říjnový den oslaví všichni senioři svůj den. Přejeme všem hodně zdraví a spoustu elánu.


Poděkování za pouťové odpoledne

S trochou nadsázky lze říci, že pouťové akce u nás postupně získávají komornější ráz – alespoň co do počtu návštěvníků. O to více si vážíme těch, kdo se jich účastní a pomáhají s jejich přípravou.
Děkujeme panu Váňovi za celebrování bohoslužby Slova, a také kapele Kamarádi pod vedením pana Šťastného za příjemné odpoledne s písničkami v kulturním domě.
Poděkování patří také všem, kteří se podílejí na přípravě pouťového odpoledne. Paní Padevětové děkujeme za její obětavou a dlouholetou péči o naši kapličku a rodině Helebrantových za krásnou květinovou výzdobu.


Možnost odběru překátrované zeminy

Občané obce Stará Huť, kteří mají zájem o překátrovanou zeminu z dočasného úložiště bioodpadu, se mohou registrovat během měsíce září – a to telefonicky nebo elektronicky. Při registraci je potřeba uvést:
• požadované množství zeminy,
• adresu odběru,
• a kontaktní údaje.

Na základě celkového počtu zájemců a dostupného množství zeminy bude následně stanoven konkrétní termín odběru nebo rozvozu. Všichni přihlášení budou včas informováni.
Kontakty: 318 522 269, obec@starahut.eu, nebo prostřednictvím kontaktního formuláře na webu www.starahut.eu.



Předchozí článekPřipravujeme se na nový školní rok!
Další článekVýsadkář Vladislav Soukup z Obořiště