Noví ředitelé dobříšských škol přinášejí inovace a nové vize pro školní rok 2024/2025



Tento školní rok je pro dobříšské školy výjimečný díky jmenování nových ředitelů, kteří přinášejí svěží vize, projekty a iniciativy pro rozvoj místního školství. Jejich cíle se zaměřují na inovativní vzdělávací přístupy a posílení spolupráce mezi sebou, městem i dalšími institucemi, což slibuje zajímavé změny nejen pro žáky, ale i pro celé město.

Paní Dana Jarušková, nová ředitelka 2. mateřské školy Dobříš, klade důraz na pokračování v inovativním vzdělávání dětí a rozšiřování kvalifikace pedagogických týmů. „Budu pokračovat v započatých projektech, které se týkají inovativního vzdělávání dětí a dalšího vzdělávání pedagogických i nepedagogických pracovníků. Současně pomalu rozjíždím další projekty k modernizaci budovy a zahrady školy.“

Ing. Petr Hlinka, který převzal vedení ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35 se zaměřuje na sjednocení pedagogického týmu a posílení týmové spolupráce. „V první řadě chci představit svému týmu – všem zaměstnancům školy – novou vizi a směřování školy. Cílem bude sjednotit pedagogy na úrovni vize a společně s lídry jednotlivých oblastí posouvat školu kupředu. Společně se budeme zaměřovat na posílení týmové spolupráce a podporovat sdílení zkušeností mezi pedagogy napříč ročníky. Prioritou pro nás je osobní rozvoj každého dítěte a vytvoření přátelského, inspirujícího a inovativního prostředí. Chceme, aby škola byla otevřeným a důvěryhodným místem nejen pro děti, ale i pro jejich rodiče a širší komunitu. Součástí toho je rozvíjet pozitivní vztahy s rodiči, podporovat jejich zapojení do školního života a aktivně spolupracovat s místními školami a organizacemi.”

Mgr. Michal Ciboch, nový ředitel 2. základní školy Dobříš, se soustředí na budování pozitivní školní kultury. „V první řadě vytvoření silného a soudržného týmu, který směřuje k mnoha společným cílům. Z těch prioritních jsou to: vybudování pozitivní školní kultury, zlepšení komunikačních kanálů, zvýšení úrovně výuky, zapojení dobříšské komunity a sledování našeho pokroku.

MgA. Lucie Karlová, ředitelka Základní umělecké školy Dobříš, vidí svůj hlavní úkol v navázání smysluplné spolupráce s místními kulturními institucemi. „Mým hlavním cílem je nastartování smysluplné spolupráce – s Kulturním domem Dobříš, s ostatními základními školami, s mateřskými školami, s gymnáziem, s knihovnou, se zámkem Dobříš… Ráda bych spoluutvářela pomyslnou kulturní síť se všemi zmíněnými subjekty. Myslím, že je v tomto směru nakročeno velmi pěkně, a z celého momentálního nastavení mám velkou radost. Cítím i podporu našeho snažení ze strany zřizovatele – co víc si přát? Děkuji a těším se na vše, co pro naše děti a jejich rodinné příslušníky vymyslíme.“

Také Gymnázium Karla Čapka, Dobříš má od letošního září novou paní ředitelku. Tou se stala Mgr. Markéta Špaková, která nastupuje do školy jako zcela nová tvář s bohatými zkušenostmi s vedením příbramské základní školy. „Už účast na výběrovém řízení na post ředitele dobříšského gymnázia pro mě byla obrovská výzva. A nyní stojím maximálně natěšená před novým školním rokem s hlavním úkolem: vést co nejlépe tuhle skvělou školu, sžít se s její atmosférou a celým profesorským sborem i studenty,“ prozrazuje nová ředitelka Gymnázia Karla Čapka, Dobříš a zároveň upřesňuje, co by chtěla pro školu v prvních měsících udělat. „Myslím si, že na gymnáziu se dělá spousta věcí, o kterých veřejnost moc neví a jsou úžasné. Proto bych chtěla v budoucnu školu, její profesory i studenty a jejich práci víc propagovat. Velmi ráda bych také navázala maximální možnou spolupráci s oběma základními školami, se kterými gymnázium sousedí. Dovedu si například představit nějaké zajímavé projektové dny a podobné aktivity.“

Zpracovala DH



Předchozí článekSlovo místostarostky Jindřišky Romby ke školství
Další článekAKADEMIETŘETÍHO VĚKU– A3V VISK PŘÍBRAM