S nástupem jara se v naší škole doslova roztrhl pytel s aktivitami a projekty. Školní družina navštívila výstavu jarních tradic v Čechově stodole v Bukové u Příbrami. Děti si zopakovaly pojmy spjaté s velikonočními svátky a s přicházejícím jarem a hned následující dny se rozloučily se zimou vynesením Morany a jaro tím jak se patří přivítaly.
Dne 21. března žáci i pedagogové školy podpořili Světový den Downova syndromu a oblékli si na každou nohu jinou ponožku. A proč zrovna ponožky? Ponožky patami k sobě totiž vytvoří chromozom X, který mají děti s tímto syndromem navíc. Podobně proběhl také Den porozumění autismu, který spočíval v obléknutí se do modrého. Již při letmém pohledu bylo znát, že na výzvu zareagovalo mnoho žáků i učitelů a ve škole se to celý den modralo.
O důležitosti vody si žáci vyprávěli v rámci Světového dne vody 22. března. Tento den je třeba dětem připomínat, aby si uvědomily, jak je voda pro naši planetu důležitá.
Na Den učitelů, 28. března, si žáci a učitelky vyměnili role a nutno uznat, že mnohým šlo vyučování velice dobře. Učitelky se do role zlobivých žáčků také vžily opravdově a padlo i nejedno výchovné opatření. Žáci přiznali, že Den naruby se jim moc líbil a rádi by si ho za čas opět zopakovali.
V pátek 31. března proběhl projektový den pod názvem Den s knihou. Celý den se žáci ve třídách věnovali aktivitám, které souvisí s prohloubením čtenářské gramotnosti žáků a hlavně zvyšují zájem o čtení knih. Je totiž velká škoda, že dnes děti obecně velice málo čtou.
Společně se těšíme na další akce, nápadů máme plno.
Mgr. Michaela Fejtová Krajská,
ředitelka školy
Putování za velikonočním zajíčkem
Děti ze ZŠ Lidická se 5. dubna vydaly na velikonoční procházku do zámeckého parku Dobříš.
Zde pro ně byla připravena stezka s názvem Po stopách velikonočního zajíčka, která obsahovala osm stanovišť. Na každém stanovišti čekal na děti teoretický a pohybový úkol. Závěrem,
po splnění všech úkolů, čekal na děti balíček dobrot od velikonočního zajíčka.
Bc. Lucie Nádvorníková