V průběhu června jsme realizovali dotazníkové šetření určené pedagogickým i nepedagogickým pracovníkům, vedení škol i široké veřejnosti zaměřující se na spolupráci ve vzdělávání v našem území Dobříšska a Novoknínska, hodnocení stavu klíčových kompetencí či postojů k využívání inovativních přístupů ve výuce, pohody ve škole či školnímu hodnocení (formativní a sumativní). Šetření se účastnilo 44 respondentů. „Počet účastníků není tak vysoký, přesto nám výstupy poskytují cenný přehled, ilustrují současnou situaci a ukazují trendy v oblasti vzdělávání. Potěšilo nás, že s řadou nápadů dokážeme jako realizátoři Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání v území něco udělat. Naše aktivity tak nyní mohou být ještě lépe cíleny na potřeby všech, kteří se v oblasti vzdělávání v území pohybují,“ popisuje výsledky šetření manažerka MAP Kateřina Boukalová.
A jaké jsou nejdůležitější podněty?
– Jedná se o potřebu lepší komunikace, vzájemného porozumění a organizace společných aktivit jak mezi školami, jejich zřizovateli, tak mezi různými aktéry v našem území. Toto by mělo přinést pozitivní vliv na celkové prostředí v našich školách a podporu žáků ve vzdělávání.
– Další klíčovou oblastí je vytvoření podporující atmosféry profesního rozvoje mezi učiteli, což bylo označováno jako klíč k posílení kvality vzdělávání a udržení motivace pedagogického sboru.
– Respondenti se velmi často věnovali také otázce využití umělé inteligence,
– a dále na navázání úzké spolupráce mezi školou, institucemi a odborníky při řešení problémových situací.
– Zajímavá pak byla otázka týkající se posílení vznímání učitelské profese a prestiže tohoto povolání.
„Šetření přineslo řadu dalších zajímavých výsledků, kterými se budeme v území spolu se členy pracovních skupin Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání dále zabývat,“ říká Kateřina Boukalová. Podrobné výsledky najdete na webových stránkách www.brdy-vltava.cz v sekci školství (MAP IV ORP Dobříš) nebo načtením uvedeného QR kódu.
Realizační tým MAP ORP Dobříš, reg. č. CZ.02.02.XX/00/23_017/0008139