Co přichází s novým školním rokem

Prázdniny utekly jako voda, žáci, pedagogové a ostatní zaměstnanci se vrací do škol. V řadě z nich o prázdninách „řádili“ řemeslníci, aby všem připravili co možná nejpříjemnější prostředí.

A opět nám po ránu zhoustne doprava kolem škol, kam sváží rodiče svoje ratolesti auty. Pro město, jeho bezpečnost a životní prostředí by bylo dobré, kdyby aspoň část dětí přešla na dojíždění autobusy. Nejlepší motivací k tomu by bylo snížení ceny jízdného. Zatímco v Praze jezdí mládež do 15 let zdarma, ve Středočeském kraji za polovinu běžného tarifu. Zejména pro rodiny se středo- a vysokoškoláky dojíždějícími do Prahy či jinam to může být citelný zásah do rodinného rozpočtu. Zatímco většina krajů v ČR snížila cenu jízdného pro studenty a seniory na čtvrtinu, nejtěsnější většina krajských zastupitelů SPOLU a STAN (33 ze 65, mezi nimi i místostarostové T. Vokurka a J. Romba) stejnou slevu pro Středočechy zamítla. K tomu ještě prosadili od nového roku zvýšení jízdného o 30 %. Ano, „naši“ místostarostové Tomáš Vokurka (ODS) a Jindřiška Romba (STAN) hlasovali proti snížení jízdného pro studenty a seniory, a naopak hlasovali pro další zvýšení jízdného o brutálních 30 % pro všechny (od 1. 1. 2026). Přitom stačilo, aby aspoň jeden z našich místostarostů pro zdražení nehlasoval, a žádné by se nekonalo! Řada lidí tím ztratí motivaci k přestupu z auta na MHD. Dopady i na životní prostředí jsou zřejmé. Nejsmutnější je, že krajskou radní pro životní prostředí je místostarostka J. Romba. Dokázala, že je pro ni víc stranická disciplína než snaha o méně aut na středočeských silnicích. Věřím, že asociální a neekologické rozhodnutí kraje, stejně jako zmatky ve financování škol už brzy napraví budoucí vláda.

Tomáš Helebrant, zastupitel



Předchozí článekKdyž neumí hospodařit, sáhnou lidem do kapsy
Další článekVolby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky se uskuteční: