Prázdniny utekly jako voda, žáci, pedagogové a ostatní zaměstnanci se vrací do škol. V řadě z nich o prázdninách „řádili“ řemeslníci, aby všem připravili co možná nejpříjemnější prostředí.
A opět nám po ránu zhoustne doprava kolem škol, kam sváží rodiče svoje ratolesti auty. Pro město, jeho bezpečnost a životní prostředí by bylo dobré, kdyby aspoň část dětí přešla na dojíždění autobusy. Nejlepší motivací k tomu by bylo snížení ceny jízdného. Zatímco v Praze jezdí mládež do 15 let zdarma, ve Středočeském kraji za polovinu běžného tarifu. Zejména pro rodiny se středo- a vysokoškoláky dojíždějícími do Prahy či jinam to může být citelný zásah do rodinného rozpočtu. Zatímco většina krajů v ČR snížila cenu jízdného pro studenty a seniory na čtvrtinu, nejtěsnější většina krajských zastupitelů SPOLU a STAN (33 ze 65, mezi nimi i místostarostové T. Vokurka a J. Romba) stejnou slevu pro Středočechy zamítla. K tomu ještě prosadili od nového roku zvýšení jízdného o 30 %. Ano, „naši“ místostarostové Tomáš Vokurka (ODS) a Jindřiška Romba (STAN) hlasovali proti snížení jízdného pro studenty a seniory, a naopak hlasovali pro další zvýšení jízdného o brutálních 30 % pro všechny (od 1. 1. 2026). Přitom stačilo, aby aspoň jeden z našich místostarostů pro zdražení nehlasoval, a žádné by se nekonalo! Řada lidí tím ztratí motivaci k přestupu z auta na MHD. Dopady i na životní prostředí jsou zřejmé. Nejsmutnější je, že krajskou radní pro životní prostředí je místostarostka J. Romba. Dokázala, že je pro ni víc stranická disciplína než snaha o méně aut na středočeských silnicích. Věřím, že asociální a neekologické rozhodnutí kraje, stejně jako zmatky ve financování škol už brzy napraví budoucí vláda.
Tomáš Helebrant, zastupitel










































