Adaptační kurzy žáků ZŠ TRNKA



Neratov, Sušice, Terra Farma, Březí u Čachrova, Filipova Huť, Stará Živohošť. To jsou místa, která navštívili žáci ZŠ TRNKA v rámci svých adaptačních kurzů. Jednotlivé třídy se rozjely na sever i na jih, aby se po prázdninách znovu naladily na nový školní rok. Někdy se setkáváme s otázkou, proč vlastně naši žáci na adaptační kurzy jezdí každý rok, jestli by nestačilo, kdyby třeba jen přespali ve škole. Naše zkušenost ukazuje, že tento týden strávený mimo domovy a školu je velmi důležitou investicí do budoucího fungování třídních kolektivů. Nejde jen o výlety a hry, děti mají během pobytu mnoho příležitostí ke vzájemným interakcím, ale i k posouvání se z vlastní komfortní zóny. Starší druhostupňoví studenti už sami aktivně přistupují k plánování a organizaci adaptačního týdne. Rozdělí si, co si kdo vezme na starost, připraví jídelníček a co je třeba nakoupit, společně vymýšlí program. Podporujeme je v jejich aktivitě, samostatnosti a zodpovědnosti a vidíme, jak se posouvají. K jejich vzájemnému naladění přispívají tedy nejen řízené aktivity a hry, ale především jejich vzájemná spolupráce na společném díle a čas, který jim toto všechno umožňuje. Při sdílení pedagogů o tom, jak se adaptační kurzy vydařily, pak často zaznívají věty typu: „Bylo to super!“, „Děti byly skvělé!“, „Všichni se úžasně propojili.“, „Všichni skvěle spolupracovali.“ či „Moc jsme si to užili.“ Zkrátka, stojí to za to a my už se těšíme, jak tuto úvodní investici při školní práci zúročíme.

Mgr. Markéta Svobodová



Předchozí článekPomáháme pedagogům ke zdravému kolektivu ve třídě
Další článek„Holá, holá!“ lesní škola volá