Zprávy ze ZŠ Dobříš Komenského nám. 35



Zájmové útvary na „Starce“

Od poloviny září již tradičně startují kroužky, které si ze široké nabídky vybrali žáci 1. i 2. stupně. Jejich zaměření je opravdu různorodé. V loňském školním roce byly dětem nabídnuty zájmové útvary z oblasti sportu – Florbal, Basket a Minibasket, Volejbal, Tenis, Aerobik, Kondiční cvičení – posilování, Mažoretky; z oblasti kultury a umění – Dramatický kroužek, Výtvarné techniky, Keramika, Drátkování a jiné dovednosti, Vaření, Školní časopis, Školní podcast + YouTube, Psaní všemi deseti +, Šikulka – ruční práce, Klávesy, Ukulele, Kytara, Zobcová flétna; z oblasti cizích jazyků – Anglický jazyk, Italština, Němčina; z oblasti přírodních věd – Přírodovědný kroužek, Geografický seminář; z oblasti přípravy na další stupeň vzdělávání – Hrátky s matematikou, Příprava na PZ – Čj a Příprava na PZ – M. Na 1. stupni žáci navštěvovali kroužek Deskové hry a Zvídavé sovičky, které byly zařazeny mezi Kluby nadaných dětí pod patronací Mensy ČR.
Nabídku mimoškolních aktivit naleznete už nyní na webových stránkách školy.

Mgr. Kateřina Sobotková


Starka má novou tvář i novou vizi

Základní škola Dobříš na Komenského náměstí prošla během loňského školního roku a letních prázdnin významnou proměnou. Nejde jen o nové prostory, ale především o jasně definovaný směr do budoucna.

Pedagogové se na společných setkáních zabývali otázkou, kudy se „starka“ bude ubírat v dalších letech. Výsledkem je vize, která zní: Chceme být školou, kde společně s dětmi zažíváme radost z učení, objevování a dosažených úspěchů.

Nová vize stojí na čtyřech základních pilířích. První je smysluplné a radostné učení, které propojuje teorii s praxí a vychází ze zkušeností dětí. Druhým pilířem je respekt k individualitě každého žáka – škola chce umožnit dětem zapojit se do volby témat a způsobů práce podle jejich možností. Třetí pilíř tvoří spolupráce a vztahy – podpora vrstevnického učení, budování důvěry mezi dětmi a dospělými a důraz na zodpovědnost žáků za jejich vlastní vzdělávání. Čtvrtým pilířem je otevřené a podporující prostředí, kde se děti nebojí zkoušet nové věci a kde se zapojují i rodiče s komunitou.

Škola se mění nejen fakticky, ale i vizuálně. Nové logo, webové stránky a celková vizuální identita odráží moderní přístup k vzdělávání, ale zároveň respektuje tradici školy. Další informace naleznete na webových stránkách, facebooku a instagramu školy.

Ing. Petr Hlinka, MBA, DiS.



Předchozí článek2. ZŠ Dobříš: Retro výstava – žáci se vrátili v čase
Další článekNa shledanou léto a prázdniny