O lidských právech (nejen) zážitkově
Jak se asi cítí lidé, kterým jsou upírána lidská práva? Nejen to si mohli na vlastní kůži zkusit žáci osmých tříd během workshopů, které se uskutečnily na 2. ZŠ Dobříš pod vedením lektorů organizace Amnesty International. Žáci se v rámci vzdělávacího programu seznámili se Všeobecnou deklarací lidských práv, pracovali ve skupinách a měli možnost diskutovat o stavu lidských práv u nás i ve světě.
Mgr. Ivana Kropáčková Štroufová
Zeměpisná olympiáda
Dne 22. února se v Příbrami uskutečnilo okresní kolo zeměpisné olympiády. Za 2. ZŠ Dobříš se zúčastnil vítěz školního kola Jan Vovsík, žák třídy 9.A. Obsadil vynikající 3. místo s počtem 74 bodů. Pouhé tři body ho dělily od 2. místa, které zajišťovalo postup do kola krajského. Je to velký úspěch, protože soutěž byla i pro studenty gymnázií. Honzovi patří dík za výtečnou reprezentaci naší školy.
2. ZŠ Dobříš
Úspěch a radost
Každoročně se účastníme konverzační soutěže v anglickém jazyce. Dvě vyslané žákyně, nejúspěšnější ve svých kategoriích ve školním kole, dne 15. března uspěly i v okresním kole v Příbrami. V mladší kategorii reprezentovala naši školu Tina Dinh a umístila se na 2. místě. Ve starší kategorii se na 3. místě umístila Alexandra Nezmar. Velmi blahopřejeme a radujeme se z úspěchu.
Za učitele angličtiny
Mgr. Kateřina Křivonosková
Kroužek deskových her ve školní družině
V tomto školním roce se pro děti z 2. ročníku rozjel v naší školní družině kroužek deskových her. Kroužek odstartoval v říjnu a probíhá jednou za 14 dní. Začali jsme hraním jednodušších her, aby to všechny bavilo a abych zjistila, jak na tom děti jsou. A protože jsou velmi šikovné, mohli jsme se pustit i do her složitějších. Nejoblíbenější je Ubongo, Dobble, Ovocný salát a také známá klasika Člověče, nezlob se.
A jak vůbec kroužek deskových her probíhá? Děti mají možnost vybrat si z několika her, které jsem si na ten den připravila. Samy se rozdělí do skupin podle toho, jakou hru jdou hrát. Všechny skupiny se pak postupně vystřídají ve hrách, které mají k dispozici. Vždycky to dětem rychle uteče a nemůžou se dočkat, co zase příště budou hrát.
Aneta Mészárosová, vychovatelka ŠD
Robotika a nová informatika v 2. ZŠ Dobříš
Pod názvem předmětu „informatika“ si řada lidí představí pouze práci s počítačem. Ovládání klávesnice, schopnost umět něco napsat nebo pracovat s obrázkem. Takzvaná „nová informatika“ nyní zahrnuje mimo jiné i rozvoj informatického myšlení, algoritmizaci, kódování a programování. Práce s robotickými stavebnicemi a roboty rozvíjí u žáků jemnou motoriku, kreativitu při hledání alternativních řešení, jejich tvůrčí schopnosti, představivost i fantazii. Žáci při práci ve skupinách zdokonalují své sociální a komunikační dovednosti, učí se sdílet myšlenky a zpětně hodnotit svou činnost a postupy. Robotiku lze navíc implementovat nejen do samotné informatiky, ale i do většiny běžných předmětů.
2. ZŠ Dobříš disponuje novými robotickými stavebnicemi LEGO SPIKE, VEX123, VEX GO a Ozoboty. Tyto technické novinky zavádíme do výuky napříč všemi ročníky.
A tak prvňáčci pomocí autonomního robota ozobota, který se programuje pomocí barevných kódů, dokáží vyvodit nová písmena.
Páťáci hravě propojí výtvarnou výchovu s prací na počítačích. Nebo ve vlastivědě procvičí s robůtky znalosti světových stran a orientaci v mapě.
Předškoláci z dobříšských mateřských škol si u nás vyzkoušeli programovat robůtky VEX123 a počítat s interaktivní tabulí.
Nová informatika děti baví a učení je tak zábavou a radostí.
Mgr. Hana Subhanová, 1. stupeň