6.3 C
Dobříš
Čtvrtek, 28 listopadu, 2024
Domů Blog Strana 425

Dobříšský regionální trh

Červencový trh se koná v sobotu 8. 7. 2017 od 8.00 hod. na dobříšském tržišti za Kopáčkovým domem.

Přijďte si nakoupit čerstvé regionální potraviny, poslechnout si příjemnou hudbu a užít si skvělou atmosféru, která na každém trhu panuje.
Těšíme se na vás!

Pavel Bodor, tel.: 731 266 464, e-mail: pavel.bodor@dokas.cz
Nikol Sevaldová, tel.: 721 708 808, e-mail: trhy@mestodobris.cz

Demokracie po dobříšsku

Zdroj foto: Pixabay

Začátkem měsíce června se konal další kulatý stůl, který měl obohatit diskusi na téma, co bude postaveno na Dobříši místo ruiny bývalého kina. Průběh tohoto jednání byl samozřejmě ovlivněn specifickou účastí občanů města. Rozhodující část z cca 50 účastníků jednání byli příznivci Městské knihovny Dobříš. Proto je asi logické, že pokud vystoupil někdo s názorem, že knihovna je to pravé do nové budovy, následoval bouřlivý potlesk. Pokud někdo zmínil jinou možnost, následovalo nesouhlasné hučení. To je v poslední době standardní situace všech veřejných jednání, včetně zastupitelstva. Základem úspěchu je tedy vytvořit zájmovou akční skupinu, která vyvine potřebný tlak na rozhodování. Tak je možné dosáhnout s relativně malou skupinou lidí požadované rozhodnutí, protože některé zastupitele akční skupina přesvědčí a někteří se ohnou.

Nepíšu tento článek jako nepřítel knihovny a odpůrce záměru, aby v nové budově, nahrazující kino, byla i knihovna. Přesvědčuje mě pro toto řešení zejména aktivita současného vedení knihovny a jejich manažerské schopnosti koordinovat a smysluplně využít provoz budoucího objektu. To, co mě přinutilo napsat tento článek, byly velmi zvláštní názory na to, kdo má nebo nemá rozhodovat o podobě budoucího domu. Navrhl jsem, aby bylo k tomuto tématu vyhlášeno místní referendum nebo alespoň anketa a aby se tedy vyjádřil pokud možno co nejširší počet občanů města. Velmi mě překvapili někteří řečníci, kteří prohlásili, že je to zcela zbytečné a že rozhodující je názor občanů, kteří přišli ke kulatému stolu. Mínění ostatních občanů, protože se o to nezajímají, není důležité. Takže jinými slovy rozhoduje zájmová akční skupina a zbylých téměř 9 tisíc obyvatel do toho nemá moc co mluvit. Pro mě je to naprosto nepřijatelné a bez kvalifikovaného průzkumu názorů většiny občanů města pro tento projekt nebudu hlasovat.
Nastudoval jsem si, že zajistit místní referendum je poměrně komplikované a přináší to i jisté finanční náklady. Proto se přikláním k věrohodnému kvalifikovanému průzkumu názorů občanů, který zajistí úřad města Dobříš. Myslím si, že většina občanů bude v budoucnu zmíněný objekt nějakým způsobem využívat. Proto by měli mít možnost do této diskuse zasáhnout i ti občané, kteří mají jiné povinnosti, než sedět několik hodin na nekonečných kulatých stolech a do půlnoci trvajících jednáních zastupitelstva.

Ing. Tomáš Hadžega, místostarosta města

Doplňující informace:
Článek obsahuje mé osobní názory a není názorem vedení města. To jen pro přesnost, aby mě opět někteří členové rady města neobvinili z toho, že zneužívám funkci místostarosty.

Přál bych si vzájemný respekt…

… říká Radek Řechka, který před rokem nastoupil jako tajemník městského úřadu v Dobříši. Na tomto pracovním postu vystřídal svoji předchůdkyni, Ing. Bohumilu Budkovou, po které převzal nejen fungující agendu, ale i kancelář, kterou obratem dovybavil o velkou bílou nástěnnou tabuli. Pomáhá mu totiž vysvětlovat důležité procesy a změny, které je zapotřebí přenést do praxe.

V polovině května jste spolu s panem starostou přebíral za Dobříš cenu Přívětivý úřad, což je po roce ve funkci tajemníka poměrně zajímavé ocenění, ne?

Umístili jsme se na třetím místě ve Středočeském kraji hned za Černošicemi a vítězným Benešovem, a to v konkurenci 23 měst. Určitě to je příjemné ocenění naší práce, ale musím hned zkraje podotknout, že cenu získal celý úřad, ne jen já jako tajemník. A to za práci, kterou náš úřad dlouhodobě odvádí a za všechny nadstandardní služby, které poskytuje občanům Dobříše a lidem ze spádových oblastí.

O jaké nadstandardní služby se jedná?

Jak už jsme o tom psali v Dobříšských listech minule, je to především služba mobilního městského úřadu pro imobilní spoluobčany, dále hlášení závad, informace o probíhající údržbě zeleně nebo třeba elektronické hlášení městského rozhlasu či možnost vyzvedávání dokumentů v sobotu pro ty, kteří jsou během pracovního týdne příliš vytížení.

Co dalšího se Vám už povedlo?

Snažím se úřad co nejvíce přizpůsobit 21. století tak, aby se mohlo maximum úředních záležitostí vyřídit elektronickou cestou. Zmodernizovali jsme webové stránky města, zavedli městskou stránku na facebooku, jsme v kontaktu se spolky, které si nyní na základě schváleného městského rozpočtu jasně odvodí výši dotace v grantovém fondu na příští rok. Což je novinka, která je nedostává do nejistoty na počátku každého kalendářního roku, z čeho budou financovat svůj chod, a řada novinek se ještě připravuje.

Které novinky to budou?

Už od svého nástupu zastávám názor, že občan musí svému úředníkovi především rozumět, je totiž zprostředkovatelem mezi životem občana a platnými zákony. Nejspíš všichni dobře známe situaci, kdy otevřete úřední dopis a zjistíte, že nemáte nejmenší ponětí, co po vás dotyčný úředník vlastně chce. Byl bych opravdu rád, aby k nám nikdo nemusel zbytečně volat či dokonce chodit a písemné komunikaci rozuměl po prvním přečtení. Rozhodně však nečekejte, že odstraníme všechny paragrafy a zavedenou úřední mluvu během pár dní.

Je pravda, že nad některými paragrafy občas zůstává rozum stát…

A to je další věc, se kterou se snažím pracovat. Zastávám názor, že nejlepší je, aby se lidé vzájemně domluvili a našli společnou řeč bez toho, aby do případů musel za každou cenu zasahovat úřad. Pokouším se být nejdříve hlavně mediátorem, tedy někým, kdo nabádá rozhádané sousedy ke shodě a ke kompromisu, teprve když to nejde, přijdou na řadu paragrafy. Jenže to už obvykle je jedna strana vítěz a druhá poražená. Přitom stačí málo a po vzájemné domluvě by mohly být víceméně spokojené obě strany.

Takže stačí, když se obě strany domluví…

Ne vždycky. Někdy to v praxi bez paragrafů bohužel prostě nejde, a to i kdyby se obě strany shodly. Například teď mám na stole stavební řízení ohledně přístřešku pevně spjatého se zemí, který je blíže plotu než 2 metry.
V takovém případě musí být schválená projektová dokumentace, zahájeno stavební řízení atd. Přístřešek za cca dvě tisícovky se pak kvůli těmto byrokratickým překážkám vyšplhá klidně i na deset tisíc, a to i přes to, že soused se stavbou souhlasí a nedělá žádné problémy. V takovém případě se nabízí dvě možnosti – dodržet zákon vše zpracovat a zaplatit, nebo zkrátit zastřešení, aby nezasahovalo blíže než 2 metry k plotu, protože obcházet zákon prostě nemůžeme. V každém případě jsem pokaždé rád, když se najde schůdné východisko i ze zdánlivě neřešitelných situací.

Kdo je Bc. Radek Řechka

Od roku 2016 tajemník Městského úřadu Dobříš, v roce 2014 se stal radním města Dobříše. Předtím působil ve vysokém školství, naposledy jako kvestor Vysoké školy manažerské informatiky, ekonomiky a práva, a.s.
Vystudoval informatiku a obor ekonomika a management, kde získal titul bakaláře. Radek Řechka je aktivní sportovec – lyžuje, běhá, hraje fotbal, rád jezdí na kole a má zálibu v sebeobranném umění Krav Maga. Na italské zimní olympijské hry z roku 2006, kterých se účastnil jako člen české bobistické reprezentace, prý už jen vzpomíná.

red. – NS

Stručné informace z 21. zasedání Zastupitelstva města Dobříše

Veřejné zasedání se uskutečnilo ve čtvrtek 15. 6. 2017 v KD Dobříš. Bylo přítomno 17 členů ZM. Pozdější příchod na jednání předem ohlásili: Ing. Denisa Havlíčková, RNDr. Jiří Kastner, MUDr. Stanislav Holobrada.

Informace starosty

Objekt čp. 1603 – „Papežanka“

Úvodním slovem představila projednávaný bod Mgr. Petra Neubergerová. Informovala přítomné, že se sešla komise pro podporu skautingu, která projednávala pět návrhů a variant možností prodeje budovy „Papežanka“. Také sdělila, že o budovu, resp. nebytový prostor a jeho správu má zájem také Český rybářský svaz. Dále Mgr. Petra Neubergerová, místostarostka města, informovala, že v prvním zářijovém týdnu bude svolána ještě diskuze pro širší veřejnost, další spolky a zastupitele, aby se všichni, kdo budou mít zájem, mohli vyjádřit. Následně by, na příštím zasedání, zastupitelstvo města mělo v této věci zaujmout konečné stanovisko.

Objekt bývalého kina

Úvodním slovem představil bod starosta města. Informoval o kulatém stolu, který měl za úkol zahájit zadání formulace pro výstavbu budoucího domu s knihovnou a spolkovou činností.Za sebe, jako za svoji osobu, Mgr. Stanislav Vacek, MPA, uvedl, že v zájmu vyřešení projektu, aby se mohlo stavět, kontaktoval zastupitele Ing. Ivo Salcmana, požádal ho o spolupráci a s jeho souhlasem jej pověřil koordinací prací při zadání budoucí stavby se spolkovou činností. V nejbližší době se bude konat řada jednání, do nichž budou zapojeni zpracovatelé projektové dokumentace, společnost 4DS, s.r.o. Bude v maximální míře využito to, co je využitelné z původního projektu, a výstupem by mělo být zadání pro knihovnu se spolkovou činností. V září by pak zastupitelstvo mělo radu města usnesením směrovat, jak dále postupovat, a to na základě představení, prezentace, námětu studie domu s knihovnou a se spolkovou činností i s dalšími aktivitami, které se tam vejdou. Cesta, kterou by se měly práce na objektu bývalého kina ubírat, je především ve sběru podkladů, podnětů, potřeb, požadavků a jejich následná sumarizace, která vyústí ve zpracování návrhu zadání, o kterém v září rozhodne zastupitelstvo.

Územní plán – územní studie

Mgr. Stanislav Vacek, MPA, úvodem přítomným oznámil, že bylo, v souladu s usnesením zastupitelstva, zpracováno právní stanovisko k územním studiím a jejich významu a předal slovo tajemníkovi úřadu, Bc. Radku Řechkovi, aby informoval přítomné o problematice z hlediska státní správy. Tajemník požádal zastupitele, aby jasně deklarovali, co má být dále s územím Úvozová–Bzdinka, na něž se má vypracovat územní studie.Starosta města uvedl, že pokud někdo ze zastupitelů nechce, aby se v některé z lokalit, která je v územním plánu jako zastavitelná, stavělo, musí v tomto smyslu navrhnout usnesení o změně platného územního plánu, o němž bude možno hlasovat.

Realizované a připravené projekty

O aktuálních projektech informoval přítomné Mgr. Stanislav Vacek, MPA. Základní škola 35, Dobříš – začala rekonstrukce, dostavba a přístavba; rekonstrukce skončí 31. 8. 2017, takže školní rok by měl začít bez zpoždění.Starosta města dále informoval o sběrném dvoru, kde je třeba opravit havarijní stav dešťové kanalizace, a to včetně tzv. lapolu. Rekonstrukce 5. MŠ – byla přiznána dotace, bude vypsáno výběrové řízení na dodavatele stavby, cílem je navýšení kapacity zařízení o dvě třídy.Modernizace sportovní haly spočívá v rekonstrukci sportovní plochy, jejím rozšíření na 3 sportovní plochy, včetně opravy střechy, aby bylo zabráněno zatékání.Dále zastupitelé obdrželi materiál ohledně využití pytlového svozu v lokalitě Malá Strana.Další materiál se týkal kapacity našich základních škol – pro letošní školní rok je kapacita škol dostatečná, pro příští školní rok je rezerva 93 žáků. Starosta města informoval, že k řešení kapacity škol v příštích letech jsou dvě cesty. První cesta, ke které s určitostí nedojde, je vypovědět smlouvy s obcemi, pro které Dobříš zajišťuje školní výuku v našich školách. Druhá cesta: sejít se se starosty obcí a domluvit se na společném financování rozšíření kapacit škol.

Závěrečný účet Svazku obcí Dobříšska a Novoknínska za rok 2016

ZM bere na vědomí závěrečný účet Svazku obcí Dobříšska a Novoknínska za rok 2016.

Zápis z jednání finančního výboru města Dobříše ze dne 13. 6. 2017

ZM bere na vědomí zápis z jednání finančního výboru ze dne 13. 6. 2017.

Rozpočtové opatření č. 3/2017, vč. přehledů o plnění rozpočtu k 31. 5. 2017

Komentář k rozpočtovému opatření č. 3/2017 představil Ing. Tomáš Hadžega. Konstatoval, že předložený návrh rozpočtového opatření č. 3/2017 zohledňuje zejména skutečnosti, které nebyly známy v době schvalování rozpočtu města na rok 2017. Celkový objem příjmové stránky rozpočtu se touto rozpočtovou změnou navyšuje o 27 304 tis. Kč (příjmy celkem činí cca 226,2 mil. Kč) a výdajové stránky o 28 721 tis. Kč (výdaje celkem činní cca 270,9 mil. Kč). Obecná rezerva se sníží o 1 417 tis.
ZM schvaluje poskytnutí finančního daru ve výši 100 000 Kč z ORG. 523 pro Římskokatolickou farnost Dobříš na opravu podlahy kůru v kostele Nejsvětější Trojice v Dobříši.
ZM schvaluje rozpočtové opatření č. 3/2017.
ZM bere na vědomí přehledy o plnění příjmů a čerpání výdajů rozpočtu k 31. 5. 2017.

Závěrečný účet a účetní závěrka města Dobříše za rok 2016

Úvodem k tomuto projednávanému bodu Ing. Tomáš Hadžega sdělil podstatné, a to, že účetní závěrka prošla kontrolou auditora, nebyly shledány žádné nedostatky a účetnictví věrně zobrazuje činnost našeho města. Hospodaření města skončilo k 31. 12. 2016 přebytkem, saldo příjmů a výdajů činilo + 19,4 mil. Kč.Příjmy byly v roce 2016 naplněny ve výši 101,5 %, výdaje byly čerpány ve výši 93,1 %, došlo k úspoře cca 12,1 mil. Kč a zůstatek na běžných účtech a účtech peněžních fondů města činil k 31. 12. 2016 – 61,8 mil. Kč.
ZM souhlasí s hospodařením města za rok 2016 bez výhrad.
ZM schvaluje účetní závěrku města za rok 2016.

Změna stanov Svazku obcí regionu Dobříšsko a Novoknínsko

Komentář ke změně stanov Svazku obcí regionu Dobříšsko a Novoknínsko pronesl starosta Mgr. Stanislav Vacek, MPA. Uvedl, že společnost DOKAS Dobříš, spol. s r.o., má prodlouženy smlouvy o nakládání s komunálním odpadem do konce letošního roku, jejich platnost končí de facto v červenci, rada města rozhodla o jejich prodloužení do konce roku. Od 1. 1. 2018 by měl nakládání s komunálním odpadem zajišťovat nově vzniklý svazek, jehož je město Dobříš členem spolu s dalšími šesti obcemi – Stará Huť, Velká Lečice, Voznice, Čím, Chotilsko, Obořiště. Stanovy, které jsou zastupitelstvem schváleny, neobsahují výši členského příspěvku. Nyní je třeba stanovit způsob platby a výši členského příspěvku. Navržená výše členského příspěvku koresponduje se současnou cenou, pouze se mění mechanismus plateb, tj. prostřednictvím svazku, který bude dostávat členský příspěvek od každé jednotlivé obce, resp. města. Stanovení způsobu výpočtu příspěvku je nutné pro platnost stanov. Předpoklad a dohoda s obcemi je, že schválení stanov obce předloží do konce června letošního roku. Dalším krokem bude založení hospodářské společnosti.Následovala obsáhlá diskuze, týkající se majetku společnosti DOKAS Dobříš, spol. s r.o., svozové techniky, ceníku jednotlivých úkonů, mechanismu plateb příspěvku a jeho výši, možného rizika ztráty obcí ze svazku, vypořádání plateb za odpadové hospodářství, strategie obchodu společnosti RUMPOLD-P, s.r.o., aktivity jednání s obcemi, aby se připojily do svazku, logistiky, vlivu zastupitelů na členský příspěvek, možnosti vystoupení města ze svazku, možností získání dotací na nádoby na tříděný odpad, svozovou techniku atd. Do diskuse se zapojili Mgr. Jaroslav Melša, Ing. Ivo Salcman, Ing. Marek Vávra, Mgr. Jitka Urbanová, Mgr. Stanislav Vacek, MPA, RNDr. Jiří Kastner, Ing. Martin Musil, Mgr. Jan Marek, jednatel společnosti DOKAS Dobříš, spol. s r.o.
Ing. Karel Vítek, CSc., svými slovy vyjádřil podporu svazku, Mgr. Adam Böhm uvedl, že zazněla smysluplná vysvětlení a myšlenka se mu líbí, ale chybí mu dostatek informací, čísel a komentářů, které by získal v předstihu a mohl si je ověřit, a proto nemůže pro toto hlasovat. Ing. Ivo Salcman vyjádřil souhlas s Mgr. Adamem Böhmem.
ZM ukládá zástupci města ve svazku na valné hromadě předložit před schválením příspěvku města do tohoto svazku kalkulaci hospodaření svazku při stávajícím složení.
ZM souhlasí jako orgán příslušný podle ust. § 85 odst. 2 písm. e) zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, v platném znění, s tím, aby město Dobříš jako člen dobrovolného Svazku obcí regionu Dobříšsko a Novoknínsko hlasovalo na valné hromadě uvedeného dobrovolného svazku obcí pro změnu stanov uvedeného dobrovolného svazku obcí tak, že v čl. XV stanov bude bod 2 nahrazen textem:2. Pravidelný členský příspěvek

  • a) Pravidelný členský příspěvek každého člena pro příslušný kalendářní rok bude činit částku, stanovenou v souladu se sazebníkem příspěvků, který je přílohou stanov, na základě skutečně provedených svozů komunálního odpadu z jednotlivých kontejnerů, sběrných nádob nebo pytlů, nacházejících se na území příslušného člena, určených takovým členem k odkládání směsného komunálního odpadu a jednotlivých složek separovaného komunálního odpadu (označením příslušné nádoby či pytle) a dále konkrétního množství zvláštních druhů komunálního odpadu (nebezpečný odpad, objemný odpad a podobně), jejichž převzetí člen vyžádá a následně Svazku nebo jím založené právnické osobě umožní.
  • b) Výše členského příspěvku bude stanovena Předsednictvem Svazku ke konci příslušného kalendářního roku, za který členský příspěvek náleží, a sdělena příslušnému členovi nejpozději do 31. 1. následujícího kalendářního roku. V případě, že člen vůči takto stanovené výši členského příspěvku podá Svazku písemné námitky, které nebudou následně do 15 dnů vypořádány dohodou člena a Svazku, rozhodne o výši členského příspěvku takového člena na základě výše popsaného klíče Valná hromada na její nejbližší schůzi.
  • c) Takto stanovený členský příspěvek je splatný do 30 dnů ode dne oznámení jeho výše členovi Svazkem, případně ode dne rozhodnutí Valné hromady dle bodu b).
  • d) Každý člen může Svazku poskytnout zálohu na členský příspěvek formou dílčích zálohových plateb (měsíčních nebo čtvrtletních splatných vždy před započetím příslušného období – měsíce nebo čtvrtletí), stanovených na základě předpokládaného množství a svozů odpadu z území takového člena v příslušném kalendářním roce, přičemž v takovém případě provede Svazek současně s vyčíslením příspěvku dle předchozí části tohoto článku i vyúčtování členem uhrazených záloh na příspěvek.

Město dále ukládá, aby na jednání valných hromad dobrovolného Svazku obcí regionu Dobříšsko a Novoknínsko jednal jménem města Dobříše jako člena uvedeného svazku starosta města.

OZV č. 1/2017 o stanovení systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů a nakládání se stavebním odpadem na území města Dobříš

Úvodním slovem představil projednávaný bod Ing. Marek Vávra. Mgr. Jitka Urbanová vznesla dotaz, jak hodlá město postupovat v dalších částech města, zda je v plánu také zavedení pytlového svozu. Ing. Markéta Čermáková, MBA, uvedla, že s MDDr. Terezou Fulínovou rozeslaly 385 ks dotazníků, které se týkaly spokojenosti občanů s pytlovým svozem, vrátilo se 116 dotazníků s odpověďmi; 41 % dotazovaných je pro zachování pytlového svozu, 46 % chce vrátit situaci před pytlovým svozem a 13 % dotazovaných by mělo zájem o mini nádoby. Následovala obsáhlá diskuze k otázce systému třídění odpadu, možnosti a nemožnosti třídění skla při pytlovém svozu, jednání se společností Lidl ČR, o třídění odpadu v širším kontextu, o ambicích města v třídění, možnostech a snaze zavést malé popelnice a s tím související možností získání dotací, nových trendech v třídění, možnostech a námětech zlepšení třídění odpadu, o motivaci občanů ke zlepšení třídění, o rozdílech v třídění mezi obyvateli v rodinných domech a bytových domech, o odpovědnosti zastupitelů při rozhodování ve věci této problematiky, o nemožnosti nalezení systému, který by byl spravedlivý pro všechny občany. Do diskuse se zapojili Ing. Martin Musil, Mgr. Adam Böhm, paní Anna Kozáková, Mgr. Stanislav Vacek, MPA, Ing. Markéta Čermáková, MBA, Mgr. Jaroslav Melša, Mgr. Jitka Urbanová, Ing. Marek Vávra, MUDr. Stanislav Holobrada, Ing. Jan Marek, jednatel společnosti DOKAS Dobříš, spol. s r.o. Z řad veřejnosti vyjádřili své názory paní Romana Bodorová, občan, který žije v Bruselu, pan Miroslav Sochor.
ZM ukládá radě města předložit do konce října návrh koncepce svozu komunálního odpadu na Dobříši.
ZM ukládá radě města prověřit a připravit podklady pro získání dotací na nákup plastových nádob na tříděný odpad.
Návrh nebyl schválen
ZM ukládá radě města, aby na příští jednání zastupitelstva připravila vyhlášku, která rozšíří pytlový svoz na všechny oblasti rodinných domů v Dobříši.
Návrh nebyl schválen
ZM schvaluje obecně závaznou vyhlášku č. 1/2017 o stanovení systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů a nakládání se stavebním odpadem na území města Dobříš ve variantě 2 (pytlový svoz na Malé Straně na dobu do 31. 12. 2017).
Návrh nebyl schválen
ZM schvaluje obecně závaznou vyhlášku č. 1/2017 o stanovení systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů a nakládání se stavebním odpadem na území města Dobříš ve variantě 1 (pytlový svoz na Malé Straně na dobu neurčitou).

Valná hromada společnosti Středisko zdraví, spol. s r.o., konaná 22. 6. 2017

ZM pověřuje místostarostu města, pana Ing. Tomáše Hadžegu, nar. 30. 3. 1957, bytem U Pilského potoka 1384, za město Dobříš, IČ 00242 098, se sídlem Mírové nám. 119, Dobříš, jako společníka s majetkovou účastí ve společnosti, účastí na valné hromadě Střediska zdraví, spol. s r.o., IČ 61680460, se sídlem Pražská 38, Dobříš, konané 22. 6. 2017 od 16.00 hod., a hlasováním mimo jiné v následujících bodech programu takto:

  • a) v bodě „Schválení programu“ hlasováním pro schválení programu jednání valné hromady;
  • b) v bodě „Schválení účetní závěrky společnosti za rok 2016“ hlasováním pro schválení účetní závěrky společnosti za účetní období od 1. 1. 2016 do 31. 12. 2016;
  • c) v bodě „Rozhodnutí o naložení s hospodářským výsledkem společnosti za rok 2016“ hlasováním pro schválení převodu celého zisku společnosti ve výši 667 240 Kč za rok 2016 na účet 428 (nerozdělený zisk minulých let);
  • d) v bodě „Projednání zprávy o činnosti společnosti pro rok 2016“ hlasováním pro „bere na vědomí“ zprávu o činnosti společnosti Středisko zdraví, spol. s r.o., za rok 2016;
  • e) v bodě „Informace o dceřiné společnosti Středisko zdraví P+S, s.r.o., IČ 27185940,“ hlasováním pro „bere na vědomí“ zprávu o činnosti společnosti Středisko zdraví P+S, s.r.o., IČ 27185940, se sídlem Pražská 38, Dobříš, za rok 2016;
  • f) v bodě „Informace jednatele o budoucím vývoji společnosti ve vztahu k poskytování primární zdravotní péče“ hlasováním pro „bere na vědomí“ informace jednatele o budoucím vývoji společnosti ve vztahu k poskytování primární péče;
  • g) v bodě „Návrh na stanovení tržní hodnoty společnosti – ocenění společnosti“ hlasováním pro schválení návrhu na stanovení tržní hodnoty společnosti ve formě ocenění společnosti a pověřuje jednatele společnosti organizací výběrového řízení na certifikovaného auditora, který ocenění společnosti provede;
  • h) v bodě „Schválení odměny jednatele společnosti za rok 2016“ hlasováním pro schválení nenárokové odměny jednateli Střediska zdraví, spol. s r.o., za rok 2016 za úspěšné plnění úkolů ve výši jeden a půl násobku měsíční nárokové odměny jednatele, jež je stanovena smlouvou o výkonu funkce jednatele.

Návrh na pořízení změny územního plánu – změna využití pozemku parc. č. 852/20, k.ú. Dobříš, z plochy zemědělské na plochu RZ – zahrádkové osady, pozemku parc. č. 897/3, k.ú. Dobříš, z plochy smíšené nezastavěného území NS na plochu RZ  a pozemku parc. č. 2526/7

Starosta Mgr. Stanislav Vacek, MPA, vznesl dotaz k předkladateli tohoto bodu, panu Ing. Karlu Vítkovi, CSc., zda by souhlasil, aby bylo přeřazeno projednávání tohoto bodu na září, a to vzhledem k plánovanému projednávání územního plánu na zářijovém zastupitelstvu a k některým dosud nedořešeným nejasnostem ohledně územního plánu.
ZM schvaluje přesunutí tohoto bodu na příští zářijové jednání zastupitelstva dne 7. 9. 2017.

Návrh na laureáty – Cena města Dobříše za rok 2016

ZM uděluje Cenu města Dobříše za rok 2016 paní Livii Colloredo-Mannsfeldové a Dipl. Ing. Jerome Colloredo-Mannsfeldovi, za významnou činnost v oblasti hospodářského rozvoje a kultury ve městě Dobříš, a paní Haně Rysové za prezentaci města Dobříš v oblasti kultury (fotografie). V souvislosti s tímto oceněním zastupitelstvo města schvaluje finanční odměnu ve výši 2× 10 000 Kč.

Statut Dobříšských listů a statut redakční rady Dobříšských listů

ZM schvaluje statut Dobříšských listů vypracovaný mediálním výborem města Dobříše.
ZM schvaluje statut redakční rady Dobříšských listů vypracovaný mediálním výborem města Dobříše.

Diskuze

Ing. Tomáš Hadžega informoval přítomné zastupitele a veřejnost, že zahájil jednání se spolumajitelem pozemku parc. č. st. 17/1, k.ú. Dobříš, panem Václavem Havelkou. Jedná se o pozemek, na němž jsou složeny betonové panely na Mírovém náměstí naproti radnici, mezi trafikou a bývalou prodejnou obuvi. Z tohoto prvního jednání vyplynula možnost dlouhodobého pronájmu pozemku, prozatím však nedošlo k návrhu podmínek. Dále Ing. Ivo Salcman navrhl usnesení, týkající se svozu komunálního odpadu.
ZM ukládá radě města projednat se společností DOKAS Dobříš, spol. s r.o., svoz komunálního směsného odpadu v 60litrových nádobách, s čtrnáctidenním svozem.Mgr. Kateřina Pechová, ředitelka Městské knihovny Dobříš, vystoupila s požadavkem, zda by bylo možné, aby zastupitelé znovu zvážili radou města zamítnutou rekonstrukci toalet v knihovně. Ozřejmila přítomným současnou situaci, která je při větších akcích naprosto neúnosná. MUDr. Stanislav Holobrada konstatoval, že vzhledem k tomu, že ještě bude nějaký čas trvat, než proběhne přestěhování knihovny do jiných prostor, připraví rada města vzhledem k ekonomickému nákladu rozpočtové opatření, které bude schváleno. K těmto slovům se připojil i starosta Mgr. Stanislav Vacek, MPA, s tím, že odpovídající návrh usnesení rada města uloží správci rozpočtu.

red. – NS, zdroj: zápis ZM

V březnovém vydání DL byla v informacích ze ZM mylně uvedena informace o poskytnutí daru ve výši 40 000 Kč pobočnému spolku Český kynologický svaz, ZKO Dobříš. ZM schválilo poskytnutí daru pouze ve výši 20 000 Kč. Tímto se ZKO Dobříš omlouváme.

red. – NS

Prevence kriminality v Dobříši


 

 

 

 

 

 

Svět kostiček v Muzeu Dobříš

Rádi bychom pozvali všechny příznivce pestrobarevných kostiček na výstavu exponátů ze stavebnice LEGO®, kterou zahájíme ve středu 21. června 2017 a potrvá do 9. září 2017, v prostorách Muzea Dobříš (Mírové náměstí 103), pod názvem „Svět kostiček®“.

Náplní výstavy bude tematická expozice středověkých hradů, vesmírných brouků a UFO, část sbírky dnes již nevyráběných kostiček, kousátek, chrastítek a dalších zajímavostí pro batolata, která byla známa pod pojmem Lego Baby Primo, nebo vybrané edice z Lego City. Pro návštěvníky něžného pohlaví bude ke zhlédnutí část série Lego Friends.
Tovární sety z různých časových období budou v jednotlivých tematických celcích při vzájemném porovnávání představovat na první pohled patrné proporční, hmotové i estetické rozdíly na časové ose dle roku vydání exponátů a dostupných kostek někdejší produkce společnosti LEGO®.
Pro děti bude připraven plnohodnotně vybavený dětský koutek ke stavění ve dvou sekcích: kostky Duplo i Classic – Basic.
Výstava nabídne návštěvníkům velmi zajímavou podívanou na část rozsáhlé sbírky továrních setů ze sortimentu společnosti LEGO® za posledních téměř 40 let její produkce, část z vlastní tvorby („MOC“) člena československého fóra „kostky.org“, který se představuje pod přezdívkou „Peesko“.
Připraveno je i několik překvapení, na která se můžete těšit.
My se budeme těšit na vás!

Ing. arch. Petr Šimr – Peesko®
Svět kostiček® – projekt putovní výstavy exponátů
ze stavebnice LEGO®
– a Muzeum Dobříš

zdroj foto: www.svetkosticek.cz

Červen v Dobříšku

Zdroj foto: Pixabay

Děkujeme krajské pobočce Úřadu práce v Příbrami za podporu vytvoření pracovních příležitostí v našem centru v rámci veřejně prospěšných prací pro rok 2017.

Do 18. června pokračujeme v celorepublikové kampani Sítě pro rodinu (dříve Sítě mateřských center) „Rodina nemusí jít do prčic“ její druhou částí „Rodina v centru pozornosti“. Stále sbíráme staré mobilní telefony, které dále poputují do celostátní sbírky ZOO Praha. Více se dozvíte na našich webových stránkách.

VOLNÁ HERNA – „Místo pro rodinu“ – vstupné 15 Kč člen / 30 Kč nečlen RC. Herničku pro veřejnost máme otevřenou v pondělí a ve středu od 14.30 do 16.30 hodin, v úterý, čtvrtek a pátek od 8.00 do 12.30 hodin.

Mimořádné akce:

Čtvrtek 1. června od 14.30 do 18.00 hodin – oslavte s námi DEN DĚTÍ na hřišti RC. Opět se připojíme k akci „Rodina offline“, vypneme své mobilní telefony, počítače a tablety a budeme se společně bavit. V případě nepříznivého počasí se akce ruší.
Čtvrtek 8. června od 19.00 do 21.00 hodin – ADAPTACE NA ŠKOLKU – zápisy do školek už proběhly a prvního září mateřské školky a školičky přivítají nové prvňáčky. Mgr. Kateřina Neubauerová, DiS., vám pomůže zodpovědět tyto otázky: „Proč je pro některé děti složitější zvyknout si na nové prostředí? Jak nejlépe pomoci dítěti ve zvládnutí nové situace?“ RC Dobříšek. Informace Petra Štochlová (603 199 265).
Rezervace nutná.
Neděle 18. června od 15.00 do 16.30 hodin – startujeme CYKLOSTEZKU a všem tatínkům popřejeme všechno nejlepší ke Dni otců. Vezmeme svá kola, koloběžky, odrážedla, helmy, tatínky (i maminky …) a vyrazíme na trasu plnou zábavných úkolů a společně se naposledy připojíme k akci „Rodina offline“. Pro každého malého účastníka a tatínka malá odměna v cíli. Při vytrvalém dešti se akce nekoná.

Připravujeme na léto:

3., 4. a 7. července bude hernička otevřena od 8.00 do 12.30 hodin. Od 10. července budou v Dobříšku probíhat týdny v duchu příměstských táborů.

Týdny v duchu příměstských táborů 2017

Ve všední dny od 8.00 do 16.00 hodin v RC Dobříšek pro děti od 5 do 12 let letos na téma „DUHA“:
10. 7. – 14. 7. pro děti od 6 do 8 let s Mirkou Vtípilovou a Annou Vtípilovou;
17. 7. – 21. 7. pro děti od 8 do 11 let s Danielou Koubkovou a Václavem Koubkem;
31. 7. – 4. 8. pro děti od 6 do 8 let se Stáňou Bedřichovou a Bárou Bedřichovou;
21. 8. – 25. 8. pro děti od 8 do 12 let s ak. malířem Mirem Pogranem a Johanou Pogranovou.
Děti si osvojí různé výtvarné techniky, čekají na ně soutěže a hry.

„JAK SE DĚLÁ DIVADLO“
14. 8. – 18. 8. pro děti od 5 do 12 let s Alenou Krejčovou.
Děti si vyzkouší dramatizaci pohádky, výrobu kostýmů a kulis.

„ANGLICKÉ DNY“
8. 8. – 10. 8. pro děti od 6 do 10 let s Karolínou Fišerovou a Bárou Bedřichovou.
Děti budou rozděleny dle věku a znalostí. Hravou formou si zopakují to, co přes prázdniny zapomněly a ještě se naučí něco nového.
Informace a přihlášky Kateřina Nekvapilová nebo na www.dobrisek.cz, telefon: 608 906 559.

Aktuální informace, rozvrh a ceny najdete na našem webu: www.dobrisek.cz nebo na https://www.facebook.com/dobrisek, e-mail: info@dobrisek.cz, adresa: Na Nábřeží 1650, Dobříš.

Noc kostelů u evangelíků v Dobříši

9. června 2017, od 19.00 – kostel ČCE, Husova 1556, Dobříš

Vernisáž putovní dvojjazyčné výstavy o reformaci v českých zemích se zaměřením na luterství.
Hudební část programu: International Choir of Prague, mezinárodní pěvecký sbor, který je veden v anglickém jazyce a jehož členy tvoří dospělí z cca 20 zemí, představí sborové úpravy melodií známých hudebních osobností, jakými jsou Stevie Wonder, George Gershwin, James Taylor a další.
Úvodní slovo a slovo závěrem: farář sboru Mgr. Ing. Samuel Hejzlar.
SRDEČNĚ VÁS ZVEME!

Akci podpořil Česko-německý fond budoucnosti
Mgr. Ing. Samuel Hejzlar, farář, a Mgr. Naďa Kramplová, presbyterka