Jak to, že jdeš do práce, vždyť máš prázdniny?



To byla velmi častá otázka, se kterou jsem se během léta setkávala. Ono to s těmi prázdninami není tak, jak si většina lidí myslí. Moje odpověď na tuto otázku byla v tom smyslu, že prázdniny mají děti, zatímco učitelé čerpají řádnou dovolenou. A pokud je potřeba, aby pracovali, tak prostě chodí do práce i v létě. V Trnce se snažíme co nejlépe připravit na následující školní rok, a to nejen v rámci plánu svých učebních předmětů, ale i v rámci organizace celého školního roku. Tím, že většinu věcí řešíme společně, je to i větší časová náročnost.

Nejprve se sejdou učitelé 1. stupně, aby naplánovali své akce a určili, kdo si co vezme na starost. V červenci následuje třídenní pracovní setkání učitelů 2. stupně, při kterém se plánují jejich akce, projekty, rozvrhová témata, expedice, … V dalším období pracuji na tvorbě rozvrhů, a to tak, aby byly v souladu s potřebami učitelů i žáků. Mezitím se připravuje celotýmový výjezd, který se koná v posledním srpnovém týdnu. Při něm jsme společně revidovali vizi školy, mluvili jsme o hodnotách, které jsou pro nás v naší práci důležité, učitelé i asistenti měli prostor pro setkání s výchovnou poradkyní i pro schůzky podle své potřeby. Tento výjezd je pro nás důležitým naladěním pro společnou cestu novým školním rokem.
Kromě všeho domlouvání, připravování a plánování samozřejmě také probíhají různé úklidové práce ve škole, malování, stěhování, vyklízení a úprava našich školních prostor. Vyměnily se vstupní dveře a poslední stará okna. Díky dobrovolnické práci rodičů se podařilo vytvořit nový chodníček na zahradě školy. Jak je vidět, v Trnce jsme aktivní i v létě.
Ale ve všem, co děláme, vidíme smysl a dělá nám radost práce na společném díle. A samozřejmě byl čas i na dovolenou :-).

Mgr. Markéta Svobodová



Předchozí článekZŠ Lidická již rok pod novým vedením
Další článekZŠ TRNKA vstupuje do osmého školního roku