Je až neuvěřitelné, jak ten čas letí. Nejenže skončily letní prázdniny a nový školní rok se rozjíždí naplno, je za námi i první školní rok realizovaný pod novým vedením. Dovolte, abychom zrekapitulovali, co vše se na naší škole během tohoto roku událo a změnilo.
Nově došlo k zavedení třídnických hodin v rámci projektových dní, ve školním roce se konaly celkem třikrát. Celkově se zvýšil počet projektů a akcí. Na projektech kooperují dva i více učitelů. V rámci zkvalitňování výuky se zájemci z řad pedagogů účastnili vzájemných hospitací, proběhlo také několik tandemových vyučovacích hodin. Zřízen byl školní parlament pro žáky od 4. ročníku.
Snahou je větší zapojení rodičů či zájemců z řad veřejnosti do chodu školy. Proběhly proto společné akce na dvorku školy – přátelské posezení s opékáním buřtů na podzim, malováním na obličej a zpěvu při kytaře, dále vánoční setkání u stromečku a společné tvoření z keramiky s rodiči na Den dětí.
Probíhají pravidelná setkávání asistentů pedagoga a vychovatelek školní družiny se zástupkyní ředitelky školy. Pravidelně se konají metodická setkání, kde se řeší problémy v jednotlivých třídách, ale i metodické věci týkající se cílů vyučovací hodiny, klíčové kompetence, formativní hodnocení, záležitosti IVP a jiné. Zapojili jsme se jako škola do Šablon OP JAK II.
Na žádost vedení města a školy koncem roku začala probíhat supervize, která plynule přejde do příštího školního roku. Cílem je stmelení a posílení kolektivu, stanovení stejné vize a režimu. K dostižení jsme na facebooku a instagramu.
Škola se mění i vizuálně, zlepšila se výzdoba, barevnost, nové pomůcky. Došlo ke zkvalitnění vypracovávání IVP, které nejsou brány jako nutné zlo, ale dominuje v nich propracovanost, smysluplnost a zaměření na konkrétní pomoc žákovi. Na vše dohlíží nově jmenovaná výchovná poradkyně.
Zástupkyně ředitelky školy podporuje učitele v metodách kritického myšlení, dává jim zpětné reflexe z hospitací a probírá s nimi, jak by mohla vypadat výuka dle modelu E-U-R.
Při škole začal fungovat keramický kroužek, o který je z řad žáků a rodičů velký zájem.
V rámci prostředků takzvaného Národního plánu obnovy z fondu Evropské unie škola obdržela finanční prostředky na dva účely. Jednak na digitální učební pomůcky určené pro rozvoj informatického myšlení dětí a žáků a jejich digitálních kompetencí a dále na pořízení mobilních digitálních zařízení pro znevýhodněné žáky za účelem prevence digitální propasti. Zakoupeno bylo 5 iPadů s nabíjecím boxem, gravírovací laserový stroj, gravírovací pera, diktafon, sluchátka, myši, přenosný reproduktor, skenovací pera, 3 notebooky.
V závěru školního roku se nám podařilo s pomocí zřizovatele obměnit počítačovou učebnu. Zakoupeno bylo celkem 13 notebooků a monitorů.
Novinky máme i co se týká našeho pedagogického sboru. Od nového školního roku bude zajištěna výuka za pomoci dalších, nově nastoupivších učitelů a asistentů pedagoga.
Největší překvapení však na žáky čeká v šatnovém prostoru školy. Drátěné kóje jsou pryč a prostor je rozdělen na dvě části. V jedné se nacházejí nové barevné šatnové skříňky, druhá část bude fungovat jako relaxační zóna s kobercem, sedacími vaky a herním koutkem. V této souvislosti děkujeme rodině Colloredo-Mannsfeld za příspěvek na vybavení a společnosti Anbremetall, a. s., za bezplatný odvoz odpadu z drátěných šaten.
Mgr. Michaela Fejtová Krajská
a Mgr. Zuzana Matějů