Spuštění příjmu žádostí do 4. výzvy kotlíkových dotací

Ilustrační foto, zdroj freepik.com


Dne 6. 6. 2022 od 10.00 hod. bude spuštěn příjem elektronických žádostí pro 4. výzvu kotlíkových dotací.

Postup pro získání dotace žádosti:
1) Vyplnění a odeslání žádosti v elektronickém systému.
V tomto kroku se k žádosti nepřipojují žádné přílohy. Ke každé žádosti bude vygenerován unikátní kód a pořadové číslo žádosti. Datum a čas přijetí žádosti v elektronické podobě je rozhodující pro stanovení pořadí žádosti.

2) Doručení žádosti na adresu krajského úřadu, případně prostřednictvím datové schránky.
Nejpozději do 30 pracovních dní ode dne odeslání žádosti v elektronické podobě je žadatel povinen doručit:
a) vygenerovanou a podepsanou žádost v listinné papírové podobě se všemi náležitostmi a přílohami v obálce na adresu Krajského úřadu Středočeského kraje, Zborovská 11, Praha 5, PSČ 150 21, a to osobně do podatelny v úředních hodinách, které jsou zveřejněny na internetových stránkách Středočeského kraje, nebo prostřednictvím poštovních nebo kurýrních služeb. V případě doručení listinné papírové podoby žádosti prostřednictvím pošty či kurýrní služby je rozhodující datum doručení na Krajský úřad Středočeského kraje, nikoli datum předání zásilky poště či kurýrní službě k přepravě. Obálka s vygenerovanou žádostí musí být označena jménem, příjmením, adresou a PSČ konečného uživatele. Na obálce musí být uvedeno: Žádost o dotaci z Programu „Výměna zdrojů tepla na pevná paliva ve Středočeském kraji pro nízkopříjmové domácnosti – NEOTEVÍRAT“
nebo
b) vygenerovanou žádost ve formátu pdf spolu se všemi náležitostmi a přílohami ve formátu pdf prostřednictvím datové schránky na Krajský úřad Středočeského kraje; identifikátor datové schránky Středočeského kraje: keebyyf. Konečný uživatel zašle žádost prostřednictvím své vlastní datové schránky.

Každý, kdo si o dotaci požádá a splní podmínky, dostane peníze na výměnu kotle.

3) Povinné přílohy žádosti
a) Fotodokumentace původního kotle před výměnou, včetně štítku s uvedením typu a výkonu kotle, pokud na kotli je.
b) Kopie Dokladu o kontrole technického stavu a provozu stávajícího spalovacího stacionárního zdroje na pevná paliva s ručním přikládáním o jmenovitém tepelném příkonu 10–300 kW včetně, sloužícího jako zdroj tepla pro teplovodní soustavu ústředního vytápění, tzn. původního kotle (kotle před výměnou) napojeného na otopnou soustavu. Dokument primárně slouží k potvrzení relevantní emisní třídy stávajícího zdroje.
c) Doklady prokazující přijatelnost fyzické osoby k podpoře z pohledu výše příjmů (např. daňové přiznání, potvrzení o příjmech, potvrzení o důchodu, potvrzení o dávkách a příspěvcích poskytovaných Českou správou sociálního zabezpečení nebo Úřady práce ČR).
d) Kopie smlouvy o zřízení běžného účtu u peněžního ústavu, popř. potvrzení o vedení běžného účtu u peněžního ústavu, na kterém bude uvedené jméno, příjmení,
trvalé bydliště a datum narození konečného uživatele. Běžný účet musí být založen na osobu konečného uživatele.

4) Povinnosti konečného uživatele
Konečný uživatel je povinen zrealizovat a dokončit dílčí projekt (tzn. výměnu starého kotle za nový zdroj) do 24 kalendářních měsíců ode dne podepsání smlouvy, nebo nejpozději do 31. 12. 2025, a to v té lhůtě, která z těchto dvou lhůt skončí dříve. Konečný uživatel je povinen doručit poskytovateli závěrečnou dokumentaci dílčího projektu do 30 kalendářních dnů ode dne ukončení dílčího projektu.
Konečný uživatel je povinen v rámci závěrečné dokumentace dílčího projektu doložit tyto dokumenty:
1) kopii faktur/daňových dokladů za zrealizované práce, dodávky a služby:
2) kopie bankovních výpisů dokládajících úhradu nebo potvrzení o transakci vydané bankou (originál bankovních výpisů si konečný uživatel uschová pro případnou kontrolu), v případě hotovostní úhrady doloží konečný uživatel kopii příjmového daňového dokladu nebo účtenky (originál si konečný uživatel uschová pro případnou kontrolu); příkazy k úhradě nejsou akceptovány;
3) doklad o ekologické likvidaci původního kotle – potvrzení ze sběrného dvora, sběrných surovin, výkupny kovů nebo firmy, která má dle obchodního rejstříku oprávnění k likvidaci kotlového tělesa, tj. k nakládání s odpady;
4) fotodokumentaci nového zapojeného zdroje tepla, u tepelných čerpadel je nutné předložit fotodokumentaci všech částí (venkovní i vnitřní jednotky); fotodokumentace musí být v ostré a jasné kvalitě;
5) kopii dokladu (protokolu) o instalaci a uvedení nového zdroje tepla do provozu;
6) kopii zprávy o montáži;
7) kopii protokolu o revizi spalinové cesty dle vyhlášky č. 34/2016 o čištění, kontrole a revizi spalinové cesty v případě, že je novým zdrojem tepla spalovací zdroj (pozor, nejedná se o čištění a kontrolu spalinové cesty, ale o revizi spalinové cesty);
8) fotodokumentaci potvrzující kapacitu/velikost akumulační nádoby o minimálním objemu 55 l/kW instalovaného výkonu kotle v případě pořízení kotle pouze na biomasu s ručním přikládáním (včetně případného zásobníku TUV, pokud je tímto kotlem ohříván);
9) kopii osvědčení o profesní kvalifikaci osoby, která provedla instalaci nového zdroje tepla;
10) vyúčtování zálohy, pokud mu byla poskytovatelem poskytnuta.

Pro ty, kdo si s podáním žádosti nebudou vědět rady nebo nebudou disponovat potřebným vybavením pro podání žádosti, bude v jednotlivých krajích k dispozici asistenční pomoc.

V případě dotazů můžete kontaktovat také Kateřinu Kučerovou, v budově odboru výstavby a životního prostředí (nad Penny Marketem), druhé patro, kancelář č. 2.07, e-mail: kucerova@mestodobris.cz, tel. číslo: 318 533 369.

Odbor výstavby a životního prostředí, MěÚ Dobříš



Předchozí článekJindřiška Romba: V červnu na téma škol a návrhu řešení, jak rozpohybovat školskou komisi a pomoci ředitelům. Proč?
Další článekPotkani v biotejneru