5.9 C
Dobříš
Pátek, 12 prosince, 2025
Domů Blog Strana 147

Dobříšské pivní slavnosti 2023

foto Karolína Šejnová

Chystá se 4. ročník populární kulturně-gastronomické akce v našem městě. I v letošním roce se můžete těšit na oblíbené lokální mini pivovary z blízkého okolí i vzdálenějších lokalit.

Občerstvení v podání food trucku Grizzly burger a Dobrá naděje, nebo řepné speciality od Bezva řepy to vše s kulturním doprovodem. Dále se můžete těšit na místní kapely 1VISH a V.I.T. Bands.

Oblíbené Dobříšské pivní slavnosti si letos užijeme na nově zrekonstruovaném náměstí Komenského v tradičním čase od 15.00 do 23.00.

Další podrobnosti, včetně kompletního seznamu pivovarů, budou v průběhu letních měsíců zveřejněny na facebooku a webu města.

Radka Brožová

Nové jezírkov jedlovém hájku

V červnu byly v jedlovém hájku u anglického parku dokončeny práce na vybudování malého jezírka. Vznikl tak potřebný zdroj vody pro horké letní dny pro místní rostliny, hmyz, ptáky a další živočichy. Jezírko vybudovala firma Jelínek jezírka z Hradce Králové, terénní úpravy provedl Dokas, kameny pocházející z bývalého lomu
Jezírko u Dobříše a 15 kubíků vody z městského hydrantu dodala Vodohospodářská společnost Dobříš.

Miloš Novotný, vedoucí odboru správy majetku

Basket 3×3: TURNAJ 15+

Zúčastni se již 3. ročníku turnaje v pouličním basketbalu. Dej dohromady tříčlenný tým a přijď si v úterý 11. července od 17.00 hod. zahrát streetball!

V turnaji půjde hlavně o to si zahrát, pobavit se, sejít se… A k tomu nám zahraje i ta správná hudba. Ukažte našemu týmu z radnice (složení zatím nejisté), jak se městská forma basketbalu 3×3 hraje!

Basket 3×3 je opět určen jen pro hráče starší 15 let (pohlaví nerozhoduje). Turnaj proběhne podle české verze pravidel, která najdete na webu a facebooku města.

„Už dvakrát jsme si na Dukeláku užili skvělý podvečer. Bavilo nás poměřovat své síly s mladšími kluky, kteří hrají fakt dobře, a doufáme, že letos se nás na hřišti mezi školami sejde ještě víc,“ říkají starosta Pavel Svoboda s místostarostou Tomášem Vokurkou, kteří už nyní ladí formu a začínají trénovat.

Jak se přihlásit?

Stačí napsat na e-mail: pucova@mestodobris.cz, že se hlásíte do turnaje v basketbalu na Dukeláku, a uvést jméno týmu.

Zpracovala DH

Projekt Pěšky do školy v Dobříši pokračuje!

Pilotní projekt Pěšky do školy sklidil v Dobříši pozitivní ohlasy a od pondělí 12. června tak město tuto projektovou úpravu nastavilo jako trvalou. Pilotní projekt podporující pěší dopravu a zvyšující bezpečnost dětí na cestě do školy odstartoval v Dobříši v dubnu. Podpořit tuto aktivitu vedení města přijel tehdy dokonce i velvyslanec z Nizozemska, které je v tomto ohledu evropskou velmocí.

Projekt byl testován během tří týdnů a byl více než úspěšný. Od pondělí 12. června tak byla úprava provozu nastavena natrvalo. Ve dnech školní docházky tak bude od 7.30 do 8.00 hod. uzavřena část ulice Za Poštou v blízkosti škol. Vedení města chce nyní tímto projektem podpořit nejen bezpečnou cestu dětí do školy, ale zároveň podpořit jejich přirozený pohyb, samostatnost a zodpovědnost. V neposlední řadě má projekt přispět také ke snížení znečištění ovzduší v těsně blízkosti škol.

Kromě půlhodiny bezpečného chození do školy děti přinesly také další zajímavé připomínky a další nápady evidovalo vedení města od samotných rodičů, učitelů a dalších spoluobčanů. První anketa proběhla již před akcí mezi žáky i veřejností. Té se zúčastnilo celkem 982 občanů. Projekt Pěšky do školy tehdy podporovalo 39 % žáků, proti bylo 15 %, 46 % zatím nemělo názor. U veřejnosti tak byla podpora většinová: pro 56 %, proti 21 %, bez názoru 23 %. V anketě, která byla realizována po experimentu, zůstala procenta podpory prakticky nezměněna.

„Pilotní provoz ověřil, že rodiče i žáci jsou v naprosté většině schopni dopravu do školy řešit bez větších komplikací. Ze vzdálenějších míst rodiče vysazují děti na jiných místech než těsně před školou. Žáci poslední úsek dojdou pěšky. Pochopitelně se objevili i odpůrci, překvapivě však ne z okruhu rodičů, ale pracovníků místních obchodů v blízkém okolí. Velmi mne těší, že většina obyvatel přijala omezení aut na půl hodiny denně s pochopením. Všichni chceme přívětivé a bezpečné město, řekl starosta města Pavel Svoboda.

Nyní se vedení města hodlá pustit do realizace některých dalších nápadů, které lidé městu napsali v rámci dotazníkového šetření. V současné době běží proces přípravy a schvalování výstavby krytého přístřešku pro 100 kol, který bude umístěn v blízkosti škol. Žáci tak ještě letos získají místo, kde budou moci bezpečně odkládat svá kola a koloběžky.

„Projekt si získal podporu také u institucí, jako je holandské velvyslanectví, nově vzniklého fondu Aktivní Česko a v pondělí přijel podpořit projekt také krajský koordinátor BESIP Ing. Miroslav Polách. Vyhodnocení projektu dopadlo velmi dobře a spolu s připomínkami jsme obdrželi od obyvatel také tipy na podporu projektu a zlepšení či úpravy stávajícího provozu. Těší mě, že některá doporučení bude možné realizovat, již na nich pracujeme. Někdy je jeden malý krok tím, co potřebujete k tomu, abyste dosáhli velkých věcí. A my věříme, že projekt Pěšky do školy je jedním z těchto kroků nejen pro bezpečnější cestu našich dětí do školy, ale také jeden z kroků podpory aktivního pohybu dětí. Přidejte se k Pěšky do školy!“ dodává k projektu místostarostka města Dobříše Jindřiška Romba.

Zpracovala DH

Jsme Dobří(š)!

Jsme Dobří(š) v poznání, pohybu, chůzi, ale i hudbě, našlo by se toho mnoho. V sobotu 10. června se na náměstí Komenského uskutečnilo v rámci této akce veřejné předávání diplomů a cen za dubnovou výzvu 10.000 kroků. Poté se na podiu před základní školou střídaly školní kapely ZUŠ Dobříš. K vidění také byla malá výstava prací žáků výtvarného oboru. Současně na náměstí probíhal regionální trh. Tímto děkujeme všem, kteří se na tomto dopoledním programu podíleli.

Jsme Dobří(š) v setkávání? Ale ano, a těšíme se na vás opět 9. září, kdy se můžete těšit na Dobříšský regionální trh, Zažít město jinak! a Podbrdskou výstavu drobného zvířectva.

Za město Dobříš Šárka Krůtová,
koordinátorka projektu Dobříš – Zdravé město
a místní Agenda 21

Potrefená husa…

Nechtěli jsme již unavovat čtenáře DL ukončenou kapitolou místního referenda, jehož výsledky nyní realizuje zastupitelstvo. Musíme ale reagovat na hanlivé články plné nepravd a manipulací publikované členy bývalého přípravného výboru, který referendum prosadil.
Ten osočuje zastupitele z obracení skutečnosti a tvrdí, že „k soudu město dotlačili zastupitelé“. Žalobu na město podal přípravný výbor. Kdo tedy lže a obrací skutečnosti?

„Zastupitelé odmítli referendum protiprávně vyhlásit.“ To, že někdo shromáždí podpisy k vyhlášení referenda neukládá zastupitelům povinnost referendum vyhlásit! Zákon jasně říká, že zastupitelstvo usnesením rozhodne o návrhu přípravného výboru i tak, že referendum nevyhlásí (§ 13). Důvody pro nevyhlášení vznikly právě u otázky k etapizaci, a to pro možný rozpor s právními předpisy. To připustil i soud, když v odůvodnění uvedl: „Soud nevylučuje, že se některé z uvedených opatření může v konkrétním případě skutečně jako nepřiměřené nebo jinak nezákonné projevit. Bude úkolem orgánů města nepřiměřenosti v prodlužování etapizace nebo jiné nezákonnosti předejít.“ Soud vyhlásil referendum podle principu „v pochybnostech ve prospěch referenda“. A uvedl i důvod: „Soud je ve věcech místního referenda omezen krátkými lhůtami a nemůže v něm suplovat přezkum opatření obecné povahy.“

Dál se ptá přípravný výbor: „Jakým způsobem údajně poškozujeme město či znehodnocujeme majetek druhých, pisatelé z ANO ani nenaznačují.“ Tak tedy naznačíme. Co se týká přípravného výboru, postupoval tak, jak se to mezi slušnými partnery nedělá. Ti, když mají spor, zasednou ke stolu a snaží se domluvit na nějakém řešení, najít kompromis. Ne tak přípravný výbor. Bez jakékoli diskuse s vedením města vsunul otázku k etapizaci k podpisovým archům jako sendvič mezi otázky o nezastavitelnosti pozemků města v Brocích a otázku o nerozšiřování zastavitelných ploch. Na těch panovala víceméně všeobecná shoda a zastupitelé k nim mohli vyhlásit referendum již v dubnu. To ale nevyhovovalo záměru několika bývalých zastupitelů a přípravného výboru okamžitě zastavit další zástavbu v existujících rozvojových lokalitách. S městem se nebavili a pod klamavými a manipulativními hesly „Brodce všem“„Předejte příštím generacím Brodce nezastavěné“ sebrali podpisy. Dál odmítali jednat o nejednoznačné otázce a hnali město až k soudu, jen aby prosadili svoje. Jaký by byl důsledek dalšího nepředvídatelného a nepřiměřeného prodloužení etapizace, která trvá již 13 let?

Kdo si pořídil mnohdy za celoživotní úspory pozemek, třeba jako investici pro svoje děti nebo pro zajištění na stáří, by ji měl znehodnocenou a prakticky neprodejnou. A protože by nestavěl, nenaplnilo by se vysoké procento zastavěnosti a nemohli by začít stavět ani stovky ostatních vlastníků, kteří potřebují řešit své bydlení. Že už toho mají dost, projevili vlastníci přímo na únorovém zasedání zastupitelstva, kde vyjádřili odhodlání se s městem soudit.

Pisatelé také uvedli: „My pouze žádáme zastupitele o naplnění výsledků referenda v otázce postupné výstavby.“ Jejich přání a žádosti zastupitelé vyhověli již v únoru přijetím usnesení č. 11/3/2023/ZM, které naplňuje jak výsledek referenda, tak i pokyn soudu k předejití nezákonnosti nepřiměřeným prodlužováním etapizace. Další výstavba však bude probíhat jen tempem, které stačí vstřebávat infrastruktura města. Zastupitelé odmítli další zbytečné spory a soudy s vlastníky. Město půjde cestou jednání a dohod se spoluobčany, cestou hledání kompromisů a akceptovatelných řešení. Proti tomuto usnesení hlasovali jen dva zastupitelé.

Zastupitele za ANO 2011

Omluva MVDr. Jaromíru Bláhovi

Zdroj foto: Pixabay

Vážený pane doktore,
v DL 6/2023 jsem v reakci na Váš článek „Proč zastupitelé bránili referendu – jak to bude s výstavbou v Brodcích a etapizací další zástavby“ reagoval článkem „Pojmy a dojmy aneb Opravdu naše demokracie připouští možnost komukoli psát jakkoli o čemkoli?“, v němž jsem rozporoval Vaše tvrzení, že úřad zatajil souhlasné závazné stanovisko ke stavbě domu na dvou parcelách v Brodcích vydané konkrétnímu stavebníkovi a označil Vaše vyjádření za dezinterpretaci procesu poskytnutých informací.

Jak jsme si již navzájem vysvětlili po mailu, došlo z mé strany k omylu při vyhodnocení „lednové žádosti“, když jsem nesprávně propojil myšlenkové pochody a vyhodnotil lednovou žádost jako tu, která je na internetové stránce města zveřejněna pod č. 5/2023, avšak Vy jste měl na mysli žádost, která je zveřejněna pod č. 7/2023. Za své nevhodné vyjádření se Vám hluboce a upřímně omlouvám a věřím, že se takovéto faux pas stane maximálně jednou za 10 let.

Ohledně neposkytnutí Vámi uváděného dokumentu jsem prověřil, že z formulace žádosti odbor výstavby a životního prostředí vnímal Váš požadavek na poskytnutí „stanovisek k naplnění podmínky etapizace v Územním plánu města Dobříše“ jako žádost o poskytnutí koncepčních dokumentů, které se podmínkou etapizace zabývají, nikoli též jako požadavek na poskytnutí závazných stanovisek, ať už vydaných v rámci koordinovaných závazných stanovisek k záměrům staveb, či samostatně. Odbor výstavby a životního prostředí k tomu uvádí, že po prostudování Vámi podaných námitek ke změně č. 3 Územního plánu města Dobříše si je již vědom toho, že pohled na uvedený požadavek je bohužel z pohledu Vás jako žadatele jiný než je pohled správního orgánu. I když bych to rozhodně neoznačoval za (vědomé) zatajení dokumentu, lze Vám dát v tomto smyslu za pravdu, a proto se i za toto nedorozumění omlouvám.

Současně děkuji za Vaše poděkování a uznání, že všechny Vaše ostatní žádosti o informace byly vyřízeny precizně, kompletně a bez prodlení.

Jan Horník, tajemník úřadu

Služba „SENIOR TAXI“

Ilustrační foto: canva.com

Od 1. července bude na Dobříši, pod záštitou města Dobříše, spuštěna služba „SENIOR TAXI“.

Pro koho je služba především určená? Obyvatelé města Dobříše s hlášeným trvalým pobytem v našem městě starší 65 let nebo držitelé průkazu ZTP a ZTP/P mohou v době od 6. hodiny ranní do 18. hodiny večerní ve dnech pondělí, středa a pátek (včetně státních svátků) této služby využít.

Jak na to?

Jednoduše. Zavoláte, ideálně den předem, na telefonní číslo 734 422 422 poskytovatele TAXI Dvořák, kde si na určitý čas a na určité místo objednáte takzvané senior taxi. Na tomto telefonu se domluvíte, kam po Dobříši chcete odvézt. Místo vaší destinace by mělo být zejména zařízení poskytující zdravotnické služby (třeba naše Středisko zdraví), služby veřejných institucí (např. pošta, banka, městský úřad). Máte také možnost využít služby pro dopravu na nákup nebo k zajištění dalších osobních potřeb (například návštěvu hřbitova, kadeřníka atd.).
Jedna jízda vás bude stát 30 Kč. Ostatní náklady hradí provozovatel služby ve spolupráci s městem Dobříš.

Pro zvídavé, měsíční náklady pro město Dobříš na tuto službu nepřevýší částku o čtyřech nulách. Provozní den služby stojí cca 18 piv Pilsner Urquell 12° nebo chcete-li cca 17 litrů plnotučného mléka.

Inspirovali jsme se v jiných městech, obcích, kde je služba senior taxi úspěšně zavedená. Fungování jsme důkladně probrali na sociálně-zdravotní komisi, byly stanoveny parametry služby a poptávkovým řízením byl vybrán provozovatel, který nabídl nejnižší cenu. Ta je pro město, jako veřejnoprávní instituci, zásadním kritériem rozhodování.

Doufáme, že i v našem městě bude služba prospěšná. Prozatím město Dobříš službu zavádí do konce tohoto roku. V této etapě bude průběžně sledován její provoz a zájem o ni, abychom případně načerpané zkušenosti zohlednili v dalším pokračování.
Jsme rádi, že se nám daří postupně plnit body programového prohlášení, se kterým jsme šli do voleb.


Parametry „SENIOR TAXI“

Služba je poskytována městem Dobříš a Taxi Dvořák pro občany s trvalým pobytem ve městě Dobříš, kteří jsou:
a) starší 65 let
b) držiteli průkazu ZTP a ZTP/P

Služba je poskytována vždy v pondělí, středu a pátek každého kalendářního týdne včetně státních svátků v době od 6.00 do 18.00 v rámci města Dobříš zejména pro tyto účely:
– poskytování zdravotnických služeb
– zajištění péče o tělo, duši a ducha
– poskytování služeb veřejných institucí
– zajištění nákupů a osobních potřeb
Příspěvek klienta na službu je 30 Kč za jednu jízdu.

Klienta může doprovázet jedna další osoba, která bude přepravena bezplatně.
Jednou jízdou se rozumí vždy nástup oprávněné osoby v místě bydliště a odvoz na uvedené stanoviště nebo cesta z uvedeného stanoviště do bydliště.
Na požádání může řidič pomoci klientovi při nástupu (výstupu) z vozu a s odnosem zavazadel k domu oprávněné osoby.
Poskytovatel je povinen počkat na oprávněnou osobu v lokalitě, kam oprávněnou osobu dovezl, nejdéle však 30 min. V případě, že oprávněná osoba na základě její úvahy předpokládá delší časový úsek nad 30 min. setrvání v místě dovozu, dohodnou si poskytovatel a oprávněná osoba odvoz zpět do místa bydliště na jiný konkrétní časový okamžik.

Jindřiška Romba, Miroslav Sochor
a Pavel Svoboda


Senior Taxi Dobříš

Unger Taxi Dobříš provozuje úspěšně službu SENIOR TAXI již od roku 2021 v Mníšku pod Brdy. Po pozitivních zkušenostech a ohlasech mníšeckých seniorů jsme řadu let vedli jednání o možnostech provozování této služby také s dobříšskou radnicí. Město Dobříš právě na základě našich zkušeností vyhlásilo zadávací řízení se stanovenou maximální částkou za poskytování služby do 250 000 Kč vč. DPH za rok. Naše taxislužba sice nabídla značně nižší cenu avšak nevyhrála. My se ale rozhodli službu Senior Taxi Dobříš provozovat i bez podpory města a na vlastní náklady.
„Ke službě, kterou jsme nazvali Senior Taxi Dobříš jsme vytvořili jednoduchou, seniory lehce pochopitelnou webovou stránku www.seniortaxidobris.cz. Chtěli bychom takto oslovit také mladé lidi, zejména dospělé děti seniorů, které by mohly svým rodičům vše vysvětlit a případně službu i objednávat,“ vysvětluje Jan Unger.

Firma Unger Taxi Dobříš není v oboru žádným nováčkem, neboť již přes 30 let zajišťuje taxislužbu v našem městě a jeho okolí. Léta jezdí také pro dobříšské školy, sportovní a kulturní spolky a zajišťuje přepravu firemních zaměstnanců. Na Dobříši i v jeho okolí je největší a nejrozšířenější taxislužbou.

Služba senior taxi je však určena pouze lidem od 65 let s trvalým pobytem v Dobříši. Senior Taxi Dobříš lze využít pro jízdu po městě Dobříš. Cena za jednu jízdu je 30 Kč, což odpovídá 50% ceně po slevě běžného taxi.
„Senior si službu objedná nejlépe den předem na speciálním telefonním čísle, které je určeno jen pro tuto službu a je k dispozici každý všední den (mimo svátek) od 7.00 do 17.00 hod. Seniory doveze kamkoliv po městě Dobříš… k lékaři, do optiky, knihovny, na nákup, k přátelům, za zábavou,“ dodává Jan Unger.

Dispečink pro objednání Senior Taxi Dobříš: tel. 606 768 555 (pro objednání volejte pondělí až pátek od 7.00 do 17 hod.).
Upozorňujeme cestující, aby si vůz zarezervovali přes dispečink včas (alespoň 24 hodin předem). Může se totiž stát, že pokud zavolají „na poslední chvíli“, bude již požadovaný termín obsazen.

Tým Unger Taxi Dobříš

Pomoc Patrikovi k snazšímu životus akutní leukémií

Vážení občané Dobříše, ale i vy ostatní z okolních vesnic, jménem maminky Renáty Sadovské si vám dovolujeme představit sbírku pro Patrika…

Představení sbírky

Ahoj,
jmenuji se Patrik a vše začalo krátce po mých 15. narozeninách. Doma mám bráchu Matěje (dvojče) a malého brášku Tomáška (5 let). Rád jsem hrával basketbal a jezdil na kole. Byl jsem neustále v pohybu. Ze dne na den se mi život otočil na ruby.
Verdikt lékařů: „Váš syn má na 98 % Akutní lymfoblastickou leukémii.” Druhý den se diagnóza opravdu potvrdila. Byl to pro mě a mou rodinu opravdu VELIKÝ ŠOK! Mamka to snášela dost špatně a já se najednou ocitl zavřený na pokoji se všemi těmi přístroji oddělený od světa tam venku, od mých kamarádů, rodiny, školy a nevěděl jsem, co se semnou dále bude dít. Myšlenky na to nejhorší se mi v hlavě honily neustále dokola.

Po propuštění z nemocnice dojíždím tak třikrát i čtyřikrát týdně na hematologický stacionář do Motola, často zde bývám i hospitalizován. Pokaždé mi zde odebírají krev z centrálního žilního katetru, který mi lékaři zavedli již na začátku léčby. Podávají mi zde hlavně chemoterapie, a když je potřeba, doplní mi krevní destičky či plazmu, vše podle toho, jaký je můj aktuální krevní obraz. Léčba je dlouhá a náročná a musím dodržovat striktní nízkobakteriální jídelníček s omezením sladkého a tučného jídla a k tomu ještě přísná hygienická pravidla. Nejvíc mě mrzí, že nesmím do většího kolektivu lidí. Většinu času na stacionáři jsem věnoval přípravám na přijímací zkoušky na mou vysněnou školu, na gymnázium, kam jsem se úspěšně dostal. Nejvíce se těším, až bude konec léčby intenzivní a začne mi léčba udržovací, která, jak doufám, bude o něco volnější v dodržování pravidel. Obavy z návratu nemoci budu mít však neustále.

Patrik


Na co konkrétně budou peníze z této sbírky použity?

Peníze ze sbírky by byly použity na výdaje za léky a vitamínové doplňky, dále na speciální nízkobakteriální dietu, kterou zdravotní pojišťovna nehradí, samozřejmě také na oblečení, jelikož Páťa šel s váhou dolů. Kromě běžného financování provozu domácnosti (nájemné, energie, drogerie, hygienické pomůcky…) jsou zásadní položkou výlohy za dopravu do nemocnice vlastním autem. Na všechny tyto položky nám nezbývá dostatek financí, jelikož maminka je na dlouhodobé neschopence a jen příjem taťky na všechny náklady nestačí. V případě, že se vybere větší částka, tak peníze budou využity na společný ozdravný pobyt, který by Páťovi moc pomohl v jeho psychickém stavu a také na rekonstrukci společného pokoje, který sdílí s bráchou Matějem.

Za každičkou pomoc moc děkujeme!

Zpracovala DH

Přispívat Patrikovi můžete přes webové stránky donio.cz, kde v sekci Dobročinné sbírky a rubrice Zdraví naleznete přímo sbírku pro Patrika nebo načtením uvedeného QR kódu.

Zprávy z 1. ZŠ Dobříš

STARka na 2. místě v krajském kole soutěže o nejlepší školní časopis roku

Dne 26. května ráno kolem deváté hodiny jsme se vydaly s paní učitelkou Cieślik do Prahy. Všechny jsme byly plné očekávání, co nám přinese krajské kolo soutěže o nejlepší školní časopis roku. Jako první jsme se šly podívat na malou výstavu fotografií do Campu – Centra architektury a městského plánování. Pak už jsme musely vyrazit na vyhlášení soutěže, které se konalo na Vyšší odborné škole publicistiky. Konkurence byla opravdu veliká – celkem se přihlásilo 71 školních časopisů. Nakonec jsme za celou redakci přebíraly krásné 2. místo v kategorii ZŠ I. a II. stupeň a STARka tak postoupila do celostátního kola, které se uskuteční v listopadu v Brně. Po soutěži následoval workshop o tom, jaké vlastnosti má mít správná reportáž, který jsme si také moc užily. Poté jsme měli za odměnu zmrzlinu a jely jsme domů. Celý den jsme si moc užily, děkujeme za nové zkušenosti a s celou redakcí se budeme těšit na celostátní finále.

Alžběta a Anežka Krásných


Divadelní kroužek a žáci 2.B na School festivalu Dobříš – 1. ročník

Dne 7. a 8. června proběhl v Kulturním domě Dobříš první ročník divadelního festivalu School fest. Přípravy na vystoupení byly náročné, ale obě skupiny, dramatický kroužek i žáci 2.B, vše zvládly s trpělivostí, nadšením a zkoušení i veškeré přípravy si užívaly.

Během festivalu se porotě představilo sedm souborů z Dobříšska a při našich vystoupeních nás podporovali rodiče i spolužáci. Naše škola si vedla nad očekávání a obsadila dvě první místa. Porota ocenila výkony našich žáků takto:
1. místo – dramatický kroužek a pohádka Princezna a půl království.
2. místo – žáci 2.B a hra Mach a Šebestová.
Všem hercům děkujeme za vzornou reprezentaci školy a těšíme se na další herecké výkony a divadelní příležitosti.

Václava Petrásková, Ludmila Petrlíková
a Hana Vacková


Úspěchy v literárně-výtvarné soutěži „Neházej Fryntu do žita!“

Třída 2.B vytvořila leporelo, které děti zhotovily na základě Fryntových básní. Také žáci z 8.A se seznámili s milými a úsměvnými básněmi tohoto autora a za hlavní námět si společně zvolili báseň Sandály. Následně každý jeden vyrobil a doplnil ho básní, tak vznikla sbírka krásných sandálů a nápaditých básniček. V soutěži za tyto práce žáci obou tříd získali zvláštní ceny za kolektivní dílo. Slavnostní vyhlášení vítězů a předání cen proběhlo v knihovně 8. června, kde výhercům pogratulovala ilustrátorka a autorka komiksů Toy Box. Vše probíhalo v milé atmosféře za doprovodu kytary a zhudebněných Fryntových básní.
Na krásném 5. místě se umístil žák 4.A Boris Záruba se svou ilustrací k básni Myš domácí.

Vendula Petrásková, Jana Universalová,
Barbora Borovičková


Žáci ,,Starky“ vicemistři ve flag fotbalu

V pátek 9. června proběhl v Příbrami na hřišti Spartaku turnaj ve flag fotbalu (bezkontaktní forma amerického fotbalu). Turnaje se zúčastnilo sedm týmů, a proto byli všichni rozděleni do dvou skupin – skupina A: ZŠ Březové Hory, ZŠ Jiráskovy sady, ZŠ Dobříš; skupina B: ZŠ pod Svatou Horou, ZŠ Bratří Čapků, ZŠ Nečín, ZŠ 28. října. Z každé skupiny postupovaly první dva týmy tabulky do semifinále. První zápas náš tým odehrál proti žákům z Březových Hor. V tomto zápase jsme však nezvládli tlak, který na nás žáci Březových Hor vyvíjeli, a nezvládli jsme udržet tempo, které nastavili. Zápas jsme bohužel i přes veškerou snahu prohráli s výsledkem 31:12.

Druhý zápas ve skupině byl pro nás velmi důležitý – rozhodovalo se, zda do semifinále postoupíme my, či žáci ZŠ Jiráskovy sady. V tomto zápase kluci nezaváhali, a tak jsme vyhráli 19:13. Pak následovalo čekání na výsledky druhé skupiny, abychom zjistili našeho dalšího soupeře.

V semifinále jsme narazili na první tým tabulky z druhé skupiny – ZŠ pod Svatou Horou. Kluci sesbírali poslední zbytky sil a vybojovali další cenné vítězství, které rozhodlo o tom, že jsme postoupili do finále celého turnaje. Ve finále jsme se znovu setkali se žáky ZŠ Březové Hory. Kluci si šli poslední zápas po celém náročném dopoledni plném běhání a sluníčka hlavně užít, vymýšleli si své vlastní taktiky a hry, hodně rychle se učili od soupeřů, za což jim patří obrovská poklona. Ve finálovém zápase jsme bohužel opět žákům z Březových Hor podlehli, z čehož jsme ale vůbec nebyli zklamaní, protože to pro nás znamenalo krásné druhé místo na turnaji. Tím jsme překonali naše loňské maximum, kdy jsme vybojovali třetí místo.

Je důležité zmínit, že všechny zápasy byly velmi vyrovnané a rozhodně se bylo na co koukat. Všichni hráči předváděli výborné výkony, které vedly mnohokrát až k infarktovým stavům nás, vyučujících a dozorů. Všem zúčastněným, pořadatelům a fanouškům patří velké díky za skvělý den s tímto výjimečným sportem plným zvratů a fair play.

Složení našeho týmu: Filip Šantora 7.B, Nikolas Kéry 8.A, Jakub Doležal, Petr Knejzlík, Štěpán Kvapil, Lukáš Pavrovský, Tobiáš Rezek (všichni 8.C), Jan Černý, Lukáš Micka, Ondřej Schneider (všichni 9.A), Jonáš Marek 9.B.
Žákům moc gratulujeme a děkujeme za výbornou reprezentaci naší školy.

Lucie Černohorská