Dobříš vašima očima aneb Hledáme 10 priorit – ověřené priority našeho města v roce 2018



Na veřejném projednání (Fóru Zdravého města Dobříš), konaném dne 7. 2., byly veřejností naformulovány nejpalčivější problémy (priority) v jednotlivých oblastech rozvoje města tak, jak je vnímají občané. Vyřešení těchto problémů vidí občané jako předpoklad pro zlepšení kvality života ve městě. Na veřejném projednání se sešlo dle prezenční listiny celkem 58 účastníků.
Priority stanovené v rámci veřejného projednání, v podobě formulované samotnými občany, byly ověřeny v následné anketě. Anketa probíhala ve městě od 19. 2. do 23. 3.
Anketa byla distribuována na co nejširší okruh adresátů – zejména prostřednictvím Dobříšských listů (březen 2018) a online hlasováním na www.mestodobris.cz.
Do ankety se zapojilo celkem 317 respondentů (tištěný anketní lístek 85; elektronická verze anketního lístku 232).

Konečná sada ověřených priorit – 10 P:
Průmět priorit, na jejichž významnosti se shodli jak účastníci veřejného projednání, tak respondenti v rámci otevřené ankety, je následující (priority NEJSOU řazeny dle významnosti):

priorita č. 1 – Bezpečná cyklodoprava po městě (děti)
priorita č. 2 – Chybějící chodníky a dopravní značení – U Slávie, Školní, V Lipkách, Větrník, Vlaška
priorita č. 3 – Dokončit diskusi o spolkovém domě a realizovat jej
priorita č. 4 – Dostupnost zdravotní péče (stomatolog, pediatr aj.)
priorita č. 5 – Nerozšiřovat výstavbu do volné krajiny
priorita č. 6 – Pytlový svoz tříděného odpadu po celé Dobříši
priorita č. 7 – Rozšíření kapacity MŠ, ZŠ a ZUŠ
priorita č. 8 – Skatepark – renovace ramp + akce
priorita č. 9 – Zachování stávajícího charakteru menšího města do 10 tis. obyvatel
priorita č. 10 – Zimní stadion (zastřešení,…)

O postupu při řešení priorit bude veřejnost průběžně informována a min. 1× ročně jejich řešení projedná i zastupitelstvo města. Podrobnější informace o průběhu řešení některých priorit naleznete již nyní na webu města (sekce Zdravé město Dobříš a místní Agenda 21).
O využití finančních prostředků ve výši 150 000 Kč (určených pro „10 P“) z rozpočtu města na rok 2018 nebylo prozatím zastupitelstvem města rozhodnuto.

Výstupy a nashromážděné další podněty i veškerá data z veřejného fóra jsou předány vybranému partnerovi, společnosti GaREP, spol. s r.o., jako jeden z podkladů pro zpracovávání „Akčního plánu rozvoje města Dobříše pro roky 2019–2020“. V rámci zpracování a projednání, které bude probíhat v rozmezí duben–srpen 2018, bude uspořádáno několik neveřejných kulatých stolů s odborníky pro dané okruhy a veřejná anketa v rámci města Dobříše.

Za město Dobříš Šárka Krůtová, DiS., koordinátor projektu ZM a MA21

Projekt Efektivní správa Zdravého města Dobříš,
reg. č.: CZ.03.4.74/0.0/0.0/16_033/0002924. Tato akce byla připravena za finanční podpory OPZ.



Předchozí článekRozšíření kapacity 2. ZŠ Dobříš
Další článekVýsledky pocitové mapy v Dobříši